železniční přejezd se závorami

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod maayaa » pon 08 úno, 2010 6:33 pm

beton?a to je dvoudílný jako to železný?utahuje se to šroubama?A jak jako exmechanický?
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod kecu.p » pon 08 úno, 2010 6:48 pm

Jedná se o přejezd na lokálce na účelové komunikaci. Drátovody nejsou použity, ale zůstala kola s drážkou na řetěz. V těchto kolech je vypálená, nebo jiným způsobem vytvořená díra, do než zapadá závora výkolejkového zámku. Když chvilku vydržíš, možná se mi to podaří sem dostat přes rajče. Zatím nějak stávkuje :evil:
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod kecu.p » pon 08 úno, 2010 6:54 pm

Tady to je, ještě to doplním o detailní fotečky...


http://rajce-jrajcani.rajce.idnes.cz/PZ ... _Pnovany/#
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod maayaa » pon 08 úno, 2010 10:41 pm

Jo taklenc,no to vypadá zajímavě ten beton,a i celý to řešení.Akorát mi připadá,že to je přímo udělaný jako zamykací a drátovody tam nikdy nebyly(možná se pletu,ale většinou tam jsou nějaký zbytky a tady nic).No taky něco nafotim i s detailama,bohužel rozkres jsem zatim nenašel
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod kecu.p » úte 09 úno, 2010 5:22 am

Ano, máš pravdu. Je to nově, jednotlivé stojany stojí na základech pro stožárové návěstidla AŽD. Nikdy na drátovody nebyli. Tedy ne alespoň u mě ve stanici. Jinak u mě na trati jsou zcela atypické. Protože převažují závory od firmy SignalMont.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod maayaa » úte 09 úno, 2010 9:57 pm

maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod mawerick » stř 10 úno, 2010 5:49 am

Perfektní dokumentačka. Bylo by možný nafotit ještě zvonec, napínáky, "céčka", drát. sloupek? A bylo by to dokonalý.

Neříkej, že si to jel fotit na kole? Doufám, že máš zimní gumy. :D
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod kecu.p » stř 10 úno, 2010 5:54 am

To si pokladám také tento dotaz po prohlídce fotek :-)
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Závory "měřítkové" z vlastní dílny - jsou či nejso

Příspěvekod Honza168 » pon 17 kvě, 2010 8:59 am

Konstatuji, že od února t. r. až dosud diskuse na téma závory nepokračovala. Škoda. Předešlé příspěvky hodně zdařile vysvětlily zejm. realitu. Je však někdo takový, kdo za tu dobu stvořil vlastní model závor nebo upravil ty neskutečně drahé modely od Viesmanna, Fleischmann či Fallera? A úplně nejlépe v měřítku N? A ještě lépe ovládané servem? Abych to nemusel vymýšlet...? Vždyť proč vymýšlet vymyšlené, že? Díky, Honza168.
Uživatelský avatar
Honza168
 
Příspěvky: 131
Registrován: ned 13 zář, 2009 1:06 pm
Bydliště: Praha

Re: Závory "měřítkové" z vlastní dílny - jsou či n

Příspěvekod Tomáš » pon 17 kvě, 2010 9:38 am

Honza168 píše:Konstatuji, že od února t. r. až dosud diskuse na téma závory nepokračovala. Škoda. Předešlé příspěvky hodně zdařile vysvětlily zejm. realitu. Je však někdo takový, kdo za tu dobu stvořil vlastní model závor nebo upravil ty neskutečně drahé modely od Viesmanna, Fleischmann či Fallera? A úplně nejlépe v měřítku N? A ještě lépe ovládané servem? Abych to nemusel vymýšlet...? Vždyť proč vymýšlet vymyšlené, že? Díky, Honza168.


Toto téma jsem založil já...bohužel jak jsem zde zjistil,problém skutečně pěkných závor ČSD je poněkud mimo moje schopnosti...aby splňovaly tebou popsané vlastnosti.Proto na svém diorámku budu tvořit přejezd bez závor a to s výstražníky SSSR
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Jojo » pon 17 kvě, 2010 3:07 pm

Ja som postavil toto od PACA je to PAN sound .Je tam servo,len ten zvuk je trochu iný ako u našich zavor .
http://usuaris.tinet.cat/fmco/home_en.htm
Uživatelský avatar
Jojo
 
Příspěvky: 408
Registrován: úte 03 čer, 2008 7:58 am
Bydliště: Trenčín,Slovensko

Re: železniční přejezd se závorami

Příspěvekod alf » čtv 17 čer, 2010 11:09 am

Pokud děláte mechanické závory,tak naše,resp.prapůvodní rakouskouherská konstrukce se od německé podstatně liší.Němci mají ložisko-hřídel otáčení břevna závor mezi bočnicemi z úhelníků tvořícími tvar písmena A.Tato konstrukce bývá doplněna zvonkovým zařízením na stojině která je spojena s bočnicí..blbě se to popisuje,na netu určitě najdete fotek dost.No a náš typ tvoří dva úhelníky tvaru hranatého U proti sobě,mezi mimi hřídel otáčení břevna.Nad tou je další hřídel - zalomená,která je spojená táhlem s břevnem závory(spouští a zvedá ho).Na horní hřídeli je řetězové kolo,buď samostatné nebo s mechanismem předzváněče,který je umístěný na vyšším ze dvou úhelníků tvořících rám .Opět ,mrkněte na fotky a bude vám to jasné..oba typy závor se vzhledově liší.Viesssman vyrábí i tyto "rakouské" v HO a samozřejmě funkční,tuším s nějakým převodem či servem.Zatím je nemám,ale v budoucnu si je určitě pořídím.Mají tuším i modelovou rychlost spouštění..

Teď koukám debata je o kus dále.. :) takže už píšu trochu pozdě,prostě reaguji na kolegu co nevnímal rozdíl mezi německou a českou variantou mech.závor.Pokud jsem to pochopil dobře já. :wink:
alf
 
Příspěvky: 222
Registrován: úte 01 led, 2008 11:43 pm
Bydliště: Letohrad

Re: železniční přejezd se závorami

Příspěvekod josooo » čtv 09 zář, 2010 6:13 am

Dobrý deň

Chcem sa spýtať kde sa dá kúpiť model závor v merítku TT. Čítal som tu že sa dajú kúpiť v DK-model ale v ich ponuke už niesu. Mám na mysli tie polovičné rampy s automatickým zdvíhaním. Nie tie klasiky čo predáva auhagen a podobný. Neviem či som to napísal spravne.
TT, ČSD, III/IV epocha, Zbierka sa rozrastá ale koľajisko stále nenarastá:-(
josooo
 
Příspěvky: 262
Registrován: stř 17 pro, 2008 10:41 am
Bydliště: Slovensko Ladce

Re: železniční přejezd se závorami

Příspěvekod kecu.p » čtv 09 zář, 2010 2:48 pm

http://cekul.sweb.cz/doplnky.htm tady je máš ... stačilo se podívat na netu ... mají tam odkaz


PS: jedná se o závory AŽD 70 ... pro lepší pojmenování ... pro příště :wink:
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: železniční přejezd se závorami

Příspěvekod josooo » pát 10 zář, 2010 7:54 am

kecu.p píše:http://cekul.sweb.cz/doplnky.htm tady je máš ... stačilo se podívat na netu ... mají tam odkaz


PS: jedná se o závory AŽD 70 ... pro lepší pojmenování ... pro příště :wink:


Ďakujem za odkaz a poučenie :roll: . Už aj objednávam.
TT, ČSD, III/IV epocha, Zbierka sa rozrastá ale koľajisko stále nenarastá:-(
josooo
 
Příspěvky: 262
Registrován: stř 17 pro, 2008 10:41 am
Bydliště: Slovensko Ladce

PředchozíDalší

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků