Stránka 2 z 25

Re: N - minikolejiště "Kameničky" 97x40cm

PříspěvekNapsal: pon 21 lis, 2016 6:28 pm
od hank
petrh píše:zdravim, omluva za hrube vskoceni sem, ciste cirou nahodou nebylo neco takovehoto v h0 ?


Otovice zastávka od Milana Ferdiána:

otovice_zast.jpg

Kdyby bylo potřeba, můžu to pořídit v lepším rozlišení.

Re: N - minikolejiště "Kameničky" 97x40cm

PříspěvekNapsal: pon 21 lis, 2016 7:42 pm
od Dusan
Bezmozek píše:
Dusan píše:Definitivně jsem se rozhodl pro zadní přídavný segment se skryťáčkem.

Pak bejt tebou stavím skryťáky dva. :twisted:
Pokud budeš muset kolejiště povytáhnout o 10cm kvůli skryťáku, pak bude těch 10cm čouhat ven uplně zbytečně a proč tedy neupgradovat na Zadní doubice. :mrgreen:


Ne, né, Doubici nechám jiným, na tomto se už nic měnit nebude :-)

Re: N - minikolejiště "Kameničky" 97x40cm

PříspěvekNapsal: pon 21 lis, 2016 9:27 pm
od petrh
diky moc:)

ps: k tematu. ja osobne uvazuji, ze tu "h0" rozdelim po tech segmentech 46 cm a udelam to modularni, tak abych pripadne mohl mezi skrutak a zastavku vkladat dalsi a pripadne zastavku udelat prujezdnou.

Re: N - minikolejiště "Kameničky" 97x40cm

PříspěvekNapsal: pon 21 lis, 2016 9:35 pm
od HonzaM
Dusan píše:Ahoj, asi máš na mysli průměr 375mm, čili R187, že jo ?

Pardon, omlouvám se, samozřejmě jsem měl na mysli průměr.

Re: N - minikolejiště "Kameničky" 97x40cm

PříspěvekNapsal: pon 21 lis, 2016 10:00 pm
od Rocky_MK
hank píše:Otovice zastávka od Milana Ferdiána:
Kdyby bylo potřeba, můžu to pořídit v lepším rozlišení.

...a to běžně takhle jezdily sunuté vlaky?

Re: N - minikolejiště "Kameničky" 97x40cm

PříspěvekNapsal: pon 21 lis, 2016 10:30 pm
od hank
Běžně ne, ale jezdily.

Re: N - minikolejiště "Kameničky" 97x40cm

PříspěvekNapsal: pon 21 lis, 2016 10:44 pm
od Dusan
Jsem rád,že si tu můžete pokecat, dík :D
Ale jestli chcete něco opravdu k tomuto tématu, mohli by jste mi dát třeba tip na nějakou pěknou výpravní budovu, která by se dala postavit a použít jakože německo/česká.

Re: N - minikolejiště "Kameničky" 97x40cm

PříspěvekNapsal: pon 21 lis, 2016 11:06 pm
od hank
Dusan píše:...mohli by jste mi dát třeba tip na nějakou pěknou výpravní budovu, která by se dala postavit a použít jakože německo/česká.


Jak myslíš - německo-česká?

Re: N - minikolejiště "Kameničky" 97x40cm

PříspěvekNapsal: úte 22 lis, 2016 7:17 am
od Dusan
Motor co mám je VT135 DRG, ale nechci vyloženě německou budovu, spíš nějakou naši, ale aby to bylo trochu odůvolnitelné, proto jsem to pojal jako pohraničí. Něco jako Osoblaha na úzké, která snad kdysi byla napojena na pruskou dráhu(doufám, že se nepletu), takže tam asi občas mohlo zajet něco jiného než ČSD. Je to sice pidikolejišťátko, ale úplný nesmysl nechci :D Díky

Re: N - minikolejiště "Kameničky" 97x40cm

PříspěvekNapsal: úte 22 lis, 2016 8:32 am
od JanoH0e
Pleteš :D . Osoblaha nebola nikdy spojená so sieťou PKP alebo DR, aj keď plány boli. Otovice boli :D .
K sunutiu. Stanica bez koľajového rozvetvenia a so sunutými vlakmi ako osobnými, tak nákladnými je Utekáč. Lístky sa predávajú v krčme a pred zavedením mot. vozov 810 sa vlaky osobnej dopravy sunuli v zložení karkulka+6x rybák, Nákladne sa sunuli priamo do sklárni. Vlaky sa sunuli zo stanice Kokava. Pôvodne trať bola iba vlečka, osobná doprava zavedená neskôr pri rozšírení sklárni.

Re: N - minikolejiště "Kameničky" 97x40cm

PříspěvekNapsal: úte 22 lis, 2016 9:34 am
od MkTT
Dusan píše:Jsem rád,že si tu můžete pokecat, dík :D
Ale jestli chcete něco opravdu k tomuto tématu, mohli by jste mi dát třeba tip na nějakou pěknou výpravní budovu, která by se dala postavit a použít jakože německo/česká.


Zrovna staniční budova Osoblaha byla postavena podle normálie 15/H KkStB. toje typicky česká lokálková stavba, která se v Německu nikde nevyskytovala, pokud je mi známo.
Obrázek
Vyrábí jí Igra model: http://igramodel.cz/cs/drazni-n/259-sta ... ach-n.html, menší variantu 14/H vyrábí jako laser-cut stavebnici AWEPE: http://www.atelier-wepe.cz/e-shop/?prod ... drazi-male. K budově postav záchodky 19a/H od Model-Scene http://www.eshop-rychle.cz/model-scene/ ... avebnice-N a skladiště 353/H od KB-model http://www.kb-model.eu/mtbmodel/eshop/9 ... -H-N-Cista nebo od Igra model http://igramodel.cz/cs/drazni-n/269-sta ... x8m-n.html. Vznikne ti typicky české lokálkové nádraží.

Re: N - minikolejiště "Kameničky" 97x40cm

PříspěvekNapsal: úte 22 lis, 2016 10:14 am
od Vladimír_B
Rocky_MK píše:...a to běžně takhle jezdily sunuté vlaky?

Př. koncová Železná Ruda město (před r. 89) - tam dojel vlak v běžném postavení, potom se sunulo do sousední stanice na Špičák pro objetí a pak se sunulo zase zpět a odjezd opět v normálním postavení. :D A někdy kolem lovců mamutů tam jezdil i T435.0+n*Balm-d ...

Re: N - minikolejiště "Kameničky" 97x40cm

PříspěvekNapsal: úte 22 lis, 2016 12:54 pm
od Stanin
Dusan píše:...Zdravím Standu :mrgreen:

No zdar, koukám, že jsi to nevydržel a eNko se posunulo do popředí. Když pominu, že je kupování těhle mrňek vyhazování peněz (nkaři, berte s rezervou), tak se těším na realizaci :)

Edit: Jinak ohledně budovy jsem se zeptal kámoše a dostal jsem následující tipy:
- Rynoltice
- Dubi
- Hranice v Čechách

Re: N - minikolejiště "Kameničky" 97x40cm

PříspěvekNapsal: úte 22 lis, 2016 2:25 pm
od hank
Stanin: Ten tvůj kámoš v tom má hokej. :mrgreen:

Podle německých vzorů byly na našem území postaveny budovy v "Prajsku" (=na Hlučínsku, které se stalo součástí ČSR na základě versailleské dohody až v r. 1920), dále na trati Liberec - Žitava (která byla od svého vybudování v r. 1859 až do r. 1945 kompletně německým majetkem, nejdříve soukromým, od r. 1905 saským, následně říšskoněmeckým, tzn. že za 1. čs. republiky stále byla ve státním německém vlastnictví!), na Frýdlantských okresních drahách (které budovala soukromá německá firma pode svých projektů a které vlastnil až do slavného krachu FOD a jejich postátnění ve 30. letech německý soukromý kapitál). S Rynolticemi (Ústecko-teplická dráha) a Dubím (Pražsko-duchcovská dráha) jako typicky německými vzory nesouhlasím, ty se nijak z obvyklých c.a k. normálií nevymykaly. Historie tratí na Chebsku byla složitá, snad stačí říct, že v bavorském a od r. 1920 německém vlastnictví byla trať Cheb - Aš na českém území, zatímco úsek Aš - Adorf vlastnilo Rakousko-Uhersko a v l. 1918 - 1938 Československo, a to i na saském území, takže ani Hranice v Čechách nejsou německá, ale rakouská architektura, zatímco Aš kupodivu německá.

Vizuálně asi typicky "nejněmečtější" jsou ty budovy na Hlučínsku (Kravaře, Dolní Benešov, Hlučín, Chuchelná). Klasicistní architektura v Machníně, Chrastavě a Hrádku nad Nisou se zásadně stylově neliší od podobných budov pardubicko-liberecké dráhy vystavěných před rokem 1860, stylově se liší budova v Chotyni z r. 1920, která připomíná to, čemu se v Rakousku říkalo "Heimatstil", ale ani tu bych neoznačil za typicky německou. No a lokálkové budovy na FOD se nepodobají ničemu tehdy v Rakousku obvyklému, takže jestli někdo chce stavět českou lokálku s německými budovami, asi bych mu poradil takové vzory jako Hejnice, Bílý Potok pod Smrkem, Dolní i Horní Řasnice, Nové Město pod Smrkem, Dětřichov u Frýdlantu, Kunratice u Frýdlantu.

A možná bych ještě připomněl Střeň a Hevlín, obě secesní budovy vystavěné pohrobky StEG po roce 1910, ale tehdy se tomu říkalo v německy mluvících zemích Jugendstil a nejsem si úplně jistý, jestli se dá secese nějak "národnostně" charakterizovat. Pocit německých vlivů z obou budov mám, ale je to pocit, takže to asi není nutno brát příliš vážně. Nicméně když si vedle sebe položím obrázky obou budov a některých drážních budov německých, jistá slohová podobnost je zřejmá.

Edit: A jestli jde o "zdůvodnění" provozu německých vozidel na českém území do větší hloubky než do přechodových stanic v období 1918 - 38, tak v úvahu přicházejí úseky Bad Schandau - Děčín, Žitava - Liberec a Chebsko. Snad jsem na nic nezapomněl.

Edit 2: Zapomněl. Na německé varnsdorfské peáže, což je taky kapitola sama pro sebe, ale o ní vím dost málo, takže třeba se tu najde lepší znalec.

Re: N - minikolejiště "Kameničky" 97x40cm

PříspěvekNapsal: úte 22 lis, 2016 3:00 pm
od T 478 3022
hank píše:

A možná bych ještě připomněl Střeň a Hevlín, obě secesní budovy vystavěné pohrobky KFNB po roce 1910.....

....pohrobci KFNB?
Já měl zato,že tyto dvě stanice jsou potomci Štégu.