odmlčal som sa na nejaký čas kôli povinnostiam pre ktoré som ani nemal čas niečo takéto riešiť. Teraz som sa začal zaujímať aj o Nko ako o praktickú voľbu priestoru. Sám seba sa snažím presvedčiť že detaily ktoré na H0 milujem sa dajú aj v Nku. A tak som sebapresviedčanie začal otázkou, viem spraviť parkové lampy aj v N ? som na výzvy a preto som si povedal áno, a hneď !
tak som vzal vŕtačku, lízatká (tak volám valčeky resinu so zaliatymi špajdlami v strede ako vodiacim trňom) upol som a už som mal piliny aj za ušami. Po dvoch dňoch povstali z prachu resinu tieto moje výrobky na ktoré som hrdý, podarilo sa mi dodržať toleranciu 0,05mm pri všetkých proporciách, diely do seba zapadajú na moje prekvapenie absolútne dokonale. Zeleno biely diel je strieška, zložená z dvoch dielov. Tie do seba tiež nádherne išli, až mi slzička šťastia skoro vybehla
pre to aké sú drobné a krehké som ich musel "lepiť" revell lakom, drží to dostatočne na master.
Všetky tieto totiž budú mastery pre budúce formy z ktorých vylezie prvý prototyp už tento týždeň.
Možno vás zaujíma prečo má strieška ten zbytočný diel navyše a priehladne svietidlo má tiež prečnievajúci valec. Je to jednoduché - sú to mastery. Kôli kvalitnému odlievaniu je potrebné nechať medzi samotným modelom a podkladom na ktorý je prichytený nejaký "odpad" ktorý sa odstráni po odformovaní. Táto skruž má zárez tesne pred začiatkom telesa modelu aby bola v tom mieste oslabená. Keď model vyberiem, spravím len "puk" a ostane mi model ktorý nemá žiadne stopy po spojoch formy . To je hlavná výhoda a metóda akou robím aj staničné lampy.
Prevyšujúci okraj len zabrúsim - pri staničných úplne a pri parkových nechám malý zostatok ktorý slúži ako západka do drážky v strieške. preto strieška sedí symetricky na svojom mieste.
Uvidíme ako bude moja výzva ďalej pokračovať, najväčšou výzvou by boli cestné lampy , to je však vo hviezdach. Až zasvieti prvá parková, potom budem plánovať
zatiaľ len takto pošteklím všetkých N-károv, čakám vaše ohlasy, kritiky...
PS : papundekel bude, áno. Ale to chce čas