Stránka 2 z 2

Re: Pískování ČSD

PříspěvekNapsal: úte 16 led, 2018 7:02 pm
od hank
MkTT byl rychlejší.

Re: Pískování ČSD

PříspěvekNapsal: úte 16 led, 2018 7:20 pm
od Kulsud
hank píše:
Kulsud píše:Pokud bychom se chtěli přiblížit realitě, musí být u malého depa se zauhlováním, popelovou jámou a vodním jeřábem i pískování?


Když pominu nejasnou definici toho, co je to "malé depo", tak jen připomenu, že už jsem to sem psal vícekrát; nicméně opakování je matka moudrosti.

Normální způsob doplňování písečníků parních lokomotiv, to i ve služebnách s rotundami podle normálie kkStB 41/H, které měly až 12 stání, natož v menších, byl ruční. Písek se sušil v nástavci na vysokých kamnech na uhlí většinou válcovitého tvaru umístěných v rotundě nebo remíze. Víceméně ten nástavec vypadal jako větší kastról opatřený na spodku olemováním ("rantlem" - nevím, jak se tomu v klempířině říká správně česky...), aby na tálu těch kamen dobře držel. (Ve větší rotundě těch kamen mohlo být vícero.) Písek se skladoval venku (nanejvýš v nějakém přístřešku nebo domečku, aby na něj nepršelo a nesněžilo) a ke kamnům se navážel ručně na kolečkách. Do písečníků lokomotiv se usušený písek doplňoval lopatou nebo z kýble.

Kdyby náhodou někdo měl zájem, tak výkres takových kamen bych asi někde vyhrabal.


Díky moc a máte pravdu, opakování je matka moudrosti.

Re: Pískování ČSD

PříspěvekNapsal: úte 16 led, 2018 8:01 pm
od MkTT
Kulsud píše:
MkTT píše:
Kulsud píše:Pokud bychom se chtěli přiblížit realitě, musí být u malého depa se zauhlováním, popelovou jámou a vodním jeřábem i pískování?

Tam budou mít ve výtopně kamna na sušení písku. Před nějakou dobou se to zde na fóru řešilo.

Nemohu najít. Poradíte?


Tady to je i s obrázky viewtopic.php?f=11&t=9211&p=170041.

Re: Pískování ČSD

PříspěvekNapsal: úte 16 led, 2018 8:21 pm
od Kulsud
Díky díky