Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: pon 08 zář, 2008 6:21 am
od Myšpulín
Pokud nechcete vypadat jako z nějakého ústavu při odměřování někde čehosi, doporučuji např. toto:
Zakoupit násadu od smetáku a zkrátit ji na nějakou rozumnou míru, např. 1 metr. Pak ji vzít spolu s foťákem na inkriminované místo. Položit poblíž objektu zájmu a spolu vyfotit. Doma pak v nějakém grafickém editoru zjistit počet pixelů délky onoho příměru a zkoumaného objektu. Pak už to je jen práce pro kalkulačku.

PS. Nemáte-li po ruce onen kus násady, použijte člena rodiny ve stejné funkci. :lol:

PříspěvekNapsal: pon 08 zář, 2008 7:57 am
od Pája
:shock: Toho člena rodiny máme taky zkrátit na 1 metr ? :lol: :lol: :lol:

PříspěvekNapsal: úte 09 zář, 2008 5:39 am
od Myšpulín
Myslím, že ten člen rodiny tě má dostatečně změřenýho. :shock: Ty jeho ne? :lol:

PříspěvekNapsal: ned 09 lis, 2008 10:59 am
od jv66
Ahoj, podobný problém jsme řešili v KMŽ Brno na TTčkové modulovce - veškerá (moje) snaha znázornit skutečnost přišla vzniveč, poněvadž vozidla jako BR80 nebo Rosnička, nebo BR 86 prostě neprojela. Momentálně máme interní domluvu, že:
- Horní hrana nástupiště 1,5 až 2mm nad temenem kolejnice
- Horní hrana nástupiště 7mm od boku temene kolejnice

Projede vše, i patráky... :)

... a nemusíš se plazit v Kénigu po roli ....

PříspěvekNapsal: ned 09 lis, 2008 9:32 pm
od Vladimír_B
jv66 píše:Projede vše, i patráky... :)

Docela zákeřné bývají Wapky, tím plíškem mezi klapkami na vysýpání... :roll:

PříspěvekNapsal: pon 10 lis, 2008 11:12 am
od Tomáš
jv66 píše:Ahoj, podobný problém jsme řešili v KMŽ Brno na TTčkové modulovce - veškerá (moje) snaha znázornit skutečnost přišla vzniveč, poněvadž vozidla jako BR80 nebo Rosnička, nebo BR 86 prostě neprojela. Momentálně máme interní domluvu, že:
- Horní hrana nástupiště 1,5 až 2mm nad temenem kolejnice
- Horní hrana nástupiště 7mm od boku temene kolejnice

Projede vše, i patráky... :)

... a nemusíš se plazit v Kénigu po roli ....


Moc díky "... a nemusíš se plazit v Kénigu po roli" :lol: :lol: trfné občas to tak musí vypadat když o pauze dumám..Postavím autobus ke kolejím a už lítám s metrem po kolejích

PříspěvekNapsal: pát 26 bře, 2010 12:56 pm
od PetrB
Mám v úmyslu zhotovit sypaná nástupiště s jednou prefabrikátovou hranou /prostě klasika/, hrany mám, ale váhám, z čeho ztvárnit tu sypanou část.

1/ Celé ze štěrku a nakonec zatáhnout prachem?
2/ Podlepit papírem, zasypat prachem?
3/ Vytvarovat ze sádry? (asi moc rychlé tvrdnutí pro tvarování?)
4/ Vytvarovat ze stavebního lepidla, pak zaprášit?
5/ Jiná metoda:

Jsem jedno velké ucho:-)

PříspěvekNapsal: pát 26 bře, 2010 3:08 pm
od kubulak
Ja to delal ze styroduru a jen tu posledni vrstvicku 1-2mm tlustou jsem sypal sterk... tvarovat to cely sterkem = IMHO zbytecna spotreba sterku a taky to trva dlouho nez to proschne atd...

Samozrejme je potreba zvolit vhodnou velikost sterku, urcite ne ten, kterej se dava kolem prazcu. Ja na ty nastupiste v HO pouzil sterk TT a celkem to jde. Finalni patinace prachem nikdy neuskodi.

PříspěvekNapsal: pát 26 bře, 2010 5:39 pm
od mlha
toto téma je pro mě taky hodně zajímavé,dokončili jsme pokládku kolejí a nástupiště bych potřeboval

PříspěvekNapsal: pát 26 bře, 2010 6:15 pm
od milan ferdián
mlha píše:toto téma je pro mě taky hodně zajímavé,dokončili jsme pokládku kolejí a nástupiště bych potřeboval


Na to pozor,ikdyž dodržíš NEM102,někteří výrobci hnacích vozidel ,normu nedoržuji.Vyzkoušet průjezd okolo imitace hrany nástupiště.. :wink:

PříspěvekNapsal: pát 26 bře, 2010 6:17 pm
od mlha
díky za radu Milane,budu se snažit :wink:

PříspěvekNapsal: sob 27 bře, 2010 1:29 pm
od Tomáš
milan ferdián píše:
mlha píše:toto téma je pro mě taky hodně zajímavé,dokončili jsme pokládku kolejí a nástupiště bych potřeboval


Na to pozor,ikdyž dodržíš NEM102,někteří výrobci hnacích vozidel ,normu nedoržuji.Vyzkoušet průjezd okolo imitace hrany nástupiště.. :wink:


JJo můžu jen potvrdit..snařil jsem se přesně dodržet normu...a pak nastalo zděšení,když jeden parní stroj drhnul špoupátky...

PříspěvekNapsal: pon 29 bře, 2010 10:38 am
od kubulak
Urcite to chce nesploehat jen na normu a zkouset, jak vysku, tak odstup od koleji. Idealne vsechny masiny i vagony. Vyhoda styroduru je, ze se ten pripadny prekazejici milimetr da skalpelem lehce odriznout.

Bohuzel pak clovek zjisti, ze bud musi nejakou svoji oblibenou soupravu obrecet a prodat, protoze s ni proste neprojede, a nebo musi nastupiste upravit tak, ze ma od koleji centimetr diru a bije to do oci...

A urcite mnohem min prace je s nastupisti rovnymi, nez v oblouku !!

PříspěvekNapsal: pon 29 bře, 2010 3:56 pm
od mlha
No jo,ale to vyzkouším až na prvním modulovém ježdění,domácí loko ok

Re: nádražní nástupiště

PříspěvekNapsal: pát 08 říj, 2010 9:04 pm
od juroH0
Nenašiel som nič podobné, tak oživím toto vlákno. Bolo niekde na ČSD nástupište riešené ako na tejto fotke
Obrázek
Teda zo starých pražcov, zasunutých medzi koľaje zarazené do zeme? Alebo je to rýdzo nemecký spôsob?