Odporúčané lepty lokomotív a vozidiel v H0, TT, N

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Odporúčané lepty lokomotív a vozidiel v H0, TT, N

Příspěvekod A2C » sob 02 led, 2016 11:44 pm

Celkovo som nadšencom do leptov a preto ďakujem Rudolfovi, že pre rovnako nadšených ako ja vytvoril túto subsekciu.
Keďže som pár už i postavil, s niektorými som bol veľmi spokojný nakoľko boli pekne odladené, diely zapadali do seba a celkovo stavba bola vhodná na posedenie si pri filme či večernom oddychu.
Dúfam že to bude inšpirovať i ostatných výrobcov aby svoje lepty odlaďovali a objavili sa tu v zozname.
Pre každý lept poprosím jeden post prečo ho odporúčate. Prípadne na čo si dať pozor.

H0:
- Snežný pluh Riga - Cekul
- T211.0 - HekTTor

H0e
- Tu47.0 2. séria - DK-model
- Balm/u - DK-model

TT:

N:
Naposledy upravil A2C dne ned 03 led, 2016 11:41 pm, celkově upraveno 2
ČSD ep.IIa,IIb, a III + čo sa mi páči hlavne ŽSR do 1999. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1251
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Odporúčané lepty lokomotív a vozidiel v H0, TT, N

Příspěvekod A2C » sob 02 led, 2016 11:46 pm

H0: Snežný pluh Riga od Cekul-a

Jeden z najpodarenejších leptov aké som kedy skladal.
Celkovo model je krabicovej konštrukcie a dalo by sa povedať, že na ňom nie je čo pokaziť.
Osobne oceňujem, že je myslené už v návrhu leptu na teplotnú vodivosť a tak menšie diely sa stali súčasťou väčších.
Konkrétne narážam na šípový pluh ktorý sa celý skladá len z troch dielov, teda samotného šípu a postranných "krídiel"

lept má i svoje záludnosti.
pokiaľ sa správne nenaohýbajú (správne myslím presne) výklenky v rohoch vznikajú medzeri ktoré je nutné zaliať cínom, čo nie je nemožné ale je to babračka.
Skriňa v šípovej časti občas uskočí a treba ju fixovať veľkým množstvom pinzet.
Tu by sa dalo tento problém napraviť pár zámkami v časti ktorá bude zakrytá pluhom.
ďalší zádrhel môže vzniknúť pri ohýbaní nosníkov rámu. Avšak jediné riešenie je nahradiť tieto nosníky U profilmi alebo proste ich naohýbať ohýbačkou, dá sa to aj kliešťami, ale výsledok nie je tak pekný a ak sa chcete priblížiť dokonalosti strávite na tom veľa času.
Na lept odporúčam používať oba druhy pájok, hrotovú i plameňovú. Systém KHP (Pavel Gulich to nazval Kvapalina Hroudička Plamen) sa Vám osvedčí nie len pri rámoch okien ale i pri spájkovaní výklenkoch zo skrine. Práca ide potom veľmi rýchlo. Rovnako aj vylievanie strechy cínom sa inak robí veľmi obtiažne.

Možno ma ešte niekto doplní :)
Naposledy upravil A2C dne ned 03 led, 2016 8:59 am, celkově upraveno 1
ČSD ep.IIa,IIb, a III + čo sa mi páči hlavne ŽSR do 1999. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1251
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Odporúčané lepty lokomotív a vozidiel v H0, TT, N

Příspěvekod A2C » sob 02 led, 2016 11:46 pm

H0e Tu47.0 2. seria - DK-model

Staval som dve generácie týchto leptov, prvý lept som mal ako úplný začiatočnik a podarilo sa mi ho získať od modelára ktorý ho už nechcel stavať. Bol to jeden z prvých a okrem neperforovaných mriežok a pluhov z hrubšieho plechu ktoré sa tvarovali veľmi veľmi obtiažne vzhľadom k malým rozmerom leptu by sa dalo vytknúť len jediná vec a to množstvo času ktoré som strávil jednak na tvarovaní pluhov a súčasne následnom prispájkovaní a trafení správneho ohybu a pozície.

Druhý lept čo som staval je zo súčasnej generácie, má leptané mriežky, ventilátor, model vyzerá o poznanie lepšie
Podarilo sa odstrániť i veľký neduh stavebnice a to hrubý plech pluhov. Zostal však problém s prispájkovaním pluhov na správnu pozíciu.
Pomohli by zámky ktoré by pluhy presne umiestnili

Stavebnica sa tá postavať celá hrotovou pájkovačkou, plameňová je dobrý pomocník ale iba pre pár úkonov.

Pri prispájkovaní čiel k bočniciam si však bez hrotovej spájkovačky priveľmi nepomôžete, aby ste mali krásny prechod, odporúčam priložiť diely k sebe a cínom na hrote spájkovačky zospájkovať, hrot Vám pomôže i pri zaťažení a vytvorení prechodu bez špáry
Rovnako i tu by pomohli zámky ktoré v stavebnici chýbajú. myslím že by zlepšili presnosť zostavovania.
Naposledy upravil A2C dne ned 03 led, 2016 9:17 am, celkově upraveno 1
ČSD ep.IIa,IIb, a III + čo sa mi páči hlavne ŽSR do 1999. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1251
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Odporúčané lepty lokomotív a vozidiel v H0, TT, N

Příspěvekod A2C » sob 02 led, 2016 11:47 pm

H0e: Balm/u - DK-model

Vozeň je veľmi jednoduchý ale dobre spracovaný, je na ňom minimum ohybov a spája sa na čelách, sú tam umiestnené i zámky.
Treba sa si dať pozor na spoj a poriadne ho zospájkovať aby tam zbytočne nevznikla ryha.
Hrany vozňa sa dajú ohnúť veľmi plynulo je tam na lepte je jemné ryhovanie. To nám zabezpečí že sa ohyb dá urobiť i rukami a vrtákom č.4 ak si dobre pamätám.
Jediné čo by sa vozňu dalo vytknúť sú "zaoblenia" na spodnej hrane vozňa. Tvarujú sa veľmi obtiažne a následne ich treba vyliať cínom. Robte to vysoko taviteľným cínom, nakoľko o pár milimetrov ďalej sa spájkujú schodíky.
Pre výrobcu by som navrhol jemnejšie narezanie leptu aby sa to dalo vytvarovať jednoduchšie.
Súčasne podvozky sú tvorené pre dvojkolia s krátkou oskou. Osobne som ich nikde nenašiel a tak som použil Roco podvozky s dvojkoliami o s štandardnou dĺžkou osky.
Z pôvodných som použil len masky a tie som nalepil.
Súčasne odporúčam použitie KKK od firmy Peho pre TT.

Pozor! vozeň sa Vám výrazne predraží!
Naposledy upravil A2C dne ned 03 led, 2016 7:25 pm, celkově upraveno 1
ČSD ep.IIa,IIb, a III + čo sa mi páči hlavne ŽSR do 1999. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1251
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Odporúčané lepty lokomotív a vozidiel v H0, TT, N

Příspěvekod A2C » sob 02 led, 2016 11:48 pm

H0: T211.0 - HekTTor

Staval som počas Vianoc dve T211.0 alias Prasiatka.
Stavba išla celkovo od ruky treba si dať pozor ale na pár vecí.
Ohyb schodíkov na rám lokomotívy, treba to ohnúť veľmi veľmi natesno aby sa Vám čelo/pluh lokomotívy podarilo dostať do pravého uhla.
Búdka lokomotívy je navrhnutá trocha divne a tak keď ju poskladáte zámok na zámok, bude Vám búdka pretrčať cez rám lokomotívy asi o 2mm na oboch stranách.
Preto osaďte si čelo búdky a časť s dvierkami do zámkov. Teraz si vložte bočnice s zaoblenými zámkami do zámkov rámu a uvidíte, že sa Vám začiatok zámku prednej/zadnej steny opiera o začiatok zámku bočných stien. (nákres to snáď ujasní)
Nezabudnúť pred zospájkovaním ohnúť bočnicu s oknami!
Následne je nutné všetky rohy kabíny vyliať poriadnym množstvom cínu! Nakoľko je nutné rohy kabíny obrúsiť (ja to robím diamantovým ihlovým pilníkom)

Ostatné záludnosti sa mi už neprejavili.

Ak sa rozhodnete pre pojazd od Pavla Gulicha v14 je nutné vyrezať podlahu budky zospodu ako je logo.
Našťastie vpredu nie je nutné upravovať uloženie pojazdu, maximálne vymedziť stredovú polohu.
V stavebnici PG sú 2 podložky po 0,5mm treba ich použiť obe aby sme dosiahli vodorovnej karosérie.
Přílohy
nakres.jpg
nakres.jpg (7.19 KiB) Zobrazeno 1015 krát
ČSD ep.IIa,IIb, a III + čo sa mi páči hlavne ŽSR do 1999. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1251
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka


Zpět na Modely z leptaného plechu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník