Stránka 1 z 2
Mechanická návěstidla H0

Napsal:
ned 20 led, 2008 11:54 pm
od Rank
Stavím vlastní mechaniky s použítím ramen a clonek od fy Detail. Při návrhu víceramenných návěstidel (dvouramenné, tříramenné s vodorovným žlutým pevným nebo pohyblivým) jsem narazil na problém, jak vyřešit jeho pohon tak, aby byl modelově co nejvěrnější - ideálně dvojitým drátovým táhlem jen k hornímu ramenu. Pohyb svislého ramene by byl odvozen od pohybu horního. Zkoušel to už někdo, nebo je to v H0 nesmysl a mám to vzdát?
Re: mechaniky

Napsal:
pon 21 led, 2008 9:20 am
od Yarda
Taky uvažuju nad stavbou mechaniky z těch leptíků od Detailu. Ale jen jednoramenné, protože dvouramenné návěstidlo může mít 3 polohy (znaky stůj, volno, vjezd odbočkou) a poloha dolního ramene nezávisí na poloze horního. Takže není možno odvozovat pohyb dolního od pohybu horního. Jedině že by se návěsti zjednodušily na 2 znaky (stůj a vjezd odbočkou), pak by to šlo, ale to zase není moc modelové... Pokud by to mělo být modelové, potřeboval bys 2 přestavníky a od každého samostatné táhlo k jednomu rameni. Jiné řešení mě nenapadá.

Napsal:
pon 21 led, 2008 10:44 am
od TomBart
Něco jsem doma zkoušel
http://www.tombart.wz.cz/web_dopln/navestA.htm nebo
http://tombart.bluehost.cz/web_fotky/div06HO12.htm http://tombart.bluehost.cz/web_fotky/div06HO18.htm
na tý poslední to je vidět asi nejlíp.
jeden drát je táhlo od relátka a ten druhý je zpětné táhlo, které je pod kolejištěm uchyceno přes pružinku co se dává ke kinematice. Takže to pruží a táhla jsou porád napnutá. Na fotkách jsou ještě z drátku z cívky, ale praská. To vjezdové se žlutou plácačkou na druhé fotce jsem už předělal na ocelové lanko 0,25 mm a funguje perfektně.
Pochopitelně co jedno rameno, to jedno relé. takže dvouramenná mají dvě samostatná relátka. Koukal jsem, že viesmann prodává samostatně pohony, takže to by šlo taky

Napsal:
pon 21 led, 2008 3:42 pm
od Rank
Právě návěstidly "by TomBart" jsem se nechal inspirovat při vývoji nového typu pohonu. Dosud jsem používal klasicky co rameno to jeden drátek. Tak to ale ve skutečnosti není. K hlavnímu rameni vždy vede dvojité drátové táhlo. U jednoramenných to není problém (jak je vidět na obrázku). U dvou ramenných se ale asi dodatečným táhlům asi nevyhnu. A tím tedy i dvěma pohonným jednotkám. Uvažuji o Memory Wire nebo prostým drátovým táhle vedeným až k místě obsluhy, kde by bylo cosi na styl stavěcí páky. Právě pro ten druhý příůpad hledám řešení, abych nemusel každé rameno ovládat samostaně. Navíc mi samotný stožár jen se dvěma rameny na čepech připadá oproti skutečnosti chudě a zasloužil by si aspoň maketu nějakého přestavného zařízení. (jsem holt trochu hračička

)

Napsal:
úte 22 led, 2008 10:24 am
od Michal Šuhajda
Rank píše:Právě návěstidly "by TomBart" jsem se nechal inspirovat při vývoji nového typu pohonu. Dosud jsem používal klasicky co rameno to jeden drátek. Tak to ale ve skutečnosti není. K hlavnímu rameni vždy vede dvojité drátové táhlo. U jednoramenných to není problém (jak je vidět na obrázku). U dvou ramenných se ale asi dodatečným táhlům asi nevyhnu. A tím tedy i dvěma pohonným jednotkám. Uvažuji o Memory Wire nebo prostým drátovým táhle vedeným až k místě obsluhy, kde by bylo cosi na styl stavěcí páky. Právě pro ten druhý příůpad hledám řešení, abych nemusel každé rameno ovládat samostaně. Navíc mi samotný stožár jen se dvěma rameny na čepech připadá oproti skutečnosti chudě a zasloužil by si aspoň maketu nějakého přestavného zařízení. (jsem holt trochu hračička

)
Mám doma pokusné návěstidlo právě na zkoušení Memory wire. Mám na něm podobný systém, jako TomBart. MW vede k ovládáńí ramene a zkracováním ho zvedá, druhé táhlo přes pružinku zajišťuje vracení ramena do vodorovné polohy. Zatím se mi nepodařilo dostranit potíže s nespolehlivostí přenosu proudu. Protože se MW nedá pájet, je provlečen očkem v rameni a tam je největší problém. Druhé táhlo slouží jako zpětný vodič. Až to nějak vymyslím bude to fajn, protože návěstidlo má malý základ, kde je schovaná pružinka a jinak od něj vedou jen dva dráty, takže nepotřebuje prostor pod terénem. Návěstidlo je hodně blbě vidět na
http://modelyh0.com/koleje/mis/m152-1.jpg

Napsal:
úte 22 led, 2008 12:16 pm
od Houmr
Doporučuju použít od návěstidla (ramene) silon až pod desku, tam pak až řešit přestavník s Mem.Wire. Dělal jsem to i u vyhybek za pomoci silonu.

Napsal:
úte 22 led, 2008 3:21 pm
od Zdenek Valter

Napsal:
úte 22 led, 2008 5:22 pm
od sco_27
Neviete ci by sa pomocou MW dala ovladat aj vykolajka ala Hekttor ? Mam ich na pouzit na kolajisku cca 6.

Napsal:
úte 22 led, 2008 5:49 pm
od Michal Šuhajda
I slepý uličky musí někdo musí prošlapat. Jak by se poznalo, že nikam nevedou?

Napsal:
úte 22 led, 2008 6:15 pm
od Houmr
Určitě máš pravdu. Výkolejka by asi ovládat šla, proč ne, chce to jen zkusit udělat


Napsal:
úte 22 led, 2008 6:18 pm
od sco_27
Jo jo...Len aky bude pristup k MW... Hlavne u nas v SR , mozno to na zakazku dovaza
www.artol.sk ale neviem neviem...

Napsal:
pon 04 úno, 2008 6:22 pm
od Rank
Pokud používáte mosazné nebo jiné kovové trubky... jaký průměr? Podle přepočtu by to mělo být 1,4; 1,8; 2,2. Takové průměry jsem ale nikde nesehnal


Napsal:
pon 04 úno, 2008 6:26 pm
od Jarda H.
Rank píše:Pokud používáte mosazné nebo jiné kovové trubky... jaký průměr? Podle přepočtu by to mělo být 1,4; 1,8; 2,2. Takové průměry jsem ale nikde nesehnal

A tyhle Ms trubičky nevyhovují ? Viz f. Litomysky :
http://www.litomysky.cz/mat/mso.htm

Napsal:
pon 04 úno, 2008 8:20 pm
od sco_27
to TomBart : Viem ze to sem nepatri, ale pri prezerani fota som si vsimol ze v Zamracenej mate aj interier kabini, chcem sa spytat ci ste to vyrabavli Vy, popripade nie kdo iny, alebo to je od CS Trainu pre Okuliarnikov ?
Dik

Napsal:
stř 06 úno, 2008 7:58 am
od TomBart
sco_27 píše:to TomBart : Viem ze to sem nepatri, ale pri prezerani fota som si vsimol ze v Zamracenej mate aj interier kabini, chcem sa spytat ci ste to vyrabavli Vy, popripade nie kdo iny, alebo to je od CS Trainu pre Okuliarnikov ?
Dik
je to pouzite od Banka
http://www.bankovi.cz/ (750) ale pokud chces, mam je udelane znova tady v praci v Corelu a delam si je konkretne na kazdou masinu. Davam tam i tisteny cisla nahoru, jak bejvali