Výroba přejezdových semaforů

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: závory

Příspěvekod BorgMcz » ned 11 dub, 2010 6:04 pm

TTJozsi píše:Toto som nedávno poskladal.

http://www.youtube.com/user/TTjozsinko?feature=fupldc



Pridej link na navod.
BorgMcz
 
Příspěvky: 189
Registrován: ned 06 zář, 2009 3:52 pm
Bydliště: Karlovarský Kraj

Příspěvekod TTJozsi » pon 12 dub, 2010 10:24 am

škoda ale nie je link na návod.
Mám to ako prototyp. Riadiaca elektronika je vlastná.
Ináč je to lept z dkmodelu.
TT,DCC vlastná výroba,Zimo MX63,64,640,NOHAB
TTJozsi
 
Příspěvky: 70
Registrován: pát 12 zář, 2008 4:57 pm
Bydliště: SK Vydrany

Příspěvekod kecu.p » pon 12 dub, 2010 10:29 am

Ty závory krásné, ale ... než se začnou dávat závory dolů, běží tzv. předzváněcí doba, tu by jsi alespoň měl naznačit. Potom, po celou dobu co je výstraha, svítí přerušovaně červená světla až do doby úplného otevření závor. Ale toto ber jen jako šťouhnutí. Provedení pěkné:-) Nemá to chybu :-)
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod TTJozsi » pon 12 dub, 2010 10:45 am

Ďakujem.
Ja to viem že tam treba .Nie je problém doplniť. Ale 8 sekúnd idú dole závory 4 hore, a za ten čas tam bude už loko, dajme tomu 3-4sekundy pôjde predzvánanie to je spolu 12 sekúnd a to je už veľa. Tak mi to povedal kamarát u ktorého bude namontovaná. Skúšal som aj kratší čas ale nie je to také pekné, dá sa to nastaviť trimrom.
TT,DCC vlastná výroba,Zimo MX63,64,640,NOHAB
TTJozsi
 
Příspěvky: 70
Registrován: pát 12 zář, 2008 4:57 pm
Bydliště: SK Vydrany

Příspěvekod Martin HO » pon 12 dub, 2010 11:07 am

Je dobré se podívat, jak funguje skutečný vzor. Pak je vše jasné.

Není možné, aby řidič nebyl varován červeným světlem před začátkem sklápění závor,

zrovna tak dokud nejsou závory nahoře, bliká pořád červené světlo.
Martin HO
 

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 12 dub, 2010 11:28 am

TTJozsi píše:Ďakujem.
Ja to viem že tam treba .Nie je problém doplniť. Ale 8 sekúnd idú dole závory 4 hore, a za ten čas tam bude už loko, dajme tomu 3-4sekundy pôjde predzvánanie to je spolu 12 sekúnd a to je už veľa. Tak mi to povedal kamarát u ktorého bude namontovaná.

Kamarád by měl buď prodloužit úsek, nebo snížit rychlost na trati :)
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2385
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod kecu.p » úte 13 dub, 2010 6:52 am

Praxe je taková že u skutečných závor je doba sklápění/zvedání uváděna 10s. U mě praxe je že obojí trvá 6s. Poté ještě běží bezpečnostní doba, která se za mě, když jsem studoval, uváděla 6s. Ale předzváněcí doba, ta je pohyblivá podle toho, jak je který přejezd konstruován, jinak bude dlouhá u jednokolejky, kde koleje jsou v úhlu 90° vuči pozemní komunikaci a jinak bude dlouhá u třeba 4 kolejného přejezdu ve stanici. Pro výpočet se používá nejpomalejší vozidlo (traktor s vlekem o celkové délce jako kamion, možná to někde najdu v knize) nebo chodec. Na tomto základě se udělá vzorec pro výpočet délky přibližovacího úseku, kde víme rychlost vlaku a čas, který potřebujeme pro celkovou správnou funkci přejezdu (předzv. doba + doba sklápění závor + bezpečnostní doba). Z tohoto získáme výslednou dráhu a je takto konstruován i přibližovací úsek přejezdu. U autobloku neděláme další izolované styky na potřebnou dráhu, ale využijese nejbližší vzdálenější návěstní bod autobloku.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod TTJozsi » ned 18 dub, 2010 5:16 am

Ahojte, tropcha som to upravil ale nie je tam predzvánanie.

http://www.youtube.com/watch?v=Me6ThCmR3cg
TT,DCC vlastná výroba,Zimo MX63,64,640,NOHAB
TTJozsi
 
Příspěvky: 70
Registrován: pát 12 zář, 2008 4:57 pm
Bydliště: SK Vydrany

Příspěvekod kecu.p » ned 18 dub, 2010 5:27 am

Tak ještě trošku vypilovat, ale je vidět tvá snaha :-) Jinak, kde má být umístěn tento přejezd?? Myslím stanice/trať a druh zab.zař. a čim bude ovládán?? :?: Zda bude automatický, nebo jeho funkce bude čistě na lidském činitely. :?: Zvonce tomu dali správnou šťávu :lol: Ale ta předzváněcí doba tam být musí. :!: Bohužel. :( To budeš muset ještě předělat. :(
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod TTJozsi » ned 18 dub, 2010 5:48 am

Bude to namontovaný na kolajisku u kamaráta vedľa Trenčína.Bude za stanicou a má blokáciu na jednu výhybku. Bude len vtedy aktívna ked výhybka bude prestavená do odbočky.
Je plno automatická ovládaná s infra senzory zabudovateľné medzy pražce . Vlak zatieny snímač a závory sa spustia.
Má tam nahrané dve rôzne zvuky a je len na nom ktorú si vyberie.
A predzvánanie tam nebude! :D Už ju nemám, je odovzdané majitelovy.
Možno další.
TT,DCC vlastná výroba,Zimo MX63,64,640,NOHAB
TTJozsi
 
Příspěvky: 70
Registrován: pát 12 zář, 2008 4:57 pm
Bydliště: SK Vydrany

Re:

Příspěvekod vvitty » pon 20 zář, 2010 12:48 pm

MirekTT píše:Kluci neleptáte někdo ty dopr. značky - kříže na nechráněných přejezdech? V TT pochopitelně. Mě se to nechce dělat z papíru, fíbru, folie, plastu.......


TT - http://pojezdy.eu/eshop/tt-zaizeni/578-tt-kriz-vystrazny-jednokolejny.html
H0 - http://pojezdy.eu/eshop/h0-zarizeni-lepty/375-h0-kriz-vystrazny-jednokolejny.html
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Výroba přejezdových semaforů

Příspěvekod Střelec » sob 23 říj, 2010 3:23 pm

Jak to vypadá s velikostí křížů? měl jsem jich v ruce několik, nakonec jsem k H0e použil kříže původně určené pro TT. Nabízené kousky jak pro H0, tak pro TT by měřily po přepočtu do reálné velikosti cca 120-130 cm. Kolem Karlových Varů jsem takhle velké viděl, častěji se ale vyskytují kříže výrazně menší (odhadem poloviční, maximálně ale 2/3 této velikosti).
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Výroba přejezdových semaforů

Příspěvekod vvitty » sob 23 říj, 2010 7:35 pm

Z hlavy Ti to nepovim, tusim ze orignal mel na sirku cca 80 cisel. Presny rozmer dam az dorazim do Prahy, a rovnou ho doplnim do popisu. Je to prepocitane z originalu, ktery se nachazi nedaleko Kutne Hory.
Presne zde:
http://www.mapy.cz/#mm=TtTcFP@ax=135408240@ay=135322472@at=zde@ad=zde@x=135409496@y=135322040@z=17
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2627
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: Výroba přejezdových semaforů

Příspěvekod kecu.p » ned 24 říj, 2010 9:06 am

Co se týče křížů je jedno jaká velikost ... ale je otázka jaké období ... ještě začátkem 90. let byly podle vyhlášky označeny vícekolejné přejezdy dvojitým křížem ... a ty byly pouze veliké a profilované. Až pozdější změnou silniční vyhlášky došlo k úpravě označení přejezdu polokřížem vespod ... a asi od té doby se objevují i menší kříže. Z mého hlediska ale nejsou tak efektní než ty veliké.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: Výroba přejezdových semaforů

Příspěvekod Střelec » ned 24 říj, 2010 10:14 am

V občasníku JHMD (odkaz je v "úzkokolejkách")je zimní fotka, na který jsou obě velikosti křížů vedle sebe na jednom přejezdu - jeden je stejně velkej, jako "stopka" pod nim, druhej je výrazně větší. Podle starejch fotek v knihách soudím, že starší kříže měly rozměry shodné s běžnými dopravními značkami, nevylučuju ale, že to mohlo být i jinak. Někde vejš ve výkresu blikače je dokonce uvedená šířka pouhých 60 cm.
Střelec
 
Příspěvky: 1621
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků