Stránka 1 z 1

oddilove navestidlo autobloku

PříspěvekNapsal: čtv 25 dub, 2013 9:56 am
od OckoFrantisek
Zdravim chlapi,

chtel bych se zeptat, zdali na dvoukolejne trati jsou rozsvicena skutecne pouze navestidla autobloku jen pro spravny smer jizdy. Je to alfa omega neboje mozne ze jsou i vyjimky a na nespravne koleji je za urcitych podminek mozne nechat svitit cervenou natrvalo ?? Kolega pracne tvoril navestidla a ted by byla nevyuzita. PO nespravne koleji provoz nebude za zadnych okolnosti realizovan.

Tusim ze ano vzhledem k nocnimu provozu, aby to nematlo fíru. Ale radsi vznasim dotaz, kdy by se preci jen vyjimka nasla a mohl bych si to touto vyjimkou zduvodnit pro pripadne stouraly....

diky moc za odpoved auge

Re: oddilove navestidlo autobloku

PříspěvekNapsal: čtv 25 dub, 2013 10:40 am
od mnitka
Návěstidla autobloku svítí jen ve směru uděleného traťového souhlasu, tedy pouze jedním směrem. O výjimkách nevím.

Termín jízda po nesprávné koleji je v tomto případě zavádějící. Pokud je kolej vybyvena obousměrným zabezpečovacím zařízením je jízda vlevo jízdou proti správnému směru. Jede-li vlak po koleji vybavené traťovým zabezpečovacím zařízením jen pro jeden směr a tento vlak jede směrem pro který daná kolej není vybavena jedná se o jízdu po nesprávné koleji.

Strojvedoucí by měl být vybaven ať smyslově tak inteligenčně pro to aby jej svítící návěstidla v obou kolejích nemátla.

Re: oddilove navestidlo autobloku

PříspěvekNapsal: pát 26 dub, 2013 7:15 am
od OckoFrantisek
Zdravim, dekuji za odpoved a vysvetleni. Budu se tim plne ridit :)

auge

Re: oddilove navestidlo autobloku

PříspěvekNapsal: úte 30 dub, 2013 8:58 pm
od kecu.p
v určité období (cca 80.tá léta) se autobloky na dvou a vícekolejných tratích aktivovala tak, že ve směru, který neměl udělen traťový souhlas, svítila vždy poslední oddílová návěstidla žlutým světlem ... to by tedy byla jedna možná výjimka zavedené praxe ... v modelu je ještě jedna možnost, udělat funkční banalizovaný autoblok