Česko/Slovenský "CARENDT"

Moderátoři: Abe Simpson, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod hank61 » stř 14 říj, 2020 2:40 pm

Milane. Paráda. Apropó. Nechtěl by si už konečně po dvou týdnech jít taky spát??? :D :D
Úzkorozchodná 0e /0n30/1:43
H0 ČSD 3.-4. epocha
http://hankovystranky.cz/
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 1767
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod Kavka_ » stř 14 říj, 2020 4:01 pm

milan ferdián píše: :lol: :lol: :lol: přidáme další cukroví :wink: .

Já to vzdávám. Ale co, žít se dá i s cukrovkou!
TT, V. - VI. epocha, ČD
- když je železnice v konferenčním stolku, nezabírá žádné místo navíc -
Uživatelský avatar
Kavka_
 
Příspěvky: 187
Registrován: pon 01 úno, 2016 10:03 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod hank » stř 14 říj, 2020 5:17 pm

milan ferdián píše:Nepodařilo se zjistit k jakému účelu se vápenec používal v porcelánce.


Jako tavidlo do kameniny a do glazury. Přispívá k lepšímu vytváření glazury a taky ji zesvětluje.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 4077
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod milan ferdián » stř 14 říj, 2020 7:38 pm

hank61 píše:Milane. Paráda. Apropó. Nechtěl by si už konečně po dvou týdnech jít taky spát??? :D :D

Ještě jeden prosím, prosím... :P :wink:

hank píše:
milan ferdián píše:Nepodařilo se zjistit k jakému účelu se vápenec používal v porcelánce.


Jako tavidlo do kameniny a do glazury. Přispívá k lepšímu vytváření glazury a taky ji zesvětluje.

Děkuji hanku. Je zajímavé, že ikdyž jsem prošel odborné statě, tuto informaci jsem nenalezl nebo trpím už provozní slepotou při četbě :P :wink: .
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 10900
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod hank » stř 14 říj, 2020 8:45 pm

milan ferdián píše:Děkuji hanku. Je zajímavé, že ikdyž jsem prošel odborné statě, tuto informaci jsem nenalezl nebo trpím už provozní slepotou při četbě.


...zatímco já mám pořád ještě někde na dně šuplíka diplom inženýra chemie, takže i když už si z toho moc nepamatuju, aspoň vím, kde to mám hledat. 8)
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 4077
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod milan ferdián » pát 16 říj, 2020 3:48 pm

hank61 píše:Milane. Paráda. Apropó. Nechtěl by si už konečně po dvou týdnech jít taky spát??? :D :D

Tak už půjdu, je to poslední plánek, ikdyž se nabízí ještě pár možností. Ale to nechám na vás. Jardo/Jafobe díky za skvělý nápad :wink: .

MSJF 11 Zlatníky – Na Kameni H0/1:87 2000 x 350 FLEISCHMANN/18°
Uzlové stanice se skládají z nákladového a osobního obvodu. Pod pojmem osobní obvod laicky vidíme jen hlavní kolejiště, kde nám zastavuji SC, ICE, R nebo i dlouhé osobní vlaky. U těchto uzlových stanic jsou i jakoby samostatné nádražíčka. Vznikly buď na začátku stanice nebo během vývoje rozšiřování stanice o další kolejiště. U Praha hl.n. severní nástupiště, Svinov opavské nástupiště, v Brně též severní nástupiště. Většinou tvoří dvě i více kusé koleje a jen jedna kolej má i objízdnou, viz. opavské nástupiště.
Modelově je námětem navrženo takové nádražíčko. Zadní koleje tvoří hlavní koleje a fototapeta nám vizuálně rozšiřuje kolejiště uzlové stanice. Spodní kusé koleje simulují připojení z vedlejších tratí do uzlové stanice. U ostrovního nástupiště stojí motorová jednotka řady 844 „SHARK“ a můžeme ji doplnit mot. jednotkou 840 "Regio-Shuttle". Pro vedlejší tratě jsou určeny mot.jednotky „Regionova“/814+914/ a „Regionova Trio“ / 814.2+014+814.2/.
Výpravní budova kryje nalevo jakoby pokračující koleje na hlavní větvi u ostrovních nástupišť. Kolejiště napravo mizí pod silniční most a koleje se objevují za kulisou, kde tyto soupravy z hlavní větve můžeme dočasně odstavit. Simulaci hustého provozu vytváříme tím, že „Reginova“ nebo „Trio“ vyjíždí jako řádný vlak do jiné stanice. Tam pobude a vrací se jako další vlak na koleje hlavní větve. Zde pobude a odjíždí na viditelnou část kolejiště. Souběžně může přijet vlak z hlavní trati a i od nástupiště odjíždět druhý vlak "Regionova" na hlavní/vedlejší trať .
Tato kusá kolej vznikla z pozůstatku železniční vlečky, kde musel být proražen tunel. Po čase vlečka byla zrušena a koleje sneseny. Tunel zůstal a už to vypadalo, že zde bude vybudována cyklostezka. Postup výstavby aglomerace se rychle rozšířil až do blízkosti zrušené železniční vlečky, kde byla vybudována konečná stanice metra „Na Kameni“ i s depem pro metro. Nebylo už plánováno, zda metro bude dále pokračovat a proto se využilo bývalé těleso železniční vlečky pro spojení dvou těchto míst. Tunelová roura i portály byly opraveny, položeny koleje a vybudována moderní železniční zastávka u stanice metra. Tím cestující z naší uzlové stanice, byť s přestupem na vlak-vlak a vlak-metro/MHD, získalo rychlé spojení do centra velkoměsta než po stávající železniční trati vedoucí do velkoměsta.
-m-
Přílohy
MSJF 11 DF.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 10900
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod Zlámalík » pát 16 říj, 2020 9:07 pm

Hoši, vy jste draci a Milan s Jafobem obzvlášť! Možnost schovat stroj za kulisu a přitom vlastně pokračovat je geniální! Ty výtvarné návrhy jsou nádhera, líbí se mi i nákres od workouse z Fremo modulu.
Já se svým kolejištěm na okno ještě nezačal, ale jak dodělám nějaké stavební práce, vrhnu se do toho. Tam by se podobné řešení nabízelo, jenže uprostřed není kulisa, ale poctivý kus kamenné zdi :lol:
Zatím tvořte, je se na co dívat!
TT, V./VI. epocha v motorové trakci
Zlámalíkovy mašinky: http://tt120.zlamal.cz
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 45
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Velká Bíteš

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod zdeno » sob 17 říj, 2020 10:07 am

myslim si, ze hlavni problem u techto navrhu budou kulisy, teda oddeleni jednotlivych partii od sebe tak, aby nebylo videt do skrytaku a oddeleni prave strany od leve.
Takze nejen tapety, ale aj poloplastiky a napojeni tapety a poloplastik na model.
---
Daji se sehnat jen prucelí domu (stanice), abych nemusel zahazovat 3/4 stavebnice ?
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1986
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod chameleon » sob 17 říj, 2020 10:44 am

zdeno píše:myslim si, ze hlavni problem u techto navrhu budou kulisy, teda oddeleni jednotlivych partii od sebe tak, aby nebylo videt do skrytaku a oddeleni prave strany od leve.

Když má tunelová roura 5cm tak to vizuálně vypadá špatně. Ale podle mě by to mohla vyřešit matná černá fólie, která by byla uprostřed roury a nařezala by se svisle v průjezdném profilu na třeba 5mm široké pruhy - ty by se nemusely zasekávat na detailech vozidel.. :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 859
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod chameleon » sob 17 říj, 2020 10:50 am

chameleon píše:
zdeno píše:myslim si, ze hlavni problem u techto navrhu budou kulisy, teda oddeleni jednotlivych partii od sebe tak, aby nebylo videt do skrytaku a oddeleni prave strany od leve.

Když má tunelová roura 5cm tak to vizuálně vypadá špatně. Ale podle mě by to mohla vyřešit matná černá fólie, která by byla uprostřed roury a nařezala by se svisle v průjezdném profilu na třeba 5mm široké pruhy - ty by se nemusely zasekávat na detailech vozidel.. :wink:

Teď jsem si vzpomněl - takto to maji na letišti v Miniatur Wunderland..
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 859
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod dfrolek » sob 17 říj, 2020 12:22 pm

Celé kolejiště je vlastně takový nějaký "optický" klam - zkratka. Mozek si to podvědomě domyslí a vysvětlí :) Osobně bych jenom vnitřek tunelu poctivě "vyzdil" kameny a nějak vevnitř logicky navázal a ukončil v křížení. Aby tam ten bílý pěnový polystyren, vypěňovací hmota, dráty atd. nebily tak do očí.
Uživatelský avatar
dfrolek
 
Příspěvky: 118
Registrován: pon 30 srp, 2010 6:58 am

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod zdeno » sob 17 říj, 2020 1:13 pm

mam dojem, ze ste odbocili nekam jinam.
Ja osobne nepouzijem tunely, ale zmizeni vlaku za rohem budovy (kulisy) nebo krajem lesa, kulisa + par realnych stromceku.
Teda pouziti kulis (tapety) a plastickych reliefu bude pro mne klicove.
Uživatelský avatar
zdeno
 
Příspěvky: 1986
Registrován: pon 11 črc, 2011 8:54 am

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod milan ferdián » sob 17 říj, 2020 8:33 pm

edit ke kolejišti MSJF 11
Na levou stranu stěny a mezi kolejiště s výpravní budovou nalepte zrcadlo na celou její plochu. Tímto trikem se vám opticky zvětší na délku kolejiště.
-m-
milan ferdián
 
Příspěvky: 10900
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod jafobe » sob 17 říj, 2020 8:49 pm

Tak je to o optických klamech, o psychologii vnímání různých věcí... za mostem většina lidí čeká pokračování trati i krajiny která byla před ním, kdežto s tunelem má spojeno že vidíme jen prvních pár metrů a pak je vše utopené ve tmě, takže když co nejvíc viditelnžch věco natřeme na černo bude se nám to jevit jako tunel i když to nebude tubus tunelu, na ten u´efekt nám stačí vyzděných pár centimatrů a SN ze kulisou a zvrchu a zezadu třeba za odklápějící části kvůli potřebě se tam v nesnázích dostat. Křížení napatinujeme co nejvís do černa



Z jedné budovy můžeme udělat dvě plastické polokulisy z ních se každá může tvářt úplně jinak, třeba barevným tónováním...poloplasticky se dají vyřešit i stromy které budou těsně u kulisy kmenen, takže se jich bue jevit vít za sebou
Průjezd kulisou bych se snažil dělat co nejmenší na průjezdný profil a před něj třeba ten barák a nějaké stromy. možností se najde vícero... Oddělit levou a pravou stranu jde třeba naznačením kopce oprostřed, zalesněním a podobně... prostě zmenšenino reálné trati která musí objet nějakou překážku třrba kopec než uvidíme pokračování trati.
Přílohy
most tunel.jpg
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 330
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Česko/Slovenský "CARENDT"

Příspěvekod Zlámalík » sob 17 říj, 2020 9:30 pm

Zdeno: průčelí budov - třeba Auhagen, sady 42501, 42506.
TT, V./VI. epocha v motorové trakci
Zlámalíkovy mašinky: http://tt120.zlamal.cz
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 45
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Velká Bíteš

PředchozíDalší

Zpět na Mini kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků