Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
hank píše:Tunel v obouku přece nemusí - často ani nemůže - být roura sledující profil v celé délce...
Tomáš píše:Ok. Budu se držet tvých rad Martine .
Zkusím to udělat jako ty. Kupuješ ty barvy "valejo" někde v Brně? To tebou zmiňované ředidlo na olejovky jsem zatim taky sháněl marně.
Tomáš píše:Ok. Budu se držet tvých rad Martine .
Zkusím to udělat jako ty. Kupuješ ty barvy "valejo" někde v Brně? To tebou zmiňované ředidlo na olejovky jsem zatim taky sháněl marně.
Odbočím a vrátím se k tunelový rouře - nemáte někdo povědomí po kolika metrech se dělaly ty "unikové" kouty/zahloubení a k čemu slouží ta klikatá bílá čára v tunelu? Myslel jsem že k označení těch unikových koutů, ale přijde mi že každý tunel má ty čáry malovaný jinak
chameleon píše:Tome, jestli chceš, pošlu ti emailem podklady k frézování/laserování "mého" malého/reálného tunelu 1:1, viz zde
mnitka píše:Hmmm, jenže do oblouků přijde profil průjezdného průřezu rozšířit ještě o 6mm. Takže Auhagen zase o tolik širší než je třeba není
mnitka píše:Odbočím a vrátím se k tunelový rouře - nemáte někdo povědomí po kolika metrech se dělaly ty "unikové" kouty/zahloubení a k čemu slouží ta klikatá bílá čára v tunelu? Myslel jsem že k označení těch unikových koutů, ale přijde mi že každý tunel má ty čáry malovaný jinak
Výklenky se asi budovaly dle norem které se během budování jednotlivých tunelů měnily. Pokud nebuduješ tunel v řezu je to zbytečné řešit.
Bílá čára slouží k orientaci v tunelu. Slyším-li zahoukání vlaku utíkám směrem svažující se čáry, ta mě dovede k nejbližšímu výklenku. Vrchol bílé čáry je vždy přesně uprostřed mezi výklenky.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků