Moderní nádraží TT

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod hlavni » sob 17 led, 2015 11:32 pm

Zdravím.

Tak jsem docela překvapený, že se asi nic podobného nevyrábí a že vlastně ani nikdo nic podobného nepotřebuje a neshání..................................
Když jsem dotaz psal, tak jsme měl na mysli stavebnici, nebo papírový model ve velikosti TT. Neměl jsme na mysli konkrétní stavbou z některého českého nádraží. Jenom jsme chtěl asi něco jiného............možná moderní budovu ze skla a betonu.................čím se vlastně dneska živí stavební architekti?
Nevíce se asi mojí představě blíží model nádraží od Milana Ferdiána 12_2014_03_Vizualizace_Vlakove_nadrazi.jpg[/attachment]i ta nástupiště taky nejsou špatná.
Určitě nejsem tak zdatný modelář abych si stavbu namaloval dle fotek, okopíroval a zvětšil do měřítka, podlepil, vyřezal, slepil, nabarvil napatinoval a zasadil do kolejiště. Ale dobře vytištěný papírový model ve správném měřítku mi nedělá problém.
Ale každopádně děkuji za každý nový poznatek. Hlavní
Přílohy
12_2014_03_Vizualizace_Vlakove_nadrazi.jpg
12_2014_03_Vizualizace_Vlakove_nadrazi.jpg (40.35 KiB) Zobrazeno 5840 krát
hlavni
 
Příspěvky: 9
Registrován: ned 11 led, 2015 1:50 pm

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Bezmozek » ned 18 led, 2015 2:39 am

Ono netřeba být překvapen, na domácí koejiště si takovou stavbu dal tehdy málokdo a hlavně "před pár lety" to bylo současný nádraží, který bylo k vidění za oknem a každej modeloval parní provoz, druhak je model na domácí kolejiště dost velkej.
Ale jak už tu bylo, Déčka ABC, malé moderní nádraží je zas můj favorit, fotky pouze vygooglené, stejně jako Vítkovice se asi neuchytilo.
http://www.litomysky.cz/kolejiste/Nkrusin02.htm
Jen počítej s tím, že jestli půjdeš do papíru, tak u tohohle typu staveb je dost VELKÝCH ploch co bych chtělo prořezat a zasklít aby to nějak vypadalo.

edit: K tomu by stylem seděla zastávka Jívová: http://www.mala-zeleznice.cz/vyrobek/st ... a_935.html
:twisted: BTTB - Bad To The Bone :lol:
Uživatelský avatar
Bezmozek
 
Příspěvky: 160
Registrován: pon 24 bře, 2014 12:02 pm
Bydliště: Praha

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Barbucha » ned 18 led, 2015 9:01 am

Problém je hlavně v tom, že staré nádražní budovy byly typizované, takže se v malým obměnách hodily na více předloh. U takového moderního atypu máme jen jednu možnost umístění, nebo čirou fantazii. Na druhou stranu vyplodit cosi moderního není zas takový problém co do tvaru, vyřezat kvádry zvládne kde kdo :-). I kdyby mělo jít o skelet a nějakou budovu na "nožičkách" (sloupech), tak lišta z hobbymarketu to vyřeší. Zasklení se dá tisknout na samolepící fólie, případně přímo na fólie. Na fólie tisknu layout pultu, A4 stojí 12 kaček, to není nic strašného. Namalovat si takovou budovu v CADu snad není tak strašný problém, stačí znát povel čára, rovnoběžka a zaoblení :-D.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Jeff Hopper » ned 18 led, 2015 9:06 am

Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod hank » ned 18 led, 2015 9:08 am

Souhlasím s Bezmozkem v tom, že ta Jívová sice je v reálu zastávka s hláskou, ale svou velikostí by se klidně hodila i k nácestné stanici se dvěma nebo třemi dopravními kolejemi a s menší frekvencí cestujících (malá čekárna), což ale nevylučuje možný dost silný průběžný provoz nákladních vlaků nebo i projíždějících a nezastavujících rychlíků a os. vlaků na hlavní trati. Ve skutečnosti je v té prosklené části za trojúhelníkovým štítem dost velká dopravní kancelář, kam by se v pohodě vešlo pracoviště výpravčího se kterýmkoli ze standardních druhů SZZ (staničního zabezpečovacího zařízení), od ústředního zámku přes klasický hradlový přístroj a reléovku až po elektronické stavědlo včetně počítačového JOP (jednotné obslužné pracoviště). Na tom, který typ SZZ zvolíš, pak bude záležet osazení stanice stanovišti/stavědly na zhlavích takové stanice (nebo jejich vynechání). Výběr epoch máš III - VI, ve skutečnosti budova vznikla na přelomu epoch IIIc - IVa, a hláska je dodnes zabezpečena jen telefonicky, takže klasika TZZ 1 neboli traťové zabezpečovací zařízení I. kategorie bez závislosti postavení návěstidel na ničem jiném než vůli hláskaře... :mrgreen:. Čímž chci říci, že i taková "supermoderní" budova se může vyskytovat někde, kde se dodnes jezdí podle zásad z dob císařpána.

Kdybys náhodou potřeboval, mám k Jívové kompletní stavební výkres.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Barbucha » ned 18 led, 2015 9:12 am

Moc pěkné, ale to dělal architekt pamatující 30. léta nebo je to ze 30. let.
Mně to připadá moc architektonicky čisté na 60. léta.

Edit: to je k těm Poděbradům.
Naposledy upravil Barbucha dne ned 18 led, 2015 9:23 am, celkově upraveno 2
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod hank » ned 18 led, 2015 9:13 am

Barbucha: Zřejmě poslední jednotné normálie v duchu c.k. mocnářství, které ale architektonicky jasně patří už do moderny (v tomto případě s folklórními prvky) byly u ČSD použity ve 20. letech při výstavbě tratí na moravsko-slovenském pomezí Bylnice - Horní Lideč a Veselí nad Moravou - Nové Mesto nad Váhom.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod BohousP » ned 18 led, 2015 9:14 am

Barbucha píše:Vyřešili to jinak, zrušili Pendolino :-).


Moc se naklánělo k těm holkám. Asi všichni cestující koukali jen doprava.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2927
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod milan ferdián » ned 18 led, 2015 9:17 am

Ve III.díle je moderní stavba příjímací budovy ze Stodu,kolejiště Amalín.Jsou i drobné moderní stavby v Horusicích (styl Šumperák) nebo v Konicích.
Zapoměli jsme na Protivín (původní stavba).
milan ferdián
 
Příspěvky: 11823
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod BohousP » ned 18 led, 2015 9:19 am

TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2927
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod sidlo » ned 18 led, 2015 9:34 am

Koukám, že zastávka JIVOVÁ je zmenšenina stanice Čadca

Obrázek
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3601
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod BohousP » ned 18 led, 2015 9:41 am

Jeff Hopper píše:V Poděbradech je také jedno z modernějších nádraží - cca. 60 léta


Je trochu starší - 1932. http://www.cd.cz/zazitky/kam-na-vylet/489-podebrady-lazne-kde-vam-bude-dobre
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 2927
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Jiřik » ned 18 led, 2015 10:04 am

Napadá mě Praha Krč a Choťovice (Velký Osek-Chlumec nad Cidlinou)
A lokálka třicátá léta - Nymburk-Jičín - konkrétně dnes: zastávka Jíkev, žst. Rožďalovice, zastávka Nemyčeves.
http://jirik581.rajce.idnes.cz/
TT jako koníček pro zábavu...
Jiřik
 
Příspěvky: 255
Registrován: ned 26 srp, 2012 7:05 pm
Bydliště: kousek od Hořic

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod hank » ned 18 led, 2015 10:41 am

Jiřík: Ty Rožďalovice jsou taky ze 30. let. Ale to jste původně nechtěli, já jsem svůj seznam omezil na přání... Klidně můžu pokračovat proti času, jestli je zájem... :wink:
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6105
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Moderní nádraží TT

Příspěvekod Tomáš » ned 18 led, 2015 1:30 pm

Hanku, tak jsem koukal na tvůj seznam a musím říci,že jsem z toho byl celkem v šoku. Ani v duchu jsem nemyslel,že by toho mohlo být tolik. No s některými budovami jsem se vlastně setkal i naživo, ale člověk to asi ani moc nevnímá,když vystoupí z vlaku a hned proběhne vestibulem pryč.

Jinak kdo chce stavět opravdu moderní budovu,nechť si počká na stavbu nového Brněnského hlavního nádraží. Podle posledních zpráv by stavba měla proběhnout v rámci 21.století. :lol: (toho by se možná někteří z vás dožít mohli)
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

PředchozíDalší

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků