Milanovo TT-MINI

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Milanovo TT-MINI

Příspěvekod sidlo » čtv 14 led, 2021 9:27 am

Studiem terénu na mapách se kloním k názoru, že to bal normální sklad na kusové zásilky. S ohledem na obtížný terén nebylo možné postavit sklad vedle budovy hlídače, proto byl postaven z druhé strany koleje. Ale je to pouze moje hypotéza.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 2780
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Milanovo TT-MINI

Příspěvekod Dusan » čtv 14 led, 2021 11:11 am

sidlo píše:Studiem terénu na mapách se kloním k názoru, že to bal normální sklad na kusové zásilky. S ohledem na obtížný terén nebylo možné postavit sklad vedle budovy hlídače, proto byl postaven z druhé strany koleje. Ale je to pouze moje hypotéza.

Tak přesně tohle řešení zapadá do mé hypotézy, která se mi tzv. hodí do krámu :)
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 822
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Milanovo TT-MINI

Příspěvekod Zlámalík » čtv 14 led, 2021 12:25 pm

Do areálu stejně vjet "rovnou" nemůžeš. Musíš přijet na dopravní kolej a do fabriky posunovat. A pokud beru, že přesuvna má cca 40 cm a tedy vlak může být jen taky takhle dlouhý, pak si udělej tu dopravní kolej délky na tuto délku + mašina. Tím se ti výhybky na "horním" zhlaví dostanou blíž k budově (odhadem o 20 cm oproti tomu, co nakreslil Jano) a nebudeš muset vytahovat tak daleko ze stanice. Navíc, vhodný lesík či nějaké optické oddělení mezi tímto místem a zastávkou ten prostor zvětší a rozdělí do dvou celků.
Ještě pozor - před přesuvnou bys měl nechat kus rovné koleje, kam si stoupne mašina, když bude zapřahovat vozy a toto místo by mělo být schované kulisou či za tunelovým portálem. Ale ručně dostupné, ono ne vždy se všechno spojí.
Nechtěj na pětníku provozovat megavlaky, to nejde a nevypadá to ani dobře. Já mám třeba stanici spočítanou na dva současné vozy (27 cm max.), viz vlákno Kolejiště na okno.

Přesuvnu spíchni po vzoru Hopetera zde: viewtopic.php?f=51&t=11277&start=165, jen tam nedávej ty šuplíkové pojezdy, ale (pokud si netroufáš na motorický pohon), kup si tohle: https://www.aliexpress.com/item/1005001450966560.html - dělá se to pro délky posuvu 150 - 750 mm a je to na kliku!
TT, V./VI. epocha v motorové trakci
Zlámalíkovy mašinky: http://tt120.zlamal.cz
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 144
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm

Re: Milanovo TT-MINI

Příspěvekod jafobe » čtv 14 led, 2021 3:28 pm

sidlo píše:Studiem terénu na mapách se kloním k názoru, že to bal normální sklad na kusové zásilky. S ohledem na obtížný terén nebylo možné postavit sklad vedle budovy hlídače, proto byl postaven z druhé strany koleje. Ale je to pouze moje hypotéza.
hank píše:
milan008 píše:...naproti je nějaká bouda, co by to mohlo být?


To by mě taky zajímalo... :?
Na fotkách pořízených po r. 2015 už ta bouda není. Manipulační kolej tam nikdy nebyla, takže uskladnění nákladního zboží to asi nesloužilo. (Mohu se samozřejmě mýlit.) Takže buď to byl sklad materiálu traťmistra pro údržbu koleje a tunelu nebo to sloužilo obyvatelům strážního domku pro uskladnění paliva, možná obojí.


Tomu že to může být "klasický" sklad, jen netypicky umístěný nasvědšuje i skoro metrová výška podezdívky pod podlahou, takže zhruba do výše podlahy vagonu (u kůlny na palivo obyvatelům nebo pro traťmistra asi nepříliš praktické řešení pokud by to nepotřeboval dávat rovnou na vagón). Na staré fotce je trochu i vidět i nějaký přechod skoro v úrovni hlavy kolejnic mezi staniční budovou a skladem. Jinak z mého pohledu to asi nebyl problém aby se tam něco složilo a naložilo, tak hustý provoz tam asi nebyl, aby tam nemohli půl hodiny postát. Pevná rampa i střecha nad kolej jako u jiných skladů by byla spíše na obtíž protože by to hlavně v zimě trochu komplikovalo udržování průjezdného profilu a pokud se tam neskládalo něco každý den, tak asi stačilo pár fošen nebo sklápěcí deska (možná i za co je vidět na novějších fotkách) mezi sklad a podlahu vagonu...
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 397
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Milanovo TT-MINI

Příspěvekod milan008 » čtv 14 led, 2021 4:18 pm

Tak dnes ještě jeden pokus

Obrázek
milan008
 
Příspěvky: 94
Registrován: ned 01 led, 2017 2:06 pm
Bydliště: Olomouc/Skřípov

Re: Milanovo TT-MINI

Příspěvekod hank » čtv 14 led, 2021 4:20 pm

jafobe: Má to logiku, co píšeš. Akorát že na zastávce, kde je jediná - nota bene traťová - kolej, jsem takovou věc ještě neviděl.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 4416
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Milanovo TT-MINI

Příspěvekod JanoH0e » čtv 14 led, 2021 5:42 pm

Hank - na ČSD o niečom takom neviem. Ale niečo podobné bolo, možno ešte je v Nemecku a Rakúsku. Ale aj tam je to rarita. Takže to aj natočili, je to niekde na eisenbahn romantiku. :D Sklad slúži iba a výhradne pre kusové zásielky. Obsluha vlaku so zásielkami nemanipuluje. Jednoducho ich vyloží z vlaku. Ostatnú manipuláciu prevádza "prednosta" zastávky. Takže rampa ani nebola potrebná a ani sklad nezasahoval do profilu.

Milan 008 - trocha som ti to upravil. Koľaj č. 1 by mala byť čo najdlhšia. Aj relatívne krátky vlak, dajme tomu 50 cm, nemôže stať od výhybky k výhybke. Dĺžka koľaje je limitovaná námedznikmi. V reále aj modeli. Takže skutočná potreba dĺžky pre takýto vlak sa natiahne aj na 80 cm. Že bude stáť na výhybke pre 3 koľaj, nevadí. Čím dlhšia, tím lepšie. Manipulačnú koľaj č.3 som predlžil, vznikne ti tam voľná skládka a zároveň tam môžeš odstavovať vagóny z vlečky, pokiaľ bude potreba. Zasa čím dlhšia tím lepšie. Zároveň ti to obohatí možnosti na nákladnú prevádzku. Môžeš tam pristaviť vozne iného typu ako pre vlečku. Staničnú budovu a sklad som dal na druhú stranu. Skladisko slúži iba na kusové zásielky a rampa sa tiež nepoužíva často. Skladisko môže začínať hneď za námedznikom. Pre teba to bude mať aj tu výhodu, že ti budovy nebudú zavádzať pri ručnej manipulácii na puzzle.
Přílohy
jano.jpg
jano.jpg (52.73 KiB) Zobrazeno 420 krát
JanoH0e
 
Příspěvky: 1330
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Milanovo TT-MINI

Příspěvekod jafobe » čtv 14 led, 2021 5:59 pm

hank píše:jafobe: Má to logiku, co píšeš. Akorát že na zastávce, kde je jediná - nota bene traťová - kolej, jsem takovou věc ještě neviděl.

Tak ono se vždy najde nějaká vyjímka co jinak moc nebývá vidět... Je asi častější že na menší sklad dřív posloužil vyřazený vagón, ale ten většinou býval bez náprav někdy i rozsoch, takže relativně nízko nad zemí (alespoň na starších fotkách). Ale pokud potřebovali bez techniky přeložit z auta či povozu do skladu a ze skladu na vlak (je lepší když to může čekat už u kolejí ve skladu až pojede správný vlak než schánět dopravu a lidi chvíli před tím než vlak přijede, i obráceně vyložit z vlaku a jet dál), bylo by to asi nejschůdnější řešení, pokud tam není možnost či prostor kde udělat třeba druhou odstavnou kolej k tomu vyhybku která by se musela v zimě víc udržovat než traťová kolej a pokud by tam naložili či vyložili půl vagonu týdně tak se to asi ani nevyplatí. Jinak tady se zdá být i sklad otevřený z boku k cestě co k němu vede kolem kolejí...
Obrázek
http://de8.cz/D8/turistika/mikulov-cd.htm
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 397
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Milanovo TT-MINI

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 14 led, 2021 6:54 pm

Ahoj,
posílám jeden návrh.
Posuňme se někam do doby, kdy naši předci pohřbili monarchii a republika slaví 12rok existence.
Milperk (Mühleberg) je podhorské městečko a jeho spojení se světem zajišťuje především místní trať. Ta sice nenaplnila původní očekávání, kdy z ní měla být "spojovací transverzální trať", protože finance na dostavbu došly a koleje tak v Milperku skončily a nejspíš už nikdy nebudou pokračovat.
přesto je pro místní kraj železnice tepnou, která zásobuje místní podniky surovinami a zjišťuje odbyt výrobků do světa. Taktéž zabezpečuje přepravu cestujících, a dokonce se i zde se začala na některých vlacích objevovat novinka - kolejový autobus. Co na tom, že vlaky musí překonat značné stoupání (jen jako, protože koleje jsou v jedné úrovni což začátečníkovi usnadní práci), které cestu právě neurychlí. Pro arsenal místní výtopny v podobě 3 "horských" lokomotiv 320.0 to není větší problém a i ty "autobusy" si s ním poradily.
Zmíněný průmysl zastupuje především "Gießerei E. Tavich & Sohn", která je pravidelným odběratelem uhlí a koksu z Ostravska, a naopak do světa posílá rozličný sortiment, především polotovarů, ale též hotových výrobků z litiny, ( trouby, mříže apod.). Slévárna má vlastní vlečku, která vychází z vjezdového zhlaví stanice Milperk. Slévárna byla postavena ještě před železnicí, proto bylo při stavbě vlečky nutno provést některé kompromisy. Centrem železničního dění v areálu se tak stala vozová točna, přes kterou je příjezd ke "Althütte". Zde už se vyrábí jen občas, a většina prostor slouží jako sklady, nebo pomocné provozy. Většina výroby již byla přemístěno do nové haly, která byla postavena až po železnici, takže její skládka koksu a uhlí je naštěstí přístupná přímo, ačkoli vozy musí též přejet přes točnu. Hotové výrobky se odvážejí v krytých nebo i otevřených vozech, pro nakládku větší kusů je na nádvoří u "šikmé" koleje jeřáb.
Další podniky zásobuje především "Moravskoslezké průmyslové družstvo", kterému patří druhá vlečka. Jelikož toto družstvo soustřeďuje drobné podniky s nejrůznějších oborů, můžeme na vlečce najít kotlové (cisternové) vozy s lihem pro Drogistické konsorcium v Milperku, stejně jako chladící vůz, který přivezl čerstvou zásilku slanečků pro konzervárnu Kallina.
Posledním nakládacím místem, které využívají podnikatelé, kteří nejsou v družstvu je prostor u manip. koleje č.3., kde je skladiště s rampou a v pokračování koleje 3a je volná skládka.
Stanice Milperk má 3 průjezdné koleje, ty s čísly 1 a 2 jsou dopravní, Kolej č. 3 je manipulační. Do 3. koleje je zapojena i koleje do pobočné výtopny Milperk.
Jak bylo zmíněno výtopna má na starost tři lokomotivy ř. 320.0, které zajišťují osobní i nákladní dopravu na cca 30 km trati do přípojné stanice.
tyto lokomotivy zde mají veškeré podmínky pro základní provozní ošetření i drobnou údržbu. Na střední a větší opravy jezdí do výtopny v Olomouc, pod kterou pobočná výtopna spadá. Kolejové autobusy, ve výtopně zatím místo nemají a do Milperku pouze zajíždějí "na otočku" s vlaky mimo dopravní špičku.
Po výjezdu z Milperku trať Objíždí obloukem slévárnu a klesá zářezem v lesním porostu. Za dalším obloukem musí trať překročit hluboké údolí říčky Mlýničky, která odedávna poháněla nejprve kola mlýnů, a dostala tak jméno, které kdysi převzalo i město. Klapot z mlýnic posléze vystřídalo bouchání hamrů, když byly objeveny ložiska železných rud. Zázrak se nekonal, ložiska byla vyčerpána a dnešní slévárna a nedokončená trať a vlastně i příhradový most jsou posledními pamětníky zdejší "železné horečky".
Za mostem je zastávka. Patří ke vsi, která leží kousek proti proudu řeky. Nástupiště zastávky končí těsně před portálem tunelu, kde nám mizí z očí i trať. Portál je možné nahradit mostem se silnicí do vsi.
V přesuvně je pro srovnání stejná souprava jako u nákl. vlaku na vjezdu.
Obrázky a plánek najdete na mém Rajceti
Přílohy
TT-Milan002-3D.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2193
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Milanovo TT-MINI

Příspěvekod milan008 » čtv 14 led, 2021 7:52 pm

Michale, je to krásný, ale tam někde vzniklo nedorozumění, to elko má nahoře celkovou délku 200cm a tvůj návrh má 245, ale je hezkej, to jo a nádherný příběh, ale je to dlouhý.
milan008
 
Příspěvky: 94
Registrován: ned 01 led, 2017 2:06 pm
Bydliště: Olomouc/Skřípov

Re: Milanovo TT-MINI

Příspěvekod jardaaa » čtv 14 led, 2021 8:39 pm

A z čeho vychází ta šířka jednotlivejch "ramen" toho elka(40vs60cm)? Podle mě je nahoře zbytečně moc místa a dole je to nahňácaný, proč to neobrátit, přesuvnu na spodním(140cm) ramenu a nahoře na tom vodorovným(200cm) by se nechalo víc vyřádit?
jardaaa
 
Příspěvky: 32
Registrován: úte 07 dub, 2020 5:28 am
Bydliště: Hradec Králové

Re: Milanovo TT-MINI

Příspěvekod milan008 » čtv 14 led, 2021 9:08 pm

Hmm, no proto, že v tom širším prostoru 60cm se mělo vejít nádraží a průmysl a v tom užším 40cm jen kousek širé tratě. Ale ty rozměry tak být nemusí, tam je prostě prostor 200x140cm.
milan008
 
Příspěvky: 94
Registrován: ned 01 led, 2017 2:06 pm
Bydliště: Olomouc/Skřípov

Re: Milanovo TT-MINI

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 14 led, 2021 10:15 pm

Jo to vzniklo, tím, ze když vidím na obrázku o stranu dřív 200, 40 a ještě kousek, už nepočítám čtverečky.
Holt bude nutno zkrátit kus širé trati a vlečku slévárny upravit.
Mmch díl se stanici jsem zúžil na 50cm a ještě pořad je tam místo ( zelená plocha za budovou Družstva)
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2193
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Milanovo TT-MINI

Příspěvekod milan008 » pát 15 led, 2021 1:13 pm

Další, už nevím kolikátý s trochu jiným rozměrem a uspořádáním, budovy jsou opět jen orientační

Obrázek

Obrázek
milan008
 
Příspěvky: 94
Registrován: ned 01 led, 2017 2:06 pm
Bydliště: Olomouc/Skřípov

Re: Milanovo TT-MINI

Příspěvekod vojtas » pát 15 led, 2021 1:19 pm

Já myslim, že je to moc kolejí a výhybek na malý ploše a nevypadá to nejlíp. koukni se na pf plánek od milana.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 993
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník