Vážení přátelé modelové železnice,
v tomto topicu bych Vám chtěl ukázat svou přestavbu tovární stavebnice KIBRI 39492- Bahnhof Reichelsheim.
Uploaded with
ImageShack.usZákladem přestavby bylo omítnutí hlavní budovy stanice, tak, aby se co nejvíce podobala našim reáliím. Dále pak v co největší míře, byly plastové díly, imitující dřevo, vyrobeny ze skutečného dřeva. Tak se podívejte, jak se přestavba povedla:
Uploaded with
ImageShack.usJsem si vědom toho, že je tam spousta chybiček, což je dáno hlavně velmi krátkou dobou celé stavby, která trvala jen 7 večerů, ale jedná se o budovu, která bude umístěna na kolejišti pro děti a mě šlo především o to, si jednotlivé postupy vyzkoušet. Nemálo tomu i přispělo to, že se jedná o mou prvotinu, takže vše, co jsem na této budově dělal, bylo pro mě v oblasti objevů a poznávání. Tímto kouskem jsem si osvojil nemálo praktik používaných při stavbách budov a věřím, že každý další kousek už bude jen lepší a lepší.
A teď k samotné přestavbě.
Omítka:
Všechny zděné díly stavebnice jsem zdivem nalepil na tvrdý papír. Po zaschnutí lepidla, jsem jednotlivé díly obstříhal a vyřezal do nich veškeré otvory, které byly v původních dílech. Poté jsem nalepil štukované lemy oken a atiky. Nato jsem celou plochu papíru na jednotlivých dílech natřel lehce zředěným duvilaxem a zasypal hrubou moukou. Nasypal jsem na každý díl hromádku mouky a ihned přebytečnou mouku z dílu vysypal, takže tam zůstalo opravdu jen to, co se přichytilo k lepidlu. Pokud byste to nechali zasypáno delší dobu, tak v místě, kde je větší nános lepidla by se mohly vytvořit hrudky. Je třeba dbát na to, aby bylo lepidlo opravdu všude, jinak nám zase vzniknou nežádoucí lysiny, které se velmi obtížně opravují.
Po zaschnutí lepidla, jsem celou plochu přestříkal několika tenkými vrstvami bílé matné barvy ve spreji. Tímto došlo k řádnému zafixování mouky, ale hlavně k přebarvení štuků a atik, které byly původně šedohnědé. Následně jsem po zaschnutí barvy natřel omítku žlutou akrylovou barvou. Bylo třeba dávat pozor, abych si štětečkem nešmrncnul do bílého štuku, což byla docela piplačka, ale myslím, že se to povedlo. Tímto postupem dosáhneme realistického vzhledu omítky a návaznosti štuků a atik na omítku.
Uploaded with
ImageShack.us[url=http://img189.imageshack.us/i/03052011934.jpg/]
Dále už jen dolepení oken natřených neředěnou Umbrou pálenou a hurá na lepení zdí k sobě. Tady je třeba počítat s tím, že tvrdý papír nám lehce zdi zesílil směrem ven, což znamená, že rohy říms nám nesednou k sobě a tudíž je potřeba styčné plochy zbrousit. Tohle se mi docela nepovedlo a tak mi sem tam vznikla na rozích nepěkná mezera mezi římsami. Pak jsem z tvrdého papíru vyrobil rohové lemy a nalepil je. Celé jsem to přetřel (hlavně ty mezery v římsách, trošku to ty škvíry vyplnilo) bílou temperou s přimíchaným duvilaxem.
[/url]
Uploaded with
ImageShack.usDřevo:
Skladištní díly jsem obkreslil na balsu tl. 1mm, vyřízl a nalepil na ně lišty nařezané z bukové dýhy. Rám okna a dveře jsem použil původní (vyřízl jsem je z původních dílů stavebnice). Štítové lemy jsou pak všechny vyrobeny z 1mm balsy. U těch jsem se nedržel předlohy, ale použil jsem lidovou tvořivost
Všechny dřevěné díly jsou natřeny neředěnou Umbrou pálenou a následně patinovány křídami. Celá budova je pak napatinována metodou suchého štětce olejovkami a křídami. Je to můj první pokus o patinu budovy, takže prosím buďte shovívaví k jejímu provedení
.
Tak a to je zatím vše. Ještě je tam spoustu věcí na dodělání, cedule, popisky atd. atd.
Pokud by měl někdo nějaký dotaz, rád zodpovím a více fotek je k dispozici zde:
http://fofros.rajce.idnes.cz/Nadrazni_budova_KIBRI/
Nejsem modelář, jsem jen mašinkář, snažící se znázornit železniční provoz ve velikosti H0.