Moderní nádraží TT

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Moderní nádraží TT

Příspěvekod hlavni » sob 17 led, 2015 11:14 am

Zdravím.
Měl bych dotaz ohledně moderní budovy nádraží ve velikosti TT případně TT/HO. Stavím nové digitální kolejiště a mám na něm větší nádraží, které bych chtěl aby mělo moderně vyhlížející budovu nádraží a nástupiště (ještě nevím zda krytá či nekrytá). Nevíte jaký výrobce vyrábí stavebnici takového nádraží - našel jsem akorát hradlo Dosse-Nord od fa. AUHAGEN jinak nic. Firma AUHAGEN dělala v minulosti i nádraží ale to bylo na pohled hrozné - však už ho z nabídky stáhla. Stavebnice budovy může být i papírová (mám zkušenost, že dobře udělaný papírový model budovu je mnohdy lepší než některé tovární plastikové modely. Je zvláštní že všichni výrobci stále prferují výrobu historických budov nádraží??? Nevidím důvod, vždyť výrobci loko dělají nejnovější typy mašin i vagónů. Máme se synem i staré analogové kolejiště (ze starých plechových kolejí ZEUKE), kde mám samozřejmě budovu nádraží starou a ta se tam i hodí, ale nové kolejiště bych chtěl mít jiné modernější. Možná tento problém trápí i další modeláře. Děkuji za každou odpověď. Hlavni
hlavni
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned 11 led, 2015 1:50 pm

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod michal.kubista » sob 17 led, 2015 1:47 pm

michal.kubista
 
Příspěvky: 387
Registrován: úte 06 říj, 2009 1:48 pm
Bydliště: Břeclavsko

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Jarda H. » sob 17 led, 2015 3:24 pm

Dle mého má tazatel na mysli "modernější" stavby, než stavebnice v odkazech :wink: ?!
Mne coby pamětníka :oops: napadla z papíru jedná dávná vystřihovánka z ABC, nádraží Vítkovice. Akorát je to v měřítku 1:150, takže by se vystřihovánka musela okopčit a zvětšit. Jak jsem teď podle Google viděl, občas se to mihne na Aukru ?!
Pro ilustraci, jak to vypadalo ... http://www.papirovaarcheologie.cz/nadra ... vitkovice/
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod hank » sob 17 led, 2015 5:47 pm

hlavni: Především prosím definuj, co je to "větší nádraží", a taky epochu, kterou modeluješ. Můžeš to rozsahem přirovnat k některé existující stanici? Nebo sem dát plánek svého kolejiště? Obávám se, že vhodný průmyslový výrobek neseženeš, ale myslím, že ti budu schopen pomoci aspoň nějakým podkladem pro vlastní stavbu. Má to jednu výhodu - budovy jsou většinou důsledně hranaté a pravoúhlé, takže se budou stavět dobře... :mrgreen:

Ještě: Nediv se, že se spousta lidí soustřeďuje na rakousko-uherské budovy. Jednak tehdejší normálie podléhaly důsledné typizaci, takže jsou víceméně univerzálně použitelné, a navíc spousta nás už je ve věku, kdy se mentálně vracíme do dětství a mládí :mrgreen: a k tomu patří vzpomínky na dětské cesty vlakem, ze kterých nám v paměti uvízly především ty rakousko-uherské budovy...

A ještě: Kdyby ti stačily jako příklad moderny budovy podle normálií ČSD z první republiky pro středně velké stanice, mám kompletní podklady nejen pro nádražní budovy, ale i pro vedlejší objekty ve stanicích - jedná se především o novostavby tratí na moravsko-slovenském pomezí a na Slovensku.

BTW, Malá železnice vyrábí model budovy zastávky s hradlem Jívová z přelomu 60. a 70. let 20. století, myslím, že pro menší nácestnou stanici v rozsahu řekněme 2 - 3 dopravních kolejí by to stačilo.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Tomáš » sob 17 led, 2015 6:32 pm

Já teda nejsem expert na budovy,ale nějak si nemohu vzpomenout že by se něco po posledních 30.letech postavilo. :lol: ....... Tím Postavilo myslím od nuly na zelený louce,ne že se nějaká ta budova "Císaře pána" modernizovala - zmršila. Ty Vítkovice dle mě patří k poslední socialistické výstavbě. 50.léta? možná 60. ? ale pak.... fakt si na nic nevzpomenu. Nepočítám ty betonové unifikované budky co se přivezly na korbě Tatry.
Takže to bude asi marné.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Barbucha » sob 17 led, 2015 6:37 pm

http://modelljernbane.internettside.com/tag/heljan
Je to celkem bída, tady asi pomůže jen vlastní konstrukce.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod TTnohab » sob 17 led, 2015 6:39 pm

[quote="hank"]hlavni:

A ještě: Kdyby ti stačily jako příklad moderny budovy podle normálií ČSD z první republiky pro středně velké stanice, mám kompletní podklady nejen pro nádražní budovy, ale i pro vedlejší objekty ve stanicích - jedná se především o novostavby tratí na moravsko-slovenském pomezí a na Slovensku.

quote]

Ja by som ich uvítal... Veľmi by pomohli...
TTnohab
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř 01 led, 2014 9:41 am

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Barbucha » sob 17 led, 2015 6:58 pm

Tomáš píše:Já teda nejsem expert na budovy,ale nějak si nemohu vzpomenout že by se něco po posledních 30.letech postavilo. :lol: ....... Tím Postavilo myslím od nuly na zelený louce,ne že se nějaká ta budova "Císaře pána" modernizovala - zmršila. Ty Vítkovice dle mě patří k poslední socialistické výstavbě. 50.léta? možná 60. ? ale pak.... fakt si na nic nevzpomenu. Nepočítám ty betonové unifikované budky co se přivezly na korbě Tatry.
Takže to bude asi marné.


Brno, Královo Pole, ale to jsou léta padesátá. Pokud by to mělo vypadat jako skutečnost, tak by to chtělo proletět stavby na koridorech. Ale pořád to budou jen nějaké malé budovy. Případně kopnout studii Brno-Dolní :D .
Ještě se stavělo nádraží v Havířově, Mostě, Pardubicích. Na víc si nevzpomenu, ale jsou to zas celkem gigantické objekty. Ústí nad Orlicí to je ta koridorová záležitost, jsem si na to nějak v průběhu psaní vzpomněl.
Modernizovanou přístavbu má Svinov.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod mizl » sob 17 led, 2015 7:29 pm

Barbucha píše:... Ještě se stavělo nádraží ..., Mostě, ....


Pokud bude zájem, můžu Vám Most nafotit. Koncem minulého roku proběhla rekonstrukce před nádražím plus příjezdového mostu přes silnici Chomutovský koridor. Pokud takto budou pokračovat, tak budova a celé nádraží asi rekonstruují celé.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod hank » sob 17 led, 2015 7:32 pm

No tak já beru jako modernu i takové stavby jako třeba Kolín (1939), Rokycany (1931), Hoštejn (1930) nebo Krasíkov (1928)... :-) A jistě do moderny patří i prvorepublikové stavby s folklórními prvky kreslené sice drážními architekty, nicméně pod zřejmým vlivem Dušana Jurkoviče, kromě těch stanic na moravskoslovenském pomezí, ke kterým se ještě jistě vrátím, to jsou třeba Uherské Hradiště (1928) nebo Lukavice (1923). Ale jinak souhlasím, reálně socialistické ČSD žily z podstaty, kromě jmenovaných poválečných staveb (Pardubice, Most...) mě ještě napadají třeba Klatovy nebo Karlovy Vary d.n. - jistě by se našly i jiné náhrady totálně vybombardovaných staničních budov, teď se mi nechce listovat v análech. Na Slovensku byla v 60. letech novostavba Orlov - Podolínec, ale k tomu nemám nic. Z té doby je taky budova v Čadci.

Ještě edit: V našich podmínkách se za architektonickou modernu považuje vše, co se postavilo v letech 1910 - 1930. Teď ještě koukám, že sem patří i např. Hradec Králové. Nebo budova typu Střeň (1911), která je dostupná jako papírový model:
http://www.masinky.cz/produkt/11671-TT- ... /index.htm

A za první republiky splývá moderna s fukcionalismem, který přetrval zhruba až do konce 40. let. Viz třeba Prostějov (1952).

A zgruntu se stavělo i za Husáka a Jakeše, co třeba Ostrava-Hrušov (1988)?

Jo a co třeba korytoryzovaná Polom, kterou vydali jako papírový model soudruzi v Polsku?
http://sklep.gpm.pl/modele-kartonowe/ko ... w-czechach

Ale jak jsem napsal výše: Řekni zhruba svou představu o velikosti a něco ti určitě poradím.
Naposledy upravil hank dne sob 17 led, 2015 7:53 pm, celkově upraveno 1
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod mizl » sob 17 led, 2015 7:37 pm

Nádraží v Mostě nebylo vybombardováno ( možná bylo, ale jednalo se o starý Most ), ale musel ustoupit v šedesátých letech těžbě hnědého uhlí.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Barbucha » sob 17 led, 2015 7:45 pm

Úplně jsem zapomněl na Žďár nad Sázavou. Nakoplo mě až druhé pivo. Viz http://www.mkzdar.cz/. Možná by se dalo s panem Wimmrem domluvit na podkladech. Jo, ještě taková vesnická moderna je v Křižanově.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Tomáš » sob 17 led, 2015 7:51 pm

hank píše:No tak já beru jako modernu i takové stavby jako třeba Kolín (1939), Rokycany (1931), Hoštejn (1930) nebo Krasíkov (1928)...


:lol: :lol: No tak dobrá,ale já beru jako modernu 90.léta 20.století a dál začátek 21.století. Ty letopočty co uvádíš jsou sice v celkovém pohledu mladší ročníky,ale za chvíli to bude už taky 100let. :lol: Takže z pohledu mého věku exotika.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod hank » sob 17 led, 2015 7:57 pm

Barbucha: ... tedy přesně řečeno nejen v Křižanově, ale v celém úseku Tišnov - Žďár přes Křižanov a taky nové nádraží Velké Meziříčí.
Tomáš: OK. Hodils rukavici. Já jdu vyšťourat, co se postavilo nově po roce 1989. Stay tuned. :mrgreen:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6073
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Tomáš » sob 17 led, 2015 7:58 pm

Jo to Brno-Královo pole beru jako poslední typ "moderní" výstavby. 50.léta?

Obrázek
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Další

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků