Zeleznicni most

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Zeleznicni most

Příspěvekod DukeNuk » čtv 14 říj, 2010 5:19 pm

Ferda:
Ja jsem naopak rad ze se z vlkna rozjela diskuze :-) az uvidim jak dopadne stavba meho plechoveho mostu tak se mozna take pustim do mostu z profilu, ale to je zatim jeste ve hvezdach.


Michal Šuhajda:
Je pravda ze konstukce je mozna az moc bytelna, ale zas kdyz se vezme ze je to prvni pokus tak jsem to chtel udelat poradne, az budu mit nejake zkusenosti tak se treba priklonim k jinym materialum :-).



Premyslim jakym zpusobem udelat krablovany plech a napadlo me ze na mazaci cokolade (napr. NUTELLA) po odsroubovani je udelany deklik z papiru ktery ma podobnou strukturu jako krablovany plech a pripadnym napustenim lepidla by bylo mozne tento papir pouzit, je to zatim jen takova myslenka, bohuzel zrovna doma zadnou takovou cokoladu nemam :-D
N - Digital
DukeNuk
 
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 16 zář, 2010 9:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Zeleznicni most

Příspěvekod fulda » čtv 14 říj, 2010 6:18 pm

DukeNuk píše:Premyslim jakym zpusobem udelat krablovany plech a napadlo me ze na mazaci cokolade (napr. NUTELLA) po odsroubovani je udelany deklik z papiru ktery ma podobnou strukturu jako krablovany plech a pripadnym napustenim lepidla by bylo mozne tento papir pouzit, je to zatim jen takova myslenka, bohuzel zrovna doma zadnou takovou cokoladu nemam :-D


mam pro tebe dve rady - jedna chytrejsi nez druha.

1) moje manzelka sni mazaci cokolady neuveritelne mnozstvi, tak te muze zachranit. Loni k vanocum dostala snad petikilove baleni a zvladla jeho rocni trvanlivost

2) co takhle si zahrat s odleptavanim? Podivej se jak se prenasi toner na plosne spoje, proslo to tu mnohokrat a muzes to same udelat na mosaznej nebo medenej plech a ten pak nechat plavat na hladine chloridu a nebo ho otirat steteckem a cekat az to dosahne spravneh hloubky.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4876
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Zeleznicni most

Příspěvekod DukeNuk » úte 19 říj, 2010 6:54 pm

To odleptavani neni spatny napad, skoda ze jsem to nevedel driv nez jsem na most pridelal zabradli, jsem to mohl odleptat primo na te plose. Pro priste budu uz chytrejsi :-)

Ted se me pod ruku dostal kousek sadrokartonu tak zkousim udelat mostni pilire. Zhotovil jsem si ze dvou sroubu bodec a takove male dlato, zkousel jsem jeden pilir zatim jen tak na zkousku a vysledek neni spatny. Ted se na nem chystam odzkouset nanaseni barvy a patinaci, z cehoz mam docela strach. Budu zkouset vodove barvy, ale nevim jestli je to zrovna ta nejlepsi volba, uvidim jak to dopadne :-), sadrokartonu na pokusy je zatim jeste dost :-)
Přílohy
PA190080.JPG
PA190080.JPG (56.25 KiB) Zobrazeno 6058 krát
N - Digital
DukeNuk
 
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 16 zář, 2010 9:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Zeleznicni most

Příspěvekod Ferda » úte 19 říj, 2010 8:44 pm

Jsou i další důvody, proč zvolit mosaz.
- Mostek příjde na modul. Bude "vyndavací, zas tam dací", čili je třeba aby něco vydržel a ne jen moje neohrabané zacházení :D I děti bývají někdy docela nenechavé
- S pájkou nejsem zrovna největší kamarád a tak jsem si chtěl tuto technologii trochu odskoušet.
- Jsem víceméně strojař a tak mám ke kovům poněkud blíže než k papíru nebo plastu. Mimochodem, když řeknu o něčem, že je to plastikové, pak je to v mém slovníku zařazeno mezi sprostá slova.
- A jeden z dalších důvodů je zdokumentován na poslední dnešní fotografii. To plastové monstrum vedle zábradlí je nejmenší vyráběný plastový L profil 1,5 x1,5 mm (po přepočtu z H0 = cca 130 x 130 mm). Zábradlí je vyrobeno z Ms profilu 0,8 x 0,8 mm (po přepočtu z H0 = cca 70 x 70 mm). Originál v reálu je vyroben z L profilu 50 x 50 mm (po přepočtu do H0 = cca 0,6 mm), ale takový profil už asi opravdu nikdo nevyrábí, a jestli ano, pak už to bude profil ohýbaný.

Fotky jsou zde:
http://ferda-ov.rajce.idnes.cz/Stavba_m ... 101325.jpg
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Zeleznicni most

Příspěvekod Houmr » čtv 21 říj, 2010 12:15 pm

Mostek vypadá velice dobře, strojař se nezapře :D Jen bych doporučil pájet na nějaké silikonové podložce, to se mi velice osvědčilo.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Re: Zeleznicni most

Příspěvekod DukeNuk » ned 24 říj, 2010 2:05 pm

Tak jsem se zase chvilku vrhnul na pokracovani a zkusil dotahnout mostni pilir, dat mu barvu a patinu. Vysledek je videt nize.
PA240081.jpg
PA240081.jpg (51.43 KiB) Zobrazeno 5919 krát


Jeste premyslim o umisteni imitaci nejakeho porostu.

Budu rad za nazory a pripominky.
N - Digital
DukeNuk
 
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 16 zář, 2010 9:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Zeleznicni most

Příspěvekod DukeNuk » čtv 28 říj, 2010 11:21 am

Tak se me podarilo na hrubo sestavit jeden mostni pilir. Na obrazku cast jiz nabarvena a cast me teprve ceka, ale musim rict ze vysledek se me zatim libi, otazka jak to vude vypadat az to bude cele. Koleje pod mostem jsou polozeny jen tak aby podnim neco bylo.

Detail
PA280087.JPG
PA280087.JPG (61.97 KiB) Zobrazeno 5840 krát

Celkovy pohled
PA280085.JPG
PA280085.JPG (75.77 KiB) Zobrazeno 5840 krát



Prosim o Vasi kritiku :-)


.
N - Digital
DukeNuk
 
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 16 zář, 2010 9:41 pm
Bydliště: Brno

Re: Zeleznicni most

Příspěvekod Petr Zatrepalek » čtv 28 říj, 2010 11:38 am

U mě moc dobrý, udělej stejně patinu i na zbytku pilíře, zbytek (mech, zesvětlení či ztmavení) uděláš v pohodě po osazení do terénu. Navíc s tím sádrošem docela dobrý nápad :idea:
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: Zeleznicni most

Příspěvekod Tomáš » úte 02 lis, 2010 9:35 am

Moc pěkně udělané je to zakončení.Myslím ten přechod z mostku na pilíř.Dal by se pořídit detail?
Já si spájel před časem jednoduchý železňák z I profilů.Bohužel stále jsem nepřišel na to jak udělat "dno" zatím to mám jen takovej žebříček.Když na žebříček položím kolej vypadá to naprosto blbě.Pražce lítaj ve vzduchu a v dírách by ve skutečnu asi moc dlouho nepobyly.Jak se to u takovýho mostu dělá ve skutečnosti?
Leží celá mostovka na betonovém základu jen tak? nebo musím pod most vytvořit nějaký rošt?.Moc tomu nerozumím a v okolí žádnej takovej mostek nemám.Jak s tím uchycením koleje? U Ferdy jsem koukal že vyrobil plechy které pražce maskují....Rád bych mostek zakomponoval ale nechci aby to vypadalo blbě jako při posledním pokusu

Zde fotky toho dna
http://tauvec.rajce.idnes.cz/mostek/#PB020042.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/mostek/#PB020044.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Zeleznicni most

Příspěvekod vvitty » úte 02 lis, 2010 11:24 am

Tome, google dokaze vyhodit asi milion obrazku ocelovych zeleznicnich mostku... toto je hned z prvni stranky
http://www.pacifikem.cz/foto/210_mosty_sko-cer/v_foto/most_210_09-550_2003_06.jpg

Osobne bych to hodil primo na konstrukci a prazce shora zakryl krablovanym plechem. Z vnejsi strany }od hrany koleje] muzou klidne lezet na tom plechu co tam mas, pripadne tam muzes nahazet nejaka ta prkna - treba narezana z laserovanych plotu ModelScene.

Krablovane plechy vhodne pro tento ucel budu mit na konci mesice i v TT.
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Zeleznicni most

Příspěvekod radekkrupka » úte 02 lis, 2010 12:21 pm

Tomáš píše:Moc pěkně udělané je to zakončení.Myslím ten přechod z mostku na pilíř.Dal by se pořídit detail?
Já si spájel před časem jednoduchý železňák z I profilů.Bohužel stále jsem nepřišel na to jak udělat "dno" zatím to mám jen takovej žebříček.Když na žebříček položím kolej vypadá to naprosto blbě.Pražce lítaj ve vzduchu a v dírách by ve skutečnu asi moc dlouho nepobyly.Jak se to u takovýho mostu dělá ve skutečnosti?
Leží celá mostovka na betonovém základu jen tak? nebo musím pod most vytvořit nějaký rošt?.Moc tomu nerozumím a v okolí žádnej takovej mostek nemám.Jak s tím uchycením koleje? U Ferdy jsem koukal že vyrobil plechy které pražce maskují....Rád bych mostek zakomponoval ale nechci aby to vypadalo blbě jako při posledním pokusu

Zde fotky toho dna
http://tauvec.rajce.idnes.cz/mostek/#PB020042.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/mostek/#PB020044.jpg

Existuje celá řada technických řešení. Pocházejí většinou z různých epoch vývoje stavebnictví. Ty nejběžnější typy:

1.) Přímé uložení koleje - kolejnice jsou přes podkladnice uloženy přímo na nosníku, pod každou kolejnicí je jeden nosník. Mostnice nejsou. Toto je použito zřídka na krátkých mostech s plnostěnným nosníkem někde na vlečkách.

2) S mostnicemi - mostnice je téměř totožná s pražcem, je to dřevěný hranol, je jen trochu masivnější. Mostnice se ukládají na ocelovou nosnou konstrukci mostu, nejčastěji na podružné (menší) podélníky, které jsou přes příčníky podepřeny hlavními nosníky - příhradovými nebo plnostěnnými. Dnes se již příliš nepoužívá - krajní mostnice je uložena na závěrné zídce opěry a tudíž z hlediska dynamiky jízdy tvoří ráz - proč? Kolej na zemním tělese je, ač se to nezdá, pružně uložená a zatlačuje se pod nápravou do podloží, na mostě zase tento efekt způsobuje svislý průhyb mostu. A jedna mostnice na opěře se nehne, proto při vyšší rychlosti způsobí znatelný "ráz"

3) Most s průběžným kolejovým ložem - v podstatě pouze moderní konstrukce, čili epocha V-VI. Kolej je tvořena standartním kolejovým roštem s pražci, uložená ve "žlabu" ve štěrkovém loži. Žlab může být betonový nebo ocelový, stejně jako zbytek nosné konstrukce. Toto řešení umožňuje použití bezstykové koleje, vysoké traťové rychlosti a neměnnou dynamiku jízdy. Laicky řečeno, jako cestující nepoznáte, že jedete po mostě. Dnes v podstatě všechny nové mostní objekty, na koridorech beze zbytku.

Je to trochu přehuštěné odbornýma termínama, za což se nestavařům omlouvám...
Naposledy upravil radekkrupka dne úte 02 lis, 2010 7:53 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Zeleznicni most

Příspěvekod Ferda » úte 02 lis, 2010 7:47 pm

O stránku dřív je odkaz na předlohu mého mostku.
Zkus prozkoumat tuto fotku a bude ti to jasné. Je to most s mostnicemi jak píše radekkrupka a ty podkladky pod mostnicemi jsou jen pod jednou kolejnicí. Zajišťují pouze příčný sklon koleje, protože kolej je v oblouku http://img2.rajce.idnes.cz/d5/4/4057/40 ... 140922.jpg
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Zeleznicni most

Příspěvekod Tomáš » stř 03 lis, 2010 10:00 am

vvitty píše:Krablovane plechy vhodne pro tento ucel budu mit na konci mesice i v TT.


Tak to já budu určitě chtít.dáš mi pak prosím echo.Jestli to je to, co použil Ferda u svého mostu, vypadá to velmi dobře
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Zeleznicni most

Příspěvekod Tomáš » stř 03 lis, 2010 10:22 am

DukeNuk píše:Ted se me pod ruku dostal kousek sadrokartonu tak zkousim udelat mostni pilire.

Ještě bych se chtěl vrátit k tomuto :idea: mega nápadu :idea: ...Takže jestli tomu dobře rozumím a správně vidím,do požadovaných destiček ze sádroše vyryješ kameny a pak to vše slepíš aby vznikl pilíř?
Nebo si hned poslepuješ pilíř z 4destiček celý to přesádruješ a pak ryješ?
Jediný co mi není jasný jak uděláš ten přechod pravého úhlu s plochy destičky na hranu té druhé?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Zeleznicni most

Příspěvekod vvitty » stř 03 lis, 2010 10:25 am

Tomas:
ano, je to presne ono, jen to bude v TT :-)

Testovaci lept prisel v pondeli, takze mohu slibit v H0 krome provedeni "kosoctverce" zapustene dolu i modernejsi provedeni "slzicky", vystouple nahoru.
V TT vypadaji tez slibne, finalka ale pujde zrejme na 0,16 mosaz misto 0,2 - preci jen to umozni aspon o trosku jemnejsi rastr.

Pro mostare jeste pribudou provedeni "pasovina" - tj. cca 5-7 mm siroke pasky, pres sirku leptaneho archu.

No a pak uz chybi jen posledni krok, a to je kompletni mostni konstrukce :D
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2626
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků