Stránka 4 z 6

Re: Zeleznicni most

PříspěvekNapsal: stř 03 lis, 2010 7:07 pm
od DukeNuk
Tomas:

Tady jsou detaily mostu u pilire, snad jsem to nafotil ve spravnem uhlu a miste :-)
Zatim jeste neni hotovo takze je most na piliri jen polozen a v nekterych mistech jeste budu muset trosku zapravovat pilir aby to sedelo tak jak ma. I loziska jsou zatim jen polozena, presne umisteni budu jeste doladovat.


PB030090.JPG
PB030090.JPG (63.6 KiB) Zobrazeno 6098 krát

PB030089.JPG
PB030089.JPG (57.07 KiB) Zobrazeno 6098 krát


Budu rad za pripadne pripominky k mostu :-)

vvitty:

Muzu se zeptat zda je i nejaky vzorek krablovaneho plechu pro velikost N?? diky za odpoved

Re: Zeleznicni most

PříspěvekNapsal: stř 03 lis, 2010 7:20 pm
od radekkrupka
DukeNuk píše:Budu rad za pripadne pripominky k mostu :-)

Promiň je to jen profesionální deformace -

1) Nosná konstrukce není nikdy takhle "doražená" k opěře, vždycky je tam nějaká dilatační mezera. Most se v reálu pohybuje v průběhu roku až o 1 mm na každý metr délky a určitá mezera musí být vždy zachovaná...

2) Úložný práh - to je ta "plošinka" pod ložisky - bývá tvořený buď znatelně většími kamenými kvádry, nebo bývá třeba 0,5-1m z betonu.

Ale jak praví klasik - odborníka to dráždí, ale vy si toho ani nevšimnete. Jinak super :))

Zbývá domyslet a dopracovat napojení na zemní těleso. Zřejmě budeš muset k opěře (kterou máš) dodělat ještě nějaká kamenná křídla - ať už rovnoběžná, kolmá nebo šikmá...Zemní těleso trati ti musí u mostu nějak skončit. Tak jen tak dál...

Re: Zeleznicni most

PříspěvekNapsal: sob 13 lis, 2010 6:34 pm
od radekkrupka
Nedalo mi to, abych nedodal jeden postřeh z dnešního TT víkendu, navíc z továrního kolejiště Tilligu:

Tenhle most by spadl sám o sobě ještě dřív, než by vůbec přijel první vlak.

Takovéto příhradové mosty nikdy nejsou "zahnuté". Byť je kolej v oblouku, mostní konstrukce je vždy přímá! A není to jediný důvod proč by spadl... :) Tak na to myslete, až budete nějaký stavět...

Obrázek

Re: Zeleznicni most

PříspěvekNapsal: sob 13 lis, 2010 8:09 pm
od Ferda
radekkrupka píše:Nedalo mi to, abych nedodal jeden postřeh z dnešního TT víkendu, navíc z továrního kolejiště Tilligu:

Tenhle most by spadl sám o sobě ještě dřív, než by vůbec přijel první vlak.

Takovéto příhradové mosty nikdy nejsou "zahnuté". Byť je kolej v oblouku, mostní konstrukce je vždy přímá! A není to jediný důvod proč by spadl... :) Tak na to myslete, až budete nějaký stavět...

Obrázek

Tahle fotka snad měla patrit do nicku "Něco pro zasmání", né :?: :mrgreen:

Re: Zeleznicni most

PříspěvekNapsal: ned 14 lis, 2010 12:10 pm
od Radek Mende
radekkrupka píše:Takovéto příhradové mosty nikdy nejsou "zahnuté".

Ani v Rusku?Tam je totiž možné všechno :lol:

Re: Zeleznicni most

PříspěvekNapsal: ned 14 lis, 2010 12:22 pm
od milan ferdián
Radek Mende píše:
radekkrupka píše:Takovéto příhradové mosty nikdy nejsou "zahnuté".

Ani v Rusku?Tam je totiž možné všechno :lol:


Jste toho moc v životě ještě neviděli. :mrgreen: Takových krásně zahnutých mostů je ...

Re: Zeleznicni most

PříspěvekNapsal: ned 14 lis, 2010 12:37 pm
od Tomáš
tak tohle je už fakt síla :D zákruta jak prase...a my se zabíváme otázkami jestli most není už moc přezažen k pilíři... :lol: :lol: ...soudruhům s NSR to zřejmě nic neříká

Re: Zeleznicni most

PříspěvekNapsal: ned 14 lis, 2010 12:39 pm
od Jarda H.
Tomáš píše:tak tohle je už fakt síla :D zákruta jak prase...


Taky jsem na tu fotku koukal nevěřícně, co se dá "vyrobit" :lol: :lol: :lol: .....

Re: Zeleznicni most

PříspěvekNapsal: ned 14 lis, 2010 1:05 pm
od Jirka1
Jarda H. píše:
Tomáš píše:tak tohle je už fakt síla :D zákruta jak prase...

Taky jsem na tu fotku koukal nevěřícně, co se dá "vyrobit" :lol: :lol: :lol: .....

Koukal jsem na to, když jsme s kolegy vystavovali na konci října v Trutnově. Je to názorná ukázka toho, jak moc podstatný je je rozdíl mezi jednotlivými kolejišti a přístupy jejich tvůrců.
Problém je v tom, že toto kolejiště je holt Tilligácké a tedy jednoznačně komerční. A tam nikdo z těch, kdo to stavěl, neřešil, jestli je to správně nebo ne. Tam je podstatné se "blýsknout" a aby to "oslnilo" diváky. (Žel, jak vidno, to mnohé z nás skutečně "oslnilo", ale jinak, než si soudruzi představovali. :shock:) Ono by se tam podobných věcí asi vyskytlo vícero.
Je otázkou, zda je to vysloveně nedozrálostí soudruhů budovatelů (stačí se pozorně koukat a zjistí, že takový most holt být nemůže) a tedy ani neví, že vytvořili další div světa, a nebo o tom třeba i vědí a nás ostatní mají za blbce?
Komerční kolejiště má s modelařinou pramálo společného. :mrgreen:

Každopádně ale ne vše, co je na kolejištích, má reálnou předlohu a chce se to koukat kolem sebe a o věcech trochu přemýšlet. :-)

Re: Zeleznicni most

PříspěvekNapsal: stř 17 lis, 2010 8:18 pm
od TTmili
Když už se řeší i to zahybání mostů tak bych měl na Radka malinkou otázečku. Už delší dobu mi vrtá hlavou jestli je možné aby byl most s horní nosnou konstrukcí pro trať v oblouku jakoby do trojúhelníku, tj. na jedné straně by byla rovná traverza a na druhé by vlastně byly dvě do špičky. Vpodstatě to tvoří skoro tupoúhlý trojúhelník, pokud budu mít zítra dost času tak to zkusím nafotit i s místem kam to na kolejišti má přijít.

Re: Zeleznicni most

PříspěvekNapsal: stř 17 lis, 2010 9:54 pm
od Ferda
TTmili píše:Když už se řeší i to zahybání mostů tak bych měl na Radka malinkou otázečku. Už delší dobu mi vrtá hlavou jestli je možné aby byl most s horní nosnou konstrukcí pro trať v oblouku jakoby do trojúhelníku, tj. na jedné straně by byla rovná traverza a na druhé by vlastně byly dvě do špičky. Vpodstatě to tvoří skoro tupoúhlý trojúhelník, pokud budu mít zítra dost času tak to zkusím nafotit i s místem kam to na kolejišti má přijít.

Nejsem Radek, ale zkusím.
V podstatě tomu nic nebrání, ale v reálu jsem to ještě neviděl. Ta tupá špice by rozhodně musela být na pilíři a pak je už rozumnější a myslím i levnější podepřít oba podélníky. Navíc ta přepona by při reálných poloměrech oblouků byla tak dlouhá, že by stejně neunesla sama sebe. V reálu je oblouk na mostě vyosený jen o několik cm na 10 m délky. Pro představu: Při poloměru oblouku R300m to činí něco málo přes 4 cm na10 m délky. Takže podobná konstrukce nemá opodstatnění. Snad jen při překonávání hlubokých a širokých kaňonů. Tam zase asi nikdo nenaprojektuje oblouk. Navíc si myslím, že by to vypadalo dost divně.

Re: Zeleznicni most

PříspěvekNapsal: čtv 18 lis, 2010 8:33 am
od radekkrupka
TTmili píše:Když už se řeší i to zahybání mostů tak bych měl na Radka malinkou otázečku. Už delší dobu mi vrtá hlavou jestli je možné aby byl most s horní nosnou konstrukcí pro trať v oblouku jakoby do trojúhelníku, tj. na jedné straně by byla rovná traverza a na druhé by vlastně byly dvě do špičky. Vpodstatě to tvoří skoro tupoúhlý trojúhelník, pokud budu mít zítra dost času tak to zkusím nafotit i s místem kam to na kolejišti má přijít.

Prakticky nemohl, zkrátka by to spadlo. Musel by jsi ten most udělat tak široký, aby ti skrz konstrukci prošel průjezdný profil... Případně bys musel udělat mezilehlou podporu a podepřít ten most v místě lomu - na obou stranách! V podstatě, laicky řečeno, bys udělal most o 2 polích, reálně 2 navazující mostní mostní konstrukce se společným pilířem...

Konkrétně - přes co ten most cheš stavět? Jak je dlouhý, jaký je poloměr oblouku?

Ferda píše:Takže podobná konstrukce nemá opodstatnění. Snad jen při překonávání hlubokých a širokých kaňonů. Tam zase asi nikdo nenaprojektuje oblouk. Navíc si myslím, že by to vypadalo dost divně.

Most s horní nosnou konstrukcí (správně s dolní mostovkou, pokud to chápu správně), se navrhuje pouze tam, kde je trať vedena nízko nad překážkou - čili nad jinou tratí, nad silnicí, řekou (s vysokou hladinou stoleté vody). Tyto konstrukce jsou obecně neeokonomické!

Re: Zeleznicni most

PříspěvekNapsal: čtv 18 lis, 2010 8:48 am
od TTmili
No fakt je že to vypadá strašně divně. Navíc ten nápad na most vznikl už v prvopočátcích stavby kdy jsem moc nepřemýšlel o reálnosti. Ostatně tomu odpovídá víc věcí na kolejišti.
Ten most má být těsně před tunelem přes zapuštění takže pilíř nepřipadá v úvahu. Odpoledne to kdyžtak nafotím, a někam ty fotky snad i hodím. Jinak poloměr oblouku je cca 280mm a dýlka je zhruba 6cm. Asi to nakonec ale dopadne tak že to ústí tunelu posunu a na most se vybodnu.

Re: Zeleznicni most

PříspěvekNapsal: čtv 18 lis, 2010 10:43 am
od radekkrupka
TTmili píše:No fakt je že to vypadá strašně divně. Navíc ten nápad na most vznikl už v prvopočátcích stavby kdy jsem moc nepřemýšlel o reálnosti. Ostatně tomu odpovídá víc věcí na kolejišti.
Ten most má být těsně před tunelem přes zapuštění takže pilíř nepřipadá v úvahu. Odpoledne to kdyžtak nafotím, a někam ty fotky snad i hodím. Jinak poloměr oblouku je cca 280mm a dýlka je zhruba 6cm. Asi to nakonec ale dopadne tak že to ústí tunelu posunu a na most se vybodnu.

Záleží kolik máš místa pod kolejí, ale předpokládám že asi moc ne. Poloměr 280 je teda mazec :) Pokud bys měl víc místa pod kolejí, můžeš udělat i kamenný oblouk... Jinak asi bude vypadat blbě všechno...

Re: Zeleznicni most

PříspěvekNapsal: čtv 18 lis, 2010 5:46 pm
od Myšpulín
TTmili píše:... a dýlka je zhruba 6cm. ...

Ten most by byl v reálu dlouhý asi 7,5 m. Tady by se nechal postavil i obyčejný trámový most (snad jsem jej správně pojmenoval) s nízkými plnými bočnicemi. Určitě bude vypadat lépe než tak krátký most s dolní mostovkou, vysokými příhradovými bočnicemi a vrchním vyztužením. A pokud příhradový, tak bez vrchního vyztužení a výškou bočnic do 3 m. Odborníci jako Radek by to mohli přeložit do srozumitelného jazyka, pokud pochopili, co jsem chtěl říci.