železniční přejezd se závorami

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod caruso82 » pát 05 úno, 2010 8:59 am

MirekTT: krasny pribeh, pekne opisany :)...ale napriek tomu si neodpustim jednu poznamocku kedze som bol na vojne ako vodic prave UAZu. Za mojim a ani ziadnym inych UAZom sa nikdy nemohol vytvorit oblak spalenej nafty...kto uhadne preco? :)...nemyslim to zle...naozaj pekny pribeh...
caruso82
 
Příspěvky: 93
Registrován: pon 07 črc, 2008 9:45 am

Příspěvekod kecu.p » pát 05 úno, 2010 9:03 am

caruso82 píše:MirekTT: krasny pribeh, pekne opisany :)...ale napriek tomu si neodpustim jednu poznamocku kedze som bol na vojne ako vodic prave UAZu. Za mojim a ani ziadnym inych UAZom sa nikdy nemohol vytvorit oblak spalenej nafty...kto uhadne preco? :)...nemyslim to zle...naozaj pekny pribeh...


Nebylo to tím že jezdil na benzín ??? :-D Ale je také možné, že bylo myšleno, že to vytvořila ta sergej. Však to byl žrout nafty a hlavně oleje.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod caruso82 » pát 05 úno, 2010 9:08 am

kecu.p: trefa :)
caruso82
 
Příspěvky: 93
Registrován: pon 07 črc, 2008 9:45 am

Příspěvekod kecu.p » pát 05 úno, 2010 9:09 am

caruso82 píše:kecu.p: trefa :)


I ja byl na vojně ... jako jeden z posledních záklaďáků na celý rok :-) Ale bylo to fajn :-)
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod MirekTT » pát 05 úno, 2010 11:30 am

kecu.p píše: Ale je také možné, že bylo myšleno, že to vytvořila ta sergej.

Ano, přesně tak to bylo myšleno - nafta ze sergeje.

Jinak ty mechanické závory tam byly hodně dlouho. Teď je tam tuším blikač, ale jistý si nejsem. Už jsem tudy dlouho nejel.
MirekTT
 
Příspěvky: 2573
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod Tomáš » pát 05 úno, 2010 11:44 am

kecu.p píše:Tomáši, viděl jsi jak vypadají naše závory?? Chceš něco modernějšího, ale modernější je AŽD pohon. A toto zdaleka není AŽD pohon. Toto jsou opravdu německé "šraňky"


No tak viděl jsem závory,ale je to dlouho.Rád se ponaučím.Bohužel nejbližší závory mám až v Tetčicích.Co si pamatuju tak to vypadalo podobně jaky ty "německý" na každé straně Dlouhá tyč přez celou silnici.Krylo to oba pruhy.mám takové tušení že dokonce z každé té tyče šel dolů takovej "plůtek"Signalizační světlo tam myslím bylo jen červené bez "bílýho" na karaji domeček a v něm pán.Určitě to ale nespouštěl klikou.Vždycky mě fascinovalo,jak po spuštění ta dlouhá tyč skoro narazila koncem do silnice.
Určitě to,ale nevypadalo tak jako ten dnešní AŽD přejezd s malou (hranatou) závorou.
Ono by to šlo třeba upravit,zatím jsem plakal jen nad tím pohybem ostatních výrobků,tohle byl první typ kde píšou reálné spouštění.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Tomáš » pát 05 úno, 2010 11:48 am

myslím,že to vypadalo podobně akorád podstatně vědší http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Pre ... vorami.jpg

Obsluhující zaměstnanec závory uzavírá včas před jízdou vlaku pomocí ručního pohonu. V některých případech se vyskytují vedle ručních závorových pohonů i pohony elektrické.

jinak čím se vyznačují tipycky německé závory? :lol: mě napadlo to uchycení?
http://tauvec.rajce.idnes.cz/a/#5700-1-1215894552.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod kecu.p » sob 06 úno, 2010 7:00 am

Tomáši, poslal jsi fotku našich závor, tak se podívej pozorně na tento typ závor a na ten co jsi našel u prodejce modelů. Opravdu jsou stejné?? Pohon našich mechanických závor byla klika místního ovládání, dále na dálku ze stavědel taktéž klikou s převodovkou, anebo elektricky - pohon ČKD (typické zejména u elektrodinamiky). Kombinace našich mechanických závor a výstražníku SSSR byla například i na přejezdu ve stanici Praha Dejvice na záhlaví směrem na Praha Bubny, dále ještě nedaleko letenského fotbalového stadionu Sparta...
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod pudl » sob 06 úno, 2010 9:01 am

Tenhle přejezd je u Loukova u Mnichova Hradiště http://picasaweb.google.cz/pudl120/Zavory#
TT-analog
pudl
 
Příspěvky: 33
Registrován: ned 17 úno, 2008 1:06 pm
Bydliště: Mladá Boleslav-Dobrovice

Příspěvekod kecu.p » sob 06 úno, 2010 10:05 am

pudl píše:Tenhle přejezd je u Loukova u Mnichova Hradiště http://picasaweb.google.cz/pudl120/Zavory#



Příklad dálkově ovládaných závor, předzváněč trojlístek, stojan vybaven zvoncem. Ale nejvíce mě zaujala podkladnice jako vyrovnání váhy břevna :lol:
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod Tomáš » pon 08 úno, 2010 5:34 pm

nic lepšího jsem bohužel nenašel :cry: :cry: snad by ty německý závory šly nějak předělat :wink:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod kecu.p » pon 08 úno, 2010 6:09 pm

Při troše štěstí možná ano. Ale dá ti to velikou práci. Budeš to muset doplnit nosníkama ... nejlepší Evergreen profilu U a další věci. Myslím že by z toho mohly jít udělat i naše mechanické závory. Ale chtělo by to hodně předělat.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod juroH0 » pon 08 úno, 2010 6:11 pm

Ja o niečom viem. Publikácia "Návěstidla na modelovém kolejišti" od V. Zusky, NADAS 1976. Na stiahnutie tu aj prehliadač:
ho-vlaky.wbs.cz/Prirucky-katalogy-zajimavosti.html
Myslím, že za uváženie to stojí aj dnes...
PS.: predposledná kapitola
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod maayaa » pon 08 úno, 2010 6:25 pm

pudl píše:Tenhle přejezd je u Loukova u Mnichova Hradiště http://picasaweb.google.cz/pudl120/Zavory#

:lol: tu podkladnici tam dávám taky,ale ne takhle ale pod šroub na závaží.Co mě ale upoutalo je krabička na hřídeli,že by nějaká kontrola na stavědlo?
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod kecu.p » pon 08 úno, 2010 6:27 pm

maayaa píše:
pudl píše:Tenhle přejezd je u Loukova u Mnichova Hradiště http://picasaweb.google.cz/pudl120/Zavory#

:lol: tu podkladnici tam dávám taky,ale ne takhle ale pod šroub na závaží.Co mě ale upoutalo je krabička na hřídeli,že by nějaká kontrola na stavědlo?


Ja mam závory exmechanické a ty jsou vybaveny betonovým závažím. Možná někde najdu fotky.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

PředchozíDalší

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků