Stránka 1 z 2

Točna H0 (250 mm)

PříspěvekNapsal: stř 29 črc, 2009 10:06 pm
od Janek
každý ví, že točna je nedílnou součástí každého kolejiště a tak i já jsem se rozhodl ji zakomponovat do kolejiště... jenže ceny kolotočů pro lokotky jsou dosti odpudivé a tak jsem hledal jinou cestu, třebas i vlastní výrobu. V sortimentu prodejců jsem nalezl dva favority a teď se nemohu rozhodnout do čeho jít. Moje točna by měla mít délku mostu 250 mm což mi stačí a tak i ušetřím místo, měla by být pokud možno již s ovládáním, ikdyž na druhou stranu, asi bych si s tím poradil i bez pohonu, něco vykoumal a za další by měla mít co nejvíce vzhled těm u nás v republice používaným... (což jsem schopem i domodelovat). Nalezl jsem dvě vhodné a jak jsem psal, nemohu se rozhodnout a tak žádám o radu:

První varianta je firmy PECO:
Obrázek
+ hezké provedení
+ vzhled OK
- delka 305 mm už je trochu moc (na tom mohu otáčet rychlíkáče :-D)
- nemá pohon

Druhá varianta je od firmy FRATESCHI:
Obrázek
Obrázek
+ ovládání a pohon
+ délka 220 mm (což je minimum)
- provedení (nutná dostavba mostu a detailů)
- žádné zkušenosti s výrobky této firmy
- trochu vyšší mostovka ve středu (30 mm), ale i u nás jsou hluboké točny, takže spíše neutrálně než mínus

Poraďte mi prosím. Jinak cenově jsou na tom skoro stejně a to PECO cca 1300,- Kč a FRATESCHI cca 1600,- Kč

PříspěvekNapsal: čtv 30 črc, 2009 9:39 am
od Janek
FRATESCHI - ZAMÍTNUTO!??

PECO - méte někdo zkušenosti ze zmenšením (zkrácením) mostovky a tím dostáním tuto točnu na délku mostu 250 mm? 300 mm neb kolik má je pro mé kolejiště moc :-( Tím i odvíjející úprava bazénu.

Což mne nabádá, nevíte někdo o výrobci točen? nebo někoho kdo na to třeba dělá odlitky? neb podobně? Protože jinak se do toho vrhnu asi jako Houmr a vezmu to podle pravidla urob si sám... což se mi nechce a zatím si na to netroufám...

PříspěvekNapsal: čtv 30 črc, 2009 2:52 pm
od alf
Kde se to dá koupit či prohlédnout?Ta druhá firma je sice zdáse vcelku neznámá,ale zase bych ji za to hned neodsuzoval..Ze zdejších fotek bych odhadl,že z ní by se dalo "vysochat" něco více podobného našim krajům..A maličkost..měřítko je předpokládám HO..?!

PříspěvekNapsal: čtv 30 črc, 2009 3:47 pm
od Janek
Tak jsem ji nalezl zde:
http://www.prag-info.cz/_shop/index_.php?shop=MTM2Mg==&akce=detail&id=151619
Cena: 1570 Kč
ty fotky mi zaslali na požádání z tohoto obchodu a ještě jsem zjistil výšku mostovky (ode dna bazénu po vrch kolejnice) je to přesně 30 mm, což není zas tolik a taky jsem uvažoval, že by se to nechalo přestavět. Další údaj je napájení na 12V, automatické zastavení po 20° kolem dokola. To mi nevyhovuje, ale možná by se nechaly tu body jemnou modelářskou prací upravit. Délka mostovky by měla být 220 mm což otočí i dlouhej motorák. A jak jsem koukal tak první co mne napadlo, vyhodit kolej, udělat mostovku, dát novou kolej peco, dostavět budku a pak si pohrát s místy zastavení, zamaskovat ty divný 4 šrouby upevnění pohonu. Jinak to zas nevypadá tak špatně. Více info nemám jelikož se mi více nechtělo otravovat lidi z toho shopu. Pokud někdo ví a nebo sežene více šup sem stím.

PříspěvekNapsal: sob 01 srp, 2009 12:18 pm
od alf
Díky za odkaz!Z tohoto Frateschi polotovaru by se dalo opravdu vycházet..Koukám firma dělá věci ve stylu ameriky,ještě tak ten occelový most by se dal asi upravit na naše podmínky,jen škoda že není větší foto.Dodělávku mostu a budky točny beru jako plus,lepší než německé vzory u nás nevídané..cena taky ujde..Začnu o tom uvažovat. :?

PříspěvekNapsal: ned 23 srp, 2009 3:52 pm
od Janek
Tak jsem koupil točnu FRATESCHI a pomalinku začala přestavba této točny... vše časem zveřejním ve fotoreportu...

PříspěvekNapsal: ned 23 srp, 2009 8:50 pm
od alf
A jaká je "v ruce"?Co test ovládání?nebylo by nějaké foto a detailnější popis..prosím.uvažuju o ní,ale na netu jsem už nikde nevyluxoval žádné další údaje.. :? :wink:

PříspěvekNapsal: ned 23 srp, 2009 9:07 pm
od Janek
alf píše:A jaká je "v ruce"?Co test ovládání?nebylo by nějaké foto a detailnější popis..prosím.uvažuju o ní,ale na netu jsem už nikde nevyluxoval žádné další údaje.. :? :wink:


mno prví dojem nebyl špatný... funkce přesuvu točny je plně mechanická se 100% zajištěním polohy... ovšem posunutí v kuse díky mechanice např. o tři stáníé není možné, vždy se na chvilinku zastaví postupně v každé pozici po 20%, což mne vedlo k malé úpravě mechaniky... a dále asi jak nad tím uvažuji i kompletní přestavbu otáčení... jinak mostovka je provedena hezky až na opětná kola.. ty jsem již odřízl a připravuji si slepenec nového držáku, nových opěrných kol na krajích mostovky..., bazén je s plochám dnem, což zas tak nevadí, jin ty čtyři šrouby vadí vizuálce, takže všechny zaleji lepidlem a vyhladím a vytvořím nový kanálek za pomoci mřížky kanalu z leptu, dále koleje jsou mosazné hrubé, nahradil jsem kolejovým prutem PECO, další úpravu co mám již za sebou je výměna motoru za motor s CD-ROMky (menší, tišší a plynulejší), zatím to shrnu, bude to hodně práce, ale výsledný efekt nejsem v tuto chvilku ještě schopen odhadnout...
- pokud počkáš tak týden, tak sem hodím celý fotoreport... teď se mi to nechce postupně furt přihazovat...

PříspěvekNapsal: stř 26 srp, 2009 8:54 am
od alf
Pěkný,držím palce,takhle nějak jsem si to představoval..díky moc!

PříspěvekNapsal: pát 28 srp, 2009 9:25 pm
od Janek
Tak jsem so rozhodl hodit sem pár fotek, aby bylo vidět, že se usilovně přestavuje... :D
http://kolejiste.kvalitne.cz/navody/tocna/index.php

Re: Točna H0 (250 mm)

PříspěvekNapsal: úte 21 led, 2014 10:35 pm
od Janek
po malé pauze zasílám odkaz na článek o tom jak pokračuji s točnou:

http://kolejiste.blogspot.cz/2014/01/tocna-h0.html

Re: Točna H0 (250 mm)

PříspěvekNapsal: stř 22 led, 2014 8:12 am
od Ferda
Zajímavé počtení. :o
Trochu to připomíná pohádku o sekyrkové polévce.
Nicméně jak pravil Galileo Galilei : „Eppur si muove!“ – A přece se točí!

Re: Točna H0 (250 mm)

PříspěvekNapsal: sob 01 úno, 2014 10:10 am
od trainzak
Ahoj. Můžu se zeptat, kde si objednával točnu a stavebnici regulátoru řízení krokového motoru? Uvažuji taky o koupi této točny. Pěkná práce, klobouk dolů! :wink:

Re: Točna H0 (250 mm)

PříspěvekNapsal: sob 01 úno, 2014 2:48 pm
od Polabský
Jen si kladu takovou otázku: Má vůbec nějaký smysl koupit točnu za dost peněz, zcela překopat vlastní mostovku, koleje, pojezdová kola mostu a středový pohon. Následně pak zcela vypárat původní převodovku a motor, vybudovat nový pohon a vyřešit novou regulaci ???

Podstaně jednodušší by asi bylo vysochat točnu ala Houmr (stránky Houmrovy vlaky) a na to vymyslet k tomu ten chytrý pohon z tiskárny.

Nebo varianta koupit hotovou profi-točnu, nejmenovaného výrobce, možná, že ve výsledku levněji.
Nechci ale nikomu radost.

Hezký den!

P.S. Plánuji sobě dopřát variantu Houmr a na pohon už mám vyřešenou převodovku zřejmě ze starého lokomotivního rychloměru. Dědictví po vzácném člověku a mašinkáři.

Re: Točna H0 (250 mm)

PříspěvekNapsal: pon 03 úno, 2014 10:00 pm
od alf
Zdar Janku ,to byla ale malá pauza :D Já než se rozhoupal tak točna zmizela z nabídky obchodu a byl jsem v ... jinde jsem ji už nenašel.Ve stavbě elektronických věcí jsem vedle,tak jsem to odložil..mimochodem tiskárnu jsem taky vybrakoval a motorky mám asi 3,jeden je snad i tento tvůj typ..Až to bude aktuální,tak se snad do něčeho pustím.Jedno mám ale jisté, předraženou točnu světových výrobců kupovat určitě nebudu...