Moderní nádraží TT

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Tomáš » sob 17 led, 2015 8:01 pm

hank píše:Tomáš: OK. Hodils rukavici. Já jdu vyšťourat, co se postavilo nově po roce 1989. Stay tuned. :mrgreen:



Tak na tohle jsem fakt velmi zvědav. :!: Já si myslím, že toho moc nebude. Slovy 1 až 2. Ale rád se nechám překvapit.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Barbucha » sob 17 led, 2015 8:01 pm

Jo padesátá, stavělo se to s dokončováním trati. V 60. letech už to tam frčelo.

Ta trať je nová až do Žďáru, ale po trati jsou spíš zastávky než nějaké opravdové stanice. I ten Křižanov vypadá spíš jako zapomenutá bytovka družstevní výstavby.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Tomáš » sob 17 led, 2015 8:08 pm

Jo Křižanov Havl.brod a Žďár je dobrý příklad


Obrázek


Obrázek
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod mizl » sob 17 led, 2015 8:13 pm

Nádraží Most

Most.jpg


Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Tomáš » sob 17 led, 2015 8:17 pm

:lol: :lol: :lol: To mě připadne spíš jak nějakej hotel,nebo kancelářská budova.
Zajisté to bude chlouba socialistické výstavby stejně jako na opačné straně republiky Havířov.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod milan ferdián » sob 17 led, 2015 8:36 pm

Tomáš píše::lol: :lol: :lol: To mě připadne spíš jak nějakej hotel,nebo kancelářská budova.
Zajisté to bude chlouba socialistické výstavby stejně jako na opačné straně republiky Havířov.

Rejpale,nepoznáš bruselský typ :?: :mrgreen:
Přílohy
12_2014_03_Vizualizace_Vlakove_nadrazi.jpg
havirov-nadrazi2.jpg
havirov-nadrazi8.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11810
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod vmucha » sob 17 led, 2015 8:50 pm

A nikdo z Vás si nevzpomněl na krásné, velké moderní nádraží Praha Holešovice?
Pak taky Kralupy nad Vltavou, Lovosice,Jirkov zastávka, Oldřichov u Duchcova, Duchcov, Kadaň město.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 641
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod hank » sob 17 led, 2015 8:57 pm

Tomáš: Hluboce se mýlíš, příteli. Po roce 1970 tu mám přes 30 staveb (a to mi ještě v análech chybí celá ÖNWB a většina StEGu). Z toho po roce 1989 jich vzniklo 9. Počítám jen čisté novostavby, nikoli přestavby, poctivě nutno říci, že i zastávky a malé nácestné stanice. Ale i do roku 1970 jich byly desítky a neohrnoval bych nos nad jejich architektonickou úrovní, naopak bych řekl, že to, co po válce stvořil především architekt Danda, patří u dráhy k tomu nejlepšímu.

Tak pojďme na to, je to jak mi to odpadlo od ruky, poskládejte si to sami podle svých potřeb.

Moravská Nová Ves 2000
Bělotín 1994
Polom 2001
Ostrava hl. n. 1975
Ostrava Hrušov 1988
Opava Komárov 1992
Pivín 1978
Bystřice p. H. 1970
Chvaletice 1995
Řečany n. L. 2004
Dlouhá Třebová 1971
Babice n. Sv. 1975
Blansko 1988 (počítám mezi novostavby, protože sklepy sice nechali, ale nadzemní část na témže půdorysu je celá nová)
Rájec-Jestřebí 1998
Kralupy n. Vlt. 1986
Lovosice 1972
Kladno město 1975
Kadaň 1979
Nové Sedlo u Lokte 1980
Beroun 1975
Stod 1980
Aš 1970
Sezimovo Ústí 1979
Třeboň lázně 2001
Horusice 1975
Chabařovice 1982
Duchcov 1972
Oldřichov u Duchcova 1978 (zbořeno 2007)
Most 1977
Třebušice 1985
Chomutov město 1984
Brniště 1987
Čeperka 1997

Budu rád, když to doplníte především o budovy obou sítí ÖNWB, o StEGovácké trati v severojižním směru ze 70. let 19. stol. a o českomoravskou transversálu.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Barbucha » sob 17 led, 2015 9:02 pm

Nádraží Blansko má i jiná specifika:
Obrázek
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod hank » sob 17 led, 2015 9:06 pm

Barbucha: :lol: Jestlipak se za to podívání v tom pendolínu platí příplatek?
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Barbucha » sob 17 led, 2015 9:12 pm

Vyřešili to jinak, zrušili Pendolino :-).
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod hank » sob 17 led, 2015 9:14 pm

Tomáš píše::lol: :lol: :lol: To mě připadne spíš jak nějakej hotel,nebo kancelářská budova.
Zajisté to bude chlouba socialistické výstavby stejně jako na opačné straně republiky Havířov.


Tak Most byla jedna z posledních staveb, na které se ing. arch. Danda (http://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Danda) podílel.
V reálném socialismu (tj. 1969 - 89) práce architektů (myslím tím těch tvůrčích) spočívala především v boji jejich originálních myšlenek s monopolem velkovýrobců stavebních hmot.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Barbucha » sob 17 led, 2015 9:39 pm

hank píše:… v boji jejich originálních myšlenek s monopolem velkovýrobců stavebních hmot.


Nojo, to byl důvod, proč jsem ze stavařiny zběhl na trubky, protože to tehdy byla děsná depka, to s architekturou mělo pramálo společnýho. Ale to jsem si jen tak povzdechl. Jinak v to seznamu, hanku, jsou i zastávky, to by asi původního zakladatele tématu moc nenadchlo :-).
Stavebnice nějakého modernějšího nádraží je science fiction, nakoukl jsem na Stummforum a i tam to řeší svépomocí. Je to fakt zvláštní, ta nechuť k modernějším stavbám.

Tak jsem se ještě jednou a líp zadíval:
Faller 293005
Faller 8216
NOCH 64004

V TT je to fakt bída.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod sidlo » sob 17 led, 2015 9:59 pm

Německý Brod

Obrázek

Havlíčkův Brod

Obrázek

Bylo dostavěno asi v roce 1980. Nová budova stojí v místě bývalého parčíku. V místě bývalé původní budovy se dnes točí autobusy MHD, v létě místo setkání bezdomovců, takovej malej šérvůd.

Na modelování je to trochu specifické. Vpravo je zhlaví trati Čáslav - Kutná Hora - Kolín. Vlevo je pošta 2 a zhlaví Pardubice (a původní zhlaví Žďár nad Sázavou - Tišnov což se po roce 1952 a dostavbě tunelu změnilo). Je to staniční budova pro stanici do V.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3589
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod vmucha » sob 17 led, 2015 10:06 pm

1985 Praha Holešovice
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 641
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

PředchozíDalší

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků