Stránka 1 z 8

Zarážedlo, šturc, konec kusé koleje

PříspěvekNapsal: pon 08 srp, 2011 9:20 pm
od MirekTT
Založím tohle téma nejen proto, že mám otázečku, ale mohlo by se zde o tomto konkrétně pokecat pod vlastním nadpisem, do kterého jsem záměrně nacpal všechna klíčová slova, co mně napadla.

Takže, svítilo tohle modře, vyblitě mdle modře, nebo bíle, jakože aby se neřeklo:
DSC05144 (Small).JPG
DSC05144 (Small).JPG (67.2 KiB) Zobrazeno 15206 krát


Jinak sem pište a fkládejte fotky předloh i vašich výtvorů, ať to tu za něco stojí.

PS: vhodné vlákno s touto tématikou jsem nenašel, takže eventuelně přemístěte, páni kompetentní

Re: Zarážedlo, šturc, konec kusé koleje

PříspěvekNapsal: pon 08 srp, 2011 9:24 pm
od mnitka
Mirku, světlo modré. Já jsem ale takto umístěnou návěs "POSUN ZAKÁZÁN" svítit neviděl.

Re: Zarážedlo, šturc, konec kusé koleje

PříspěvekNapsal: pon 08 srp, 2011 9:35 pm
od MirekTT
V Zaječí na objízdné koleji konečné 255-ky tyhle potvůrky svítily, ale jako žárovky patrně přes vybledlý filtr, takže v reálu to světlo vypadalo jako taková polozdechlá namodralá duše. Fotka je z Pavlovic a ikdyž je lampáš vybrakovaný, kabely k němu ještě vedou, čili světlo se z toho kdysi linulo. Jde jen o to, zdali použít bělinku, nebo modřinku :wink:

Re: Zarážedlo, šturc, konec kusé koleje

PříspěvekNapsal: pon 08 srp, 2011 9:39 pm
od mnitka
Jasněže modrou :!: Bílou přeci ne :!:

Re: Zarážedlo, šturc, konec kusé koleje

PříspěvekNapsal: úte 09 srp, 2011 5:44 pm
od Tomas_C.
Kucí a jsme zase u jádra problému...znalost návěstních předpisů....
..návěst posun dovolen přes zarážedlo....to snad ne...

Re: Zarážedlo, šturc, konec kusé koleje

PříspěvekNapsal: úte 09 srp, 2011 7:38 pm
od MirekTT
Tomas_C. píše:Kucí a jsme zase u jádra problému...znalost návěstních předpisů....
..návěst posun dovolen přes zarážedlo....to snad ne...

No a jak teda včil? My neznalí nechápeme. Zvlášť, když se tu do sebe pustí dva výpravčí :D
Čili svítí modrá - nesmí se posunovat a je to OK, nebo se nesmí posunovat na bílou? Mám v tom guláš, jak to je?
Ona totiž realita byla dycky někde uprostřed, těžko říct, jakou barvu to světlo mělo, když to byla žárovka z barveným sklem. Jak známo vlnová délka modrého světla je pro lidské oko nejméně výrazná. Když dáte vedle sebe vysokosvítivé ledky pro svícení na slunci se stejnými parametry (liší se jen vlnovou délkou světla) v barvách červ, modr, žlut a zeln, modrá mezi nima na 200m nepůjde vůbec vidět. Možná ti starší to znají i z dob, kdy si doma dělali barevnou hudbu pomocí barvených žárovek, modrá nešla udělat.
Takže je asi úplně jedno, co v tom kosočtverci bude svítit. Já bych si představoval bílou ledku začmáranou modrou fixou a bude to maketa jak sviˇa. :lol:

Re: Zarážedlo, šturc, konec kusé koleje

PříspěvekNapsal: úte 09 srp, 2011 8:03 pm
od mnitka
Bílá LED začmáraná modrou fixou bude optimální.

V modrém poli modré světlo. :wink:

Re: Zarážedlo, šturc, konec kusé koleje

PříspěvekNapsal: stř 10 srp, 2011 7:23 am
od radekkrupka
Já tedy žiju v domnění, že

bílá=posun povolen (už jenom proto, že v odjezdových návěstidlech platných i pro posun se modrá nevyskytuje...)
modrá=posun zakázán

V terči by podle mě mělo svítit modré světlo... jestli pak barva vybledla je jiná věc.

Je to jako se sklonovníkama - na řadě z nich už červené číslice o hodnotě sklonu zmizely ...

Re: Zarážedlo, šturc, konec kusé koleje

PříspěvekNapsal: ned 21 srp, 2011 11:49 am
od Koudy
Jasně, modrá = posun zakázán. Zkuste se kouknout na nějakém nádraží, kde mají ranžírky (dvousvětla pro posun - bílá/modrá) podívat, co na většině (ve vhodný okamžik na všech :)) svítí.

Re: Zarážedlo, šturc, konec kusé koleje

PříspěvekNapsal: sob 27 srp, 2011 9:44 pm
od MirekTT
A teď se zeptám na tento konkrétní typ zarážedla s prvního obrázku. Dělalo se namístě, nebo se koleje naohýbaly ve fabrice a ve stanici se to jen smontovalo. Zarážedla z kolejnic, která jsem v poslední době očichal,byla jistojistě ohýbaná za tepla v nějaké ohýbačce. Ale nahřívat toto na místě určení autogenem mi nepřijde moc reálné.

Navíc je tento typ v mnoha variantách, s prosvětlenými kosočtverci, s neprosvětlenými, s umístěnými zvlášť na tyčce, nebo přidělané na příčném břevnu, někdy s nárazníky, někdy zase s pražcem napříč přes koleje kousek před zarážedlem. Počítám, že v tom není nějaký předpis a můžu to "nastrojit" dle libosti, nebo ne?

Ptám se proto, že když budu dělat prosvětlený kosočtverec a nebude na tyčce ze země, ale bude jakoby namontován na břevnu, chtěl bych použít k přívodům kolejnice, ze kterých je sestaven. Zde je však nutné je odizolovat od pojízdných kolejnic. Izolační řez kolejnic chci právě překrýt tím pražcem příčně přes koleje ikdyž v předloze není. Je pro použítí této dodatečné zábrany nějaký klíč, třeba kolej ve spádu?

Re: Zarážedlo, šturc, konec kusé koleje

PříspěvekNapsal: sob 27 srp, 2011 10:03 pm
od saman55
Zaražedlo v Blatně

Re: Zarážedlo, šturc, konec kusé koleje

PříspěvekNapsal: sob 27 srp, 2011 11:27 pm
od kecu.p
Mirek TT

Zarážedlo je montováno v konečné podobě na místě, s tím že kolejnicová kostra je již vytvořená předem, zřejmě ve fabrice než aby to někdo vařil na koleni.


Jinak všechny tebou zmiňované varianty se mohou vyskytovat, každopádně si to udělej tak jak se to bude hodit tobě. Klidně na kolejnici trám s pražci a před nim položený pražec jako zábranu... Nebude to špatně ... hlavně že ty budeš spokojen. ;-)

Re: Zarážedlo, šturc, konec kusé koleje

PříspěvekNapsal: ned 28 srp, 2011 9:02 am
od radekkrupka
Hlavně je u tohohle typu zarážedla nutné si všimnout, že vodorovná kolejnice je jakoby zdvojená - čili kolejnice pojížděná se láme šikmo vzhůru, ale pod ní je ještě další, která podpírá celý šturc. Pražce pod šturcem jsou tedy níž, než pražce koleje!

Re: Zarážedlo, šturc, konec kusé koleje

PříspěvekNapsal: ned 28 srp, 2011 9:44 am
od saman55
[color=#FFFF40]Hlavně je u tohohle typu zarážedla nutné si všimnout, že vodorovná kolejnice je jakoby zdvojená - čili kolejnice pojížděná se láme šikmo vzhůru, ale pod ní je ještě další, která podpírá celý šturc. Pražce pod šturcem jsou tedy níž, než pražce koleje![/color]
Zde názorná ukázka

Re: Zarážedlo, šturc, konec kusé koleje

PříspěvekNapsal: ned 28 srp, 2011 12:07 pm
od MirekTT
radekkrupka píše:...nutné si všimnout, že vodorovná kolejnice je jakoby zdvojená - čili kolejnice pojížděná se láme šikmo vzhůru, ale pod ní je ještě další....

A nejen to, ta výztužná spodní kolejnice je hlavou dolů. K pražcům je chycena zvláštními úchyty a patami jsou kolejnice mezi sebou prošroubovány.