Vlnitý plech

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Vlnitý plech

Příspěvekod wertin66 » ned 23 říj, 2011 9:21 am

Vlnitý plech "snadno a rychle" svépomocí. Použil jsem svidřík a hliníkový plech.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
A ještě nějaké použití:
Obrázek
Obrázek
wertin66
 
Příspěvky: 11
Registrován: úte 18 říj, 2011 7:56 am

Re: Vlnitý plech

Příspěvekod juroH0 » ned 23 říj, 2011 10:13 am

Dobrý nápad, aký hrubý plech si použil?
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 783
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Re: Vlnitý plech

Příspěvekod mizl » ned 23 říj, 2011 10:23 am

Typl bych to na silnější alobal, cca 0,35mm ?
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1670
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Most

Re: Vlnitý plech

Příspěvekod wertin66 » ned 23 říj, 2011 12:01 pm

V tomto případě je síla 0,2mm, určitě to půjde i z toho silnějšího alobalu.
wertin66
 
Příspěvky: 11
Registrován: úte 18 říj, 2011 7:56 am

Re: Vlnitý plech

Příspěvekod cipisekmp » ned 23 říj, 2011 4:15 pm

Ahoj, to je fikane a dle meho velmi pekne. Zdarec Cipisek
H0/MODULY SLOVÁCKO

[url]http://kzmslovacko.cz/[/url]
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1132
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Vlnitý plech

Příspěvekod MirekTT » ned 23 říj, 2011 5:57 pm

No řekl bych lepší, než plato od Litomyského a pak ho pracně krájet. Takhle si to rovnou naporcovat na daný formát plechu a pak jen pokládat. Super nápad.
A teď já: jak udělat totéž ze sklolaminátu? Ve V.Pavlovicích (a nejen tam) je nástupiště zakryto vlnitým žlutým sklolaminátem. Máte někdo nějaký nápad, jak na to?
Mě napadlo zkusit papír impregnací mírně zprůsvitnit a zežloutnout, a pak ho protáhnout mezi dvěma vrubouny, jako tady ten fígl s alobalem. Vyzkoušeno to nemám, zatím sháním info.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2210
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Vlnitý plech

Příspěvekod mizl » ned 23 říj, 2011 6:10 pm

MirekTT píše:No řekl bych lepší, než plato od Litomyského a pak ho pracně krájet. Takhle si to rovnou naporcovat na daný formát plechu a pak jen pokládat. Super nápad.
A teď já: jak udělat totéž ze sklolaminátu? Ve V.Pavlovicích (a nejen tam) je nástupiště zakryto vlnitým žlutým sklolaminátem. Máte někdo nějaký nápad, jak na to?
Mě napadlo zkusit papír impregnací mírně zprůsvitnit a zežloutnout, a pak ho protáhnout mezi dvěma vrubouny, jako tady ten fígl s alobalem. Vyzkoušeno to nemám, zatím sháním info.


Možná použít pauzák. Možná by se tu uplatnila klovatina. Žlutá je, ale nevím jestli se ještě prodává. Zase na druhou stranu když nad tím přemýšlím, tak když zaschne tak její zaschlý povlak by popraskal.
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1670
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Most

Re: Vlnitý plech

Příspěvekod MirekTT » ned 23 říj, 2011 7:17 pm

Pauzák asi ne, neválčím s neprůsvitností papíru, ten sprůsvitní impregnací, čili půjde použít i běžný kancelářský. Jde o pevnost. Litomyský upozorňuje na hliníkový vlnitý plech z jeho nabídky, že je nevhodný na nepodepřené přesahy střech, svěsí se. Pauzák by tohle mohl udělat taky. Papír musí být mnohem větší gramáže. Zkoušel jsem na jiné aplikaci impregnaci polyesterovým epoxidem (ten rozpouštědlový smrdící) Papír mírně zprůsvitněl, ztvrdl, a pochytil barvu epoxidu, ta byla bohužel modrá. Nevím, jak by byl takto impregnovaný papír ochoten přijmout zvlnění násilím po vytvrzení.
Nechtěl bych to dělat z folie, ta bude průsvitná až moc. Papír tím, že imregnací se nestane průsvitný homogeně, ale flekatě, pomůže tím s patinou sklolaminátové střechy, která vlastně také nemá homogení strukturu co do barvy i propouštění světla.
Další nápady?
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2210
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Vlnitý plech

Příspěvekod vojtas » ned 23 říj, 2011 8:10 pm

nám v Brandejse dělali verandu střechu a komíny nový,takže tady to je jak ze skla...
TT,TT-e ep.V-VI ČD,
600mm 1:10,
Semtam i N-scale/moduly Ep. III-IV ČSD
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 650
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha,Brandýs n/L zalezi ktery je den

Re: Vlnitý plech

Příspěvekod wertin66 » ned 23 říj, 2011 8:19 pm

MirekTT píše: Papír tím, že imregnací se nestane průsvitný homogeně, ale flekatě, pomůže tím s patinou sklolaminátové střechy, která vlastně také nemá homogení strukturu co do barvy i propouštění světla.
Další nápady?

Zkusil bych vyrobit jednoduchou formu, třeba z moduritu, žlutý papír namočit a pomocí formy vytvarovat vlny. Po zaschnutí impregnovat bezbarvým lakem.
wertin66
 
Příspěvky: 11
Registrován: úte 18 říj, 2011 7:56 am

Re: Vlnitý plech

Příspěvekod Michal Vaniš » ned 23 říj, 2011 8:32 pm

KDYSI SE DÁVALI DO KRABIČEK LOKO (BTTB) ochrané průhledné tvrdší folie. Do obdobných foliií byly obaleny i rychlíkáče a vagónky(asi do roku 1980).některé vagónkové folie měli i nažloutlo "patinu"
Vystřihnout rozměry a projet nějakou "vlnovačkou" :?: Slepit vteřiňákem nebo lepidlem na plastikové modely.
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 360
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Vlnitý plech

Příspěvekod wertin66 » pon 24 říj, 2011 4:06 am

Nemaje kořene mandragory vařil jsem kořenitku nadmutou s rozemletým netopýrem a hle, co jsem obdržel...Těď by měl přijít lehký nástřik bezbarvým lakem pro fixaci vlnek, po dokonalém proschnutí finální penetrace. Bohužel nemohu experimentálně ověřit, lak ve spreji nemám momentálně po ruce a kompresor odešel do nebe, do jakého, to netuším. Na křemíkové nebyl dost chytrý. :D Pokud by vlny rozpustila již první vrstva nástřiku, nezbylo by, než lakovat lehce již ve formě, ale tak, aby se k ní produkt nepřilepil.
Obrázek
Obrázek
wertin66
 
Příspěvky: 11
Registrován: úte 18 říj, 2011 7:56 am

Re: Vlnitý plech

Příspěvekod nynuna » úte 10 led, 2017 5:01 pm

Taky jsem řešil vlnitý plech a vyřešil asi takto. Základem je alobal nastřižený na potřebnou šířku. Ten jsem pak na rovné ploše stiskl mezi dva ploché vícežilové vodiče. Po uvolnění lze alobal posunout a navazovat na končící vytlačený profil dále na potřebnou délku. Vzniklý profil jsem stříkl základní barvou pro zpevnění, pak přetřel lepidlem a po důkladném proschnutí provedl finální nátěr. Výsledný plech lze pro větší tuhost pravděpodobně i podlepit např. kartonem, ale to jsem nezkoušel. Výroba je při troše zručnosti rychlá a jednoduchá, jen je třeba mít na paměti, že hotový plech nejde stříhat "přes vlny" z důvodu jejich deformace (po vlnách bez problémů lze).

alobal profil.JPG
Zajímá mne vše, co zde již bylo či teprve bude napsáno... Roman
nynuna
 
Příspěvky: 56
Registrován: pát 13 zář, 2013 8:01 pm
Bydliště: Mělník

Re: Vlnitý plech

Příspěvekod Polabský » úte 10 led, 2017 8:45 pm

Hezký večer,
kdysi jsem řešil podobný problém. Na matrici jsem použil kousek černé opaxitové obkladačky.
Zvažuji, jest -li velikost vlnek byla pro H0 správná ale například na vlnitý Eternit by to vyšlo určitě.
Zdravím.
Polabský
 
Příspěvky: 473
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm


Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník