Stránka 3 z 5

Re: Koncová s točnou => Koncová s posuvnou

PříspěvekNapsal: pát 20 lis, 2020 8:40 am
od Cesar82
Takže jsem změnil plány a držel se posledního nápadu, kdy vznikla polička s přesuvnou ve skryté části:

Re: Koncová s točnou

PříspěvekNapsal: pát 20 lis, 2020 12:02 pm
od Cesar82
Mohu poprosit o radu, jakou předlohu použít pro staniční budovu podle tohoto schématu?

stanice schéma.jpg


Něco takového bylo ve stanici V. Hoštice, kdy u rampy skladu končila kusá kolej, když to ještě byla tříkolejná stanice.

Předem děkuji

Re: Koncová s točnou

PříspěvekNapsal: pát 20 lis, 2020 5:22 pm
od Ivan
Ahoj, pěkný koncept s využitím místa, přesuvna v polici bude fajn ;).

Já bych použil tyto budovy:
https://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/ ... C-Liten-TT
https://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/ ... -H-ZvKC-TT

Re: Koncová s točnou

PříspěvekNapsal: pát 20 lis, 2020 6:23 pm
od vojtas
Do takovéhle stanice patří budova se skladem podle StEG.
https://www.svetnakolejich.cz/KB-MODEL- ... u-d627.htm

Re: Koncová s točnou

PříspěvekNapsal: pát 20 lis, 2020 6:56 pm
od Cesar82
Ivan píše:Ahoj, pěkný koncept s využitím místa, přesuvna v polici bude fajn ;).

Já bych použil tyto budovy:
https://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/ ... C-Liten-TT
https://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/ ... -H-ZvKC-TT



Nad tím jsem uvažoval, ale tohle skladiště nemá rampu.
Myslel jsem spíš něco na tento způsob:
Hoštice-schéma.jpg


Ty čáry jsou zrušené koleje. Zůstala už jenom ta rampa u které končila kusá kolej.
Je to na trati Opava (Troppau) < - >Ratiborz, dnes spíš Opava < - > Hlučín

Rampa je pořád ještě vidět i zde:

https://mapy.cz/zakladni?x=17.9687955&y ... itch=0.007

podpobné schody byly i za rohem.

Re: Koncová s točnou

PříspěvekNapsal: pát 20 lis, 2020 7:02 pm
od Ivan
Rampu jsem myslel, že si dovyrobíš svépomocí, výška dveří ve skladišti by šla upravit.

Re: Koncová s točnou

PříspěvekNapsal: pát 20 lis, 2020 7:15 pm
od vojtas
Otázka je, jestli je nutné vymýšlet nesmyslnou kombinaci staveb, nebo použít něco, co historicky a vzhledově odpovídá. Malé skladiště může stát samo i bez rampy, myslím, že je to tak třeba v Domousnici.

Re: Koncová s točnou

PříspěvekNapsal: pát 20 lis, 2020 7:22 pm
od Cesar82
Je to koncipované jako testovací kolejiště na to vyzkoušet si co a jak, takže žádné počítání nýtků a podobně, ale zase bych nechtěl, aby to bylo úplné sci-fi.

V Hošticích jsem vyrostl a jako děcka jsme tam na nádraží trávili dost času pobíháním a skákáním po odstavených vagónech, takže vím, že to bylo reálné, ale je pravda, že tohle bylo nejspíš podle pruských předpisů, protože v době výstavby patřilo toto území Pruskému království. A trať sloužila ke spojení Pruska a Rakouska Uherska.

Re: Koncová s točnou

PříspěvekNapsal: pát 20 lis, 2020 8:00 pm
od vojtas
Já nic neříkám tobě, takovéhle stanice skutečně reálná je, jen do ní nepatří budovy podle ZvKč a už vůbec přístavba rampy k příručnímu skladu. Budovu, jaká by v takové stanici mohla být jsem ti poslal. Budov StEG jsou u nás desítky, uspořádání kolejiště odpovídá. Stanici hoštice skutečně stavěla KPEV, tam by měla být budova Pruská, ale v těch se nevyznám, ani si nejsem jistý, zda je někdo vyrábí.

Re: Koncová s točnou

PříspěvekNapsal: pát 20 lis, 2020 8:35 pm
od Ivan
Já to myslel jen jako tip, co by se mi tam "líbivě" pasovalo, minikolejiště spíš beru jako "na hraní". Příruční sklad není dělaný pro rampu ale jako základ by šel použít, ale budova od Vojtase bude jistě vhodnější, sklad by případně šel zkrátit.
Nepředpokládal jsem, že bych chtěl cesar stavět ěrnou stanici, ale proč se nedržet reálií? :wink:

Re: Koncová s točnou => Koncová s posuvnou

PříspěvekNapsal: pon 30 lis, 2020 3:56 pm
od Cesar82
Takže jsem pátral a pátral a nakonec vybral tuto staniční budovu: ŽST Lužec nad Vltavou.


Teď bych ještě potřeboval poradit, jaký použít most přes údolí. Délka vychází cca 300mm. Viz obrázek zveřejněný dříve.

Re: Koncová s točnou

PříspěvekNapsal: pon 30 lis, 2020 4:14 pm
od vojtas
Já bych použil něco ocelového se spodní mostovkou a kamenné pilíře.

Re: Koncová s točnou

PříspěvekNapsal: pon 30 lis, 2020 4:57 pm
od hank
vojtas píše:Já bych použil něco ocelového se spodní mostovkou a kamenné pilíře.


Ano, ale s určitou výhradou.

Je to v přímé, takže není co řešit. Ocelové konstrukce bývaly levnější i montážně/stavebně jednodušší než kamenné, které se často stavěly právě v oblouku. Nejjednodušší při té délce by byl obdélníkový plnostěnný nebo příhradový nosník. Pokud jde o volbu mezi spodní a horní mostovkou, záleží na výšce hladiny při stoleté vodě (nebo při nejvyšší historicky/pamětnicky doložené povodni). Mostaři dávají u ocelových mostů přednost horním mostovkám (tzn. hlavní nosník je pod mostovkou), protože a) vycházejí staticky líp než horní, b) jsou levnější, takže se snaží volit je všude, kde to dovolí hydrologické a terénní poměry.

Edit: Dolní mostovka znamená při stejné zatížitelnosti až o 40% větší spotřebu materiálu = stavební náklady než mostovka horní.

Edit 2: Obvykle se výška mostní konstrukce nad vodotečí volí podle nejvyšší zaznamenané hladiny konkrétního toku, nejméně podle stoleté vody. Mostovka by pak měla být nejméně 0,5 m nad touto hladinou. Norma (ČSN 73 6201) říká "nejméně", na což se po katastrofálních povodních let 1997 a 2002 klade důraz u nových a rekonstruovaných mostů a konstrukce se projektují s větší rezervou. Problém bývá právě u menších toků s nedostatečnou historickou dokumentací povodní.

Re: Koncová s točnou

PříspěvekNapsal: pon 30 lis, 2020 5:05 pm
od vojtas
Hank:
Já jsem totiž blbec a spletl jsem si horní a spodní mostovku. Myslel jsem most, kde jsou nosníky "tažené", tedy pod mostovkou.

Re: Koncová s točnou

PříspěvekNapsal: pon 30 lis, 2020 7:19 pm
od Cesar82
Takže pokud jsem se v tom neztratil, takže něco na tento způsob?

https://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/ ... vy-most-TT

P.S.: Nejde o reklamu... Nesnažím se nic propagovat...