Střelec: Pokud jde o Lampertice, tak se mýlíš, předloha modelu skutečně byla vybudována v Lamperticích/Lampersdorfu jako první budova, a to hned v roce 1882, když dráhu stavěla Rakouská společnost místních drah (ÖLEG). ÖLEG však finančně neprosperovala a do r. 1894 byly všechny její tratě postátněny. Žacléřskou lokálku předala ÖLEG do provozu společnosti SNDVB (Jiho-severoněmecká spojovací dráha, starší sestřička Rakouské severozápadní dráhy ÖNWB) už v r. 1889 a k 1. 1. 1894 byla i ona zestátněna. Protože však státní dráha žacléřská odbočovala ze soukromé dráhy SNDVB, zůstala v jejím provozu až do zestátnění SNDVB/ÖNWB v roce 1909 (zpětně s platností od 1.1. 1908). SNDVB v letech 1895 - 6 lampertickou stanici rozšířila a při té příležitosti postavila novou budovu podle lokálkové normálie typu A ÖNWB (SNDVB i ÖNWB měly od r. 1870 společné normálie pro pozemní stavby). Původní stavba se potom stala zázemím pro traťové dělníky.
Pěkný článek o žacléřské trati i s výkresy od Zdeňka Hrdiny je ve Světě železnice 1 a 2/2013. Ve výkresové příloze č. 1/2013 je i výkres původní budovy z Lampertic.