Stránka 1 z 1

vedení telegrafního vedení

PříspěvekNapsal: pát 10 dub, 2009 8:49 am
od Libor
Pánové, můžete mne prosím někdo poučit, jak se řešilo telegrafní vedení v místech, ve kterých trať vlezla do tunelu ? A jak na mostech ? A bylo běžné používat křížení telegrafního vedení s tratí (vzduchem), nebo se dbalo, aby vedení šlo jen po jedné straně kolejí ? (mám na mysli neelektrifikované tratě s parním provozem). Děkuji.

PříspěvekNapsal: pon 13 dub, 2009 1:36 pm
od mawerick
Já jsem na "vzdušném vedení" začínal. Pokud jde o tunel, tak vedení šlo buď "horem" po kopci, který byl "provrtán" nebo "okolo" (méně často). Je to kvůli tomu, že pokud by v tunelu např. prasknul jeden drát, tak by nebyl vidět. Další věcí je práce (opravy) v tunelu. Nejsem si jist teď ale dřív na to musela být výluka. To samé platí o mostech. Tam šlo vedení údolím. (Taky co se člověk kvůli tomu nalítal). :D Nadzem. vedení běžně "křižovalo" ať silnice, cesty nebo i trať a to především kvůli terénu, zástavbě apod. Je na to i norma jak vysoko atd. Musel bych pohledat. Na sloupu jsem už (pracovně) 15 let nevisel.

PříspěvekNapsal: pon 13 dub, 2009 1:44 pm
od Dan Buchtela
Ad mosty - konzoly mohly být přišroubovány také k zábradlí mostu, viz. např. zde:
http://www.zababov.cz/index.php?id=912
Další materiály:
http://www.zababov.cz/index.php?id=417
[url]http://www.zababov.cz/wiki/index.php/Telegrafní_sloupy[/url]

PříspěvekNapsal: pon 13 dub, 2009 2:00 pm
od mawerick
Dan Buchtela píše:Ad mosty - konzoly mohly být přišroubovány také k zábradlí mostu, viz. např. zde:
http://www.zababov.cz/index.php?id=912
Další materiály:
http://www.zababov.cz/index.php?id=417
[url]http://www.zababov.cz/wiki/index.php/Telegrafní_sloupy[/url]


Jo jo to je fakt. Pokud bylo údolí hluboké, přes přehradu apod. pak to šlo k velké nelibě :evil: sdělováků po mostě. Ono jinak se dělá na sloupu a jinak s předpaženýma rukama nad údolím. Nedej bože aby tě pak něco vypadlo z ruky a dělal si nad přehradou :D A nebo ti za zády houknul vlak a ty jsi držel drát strkajíc ho do svazenky (Cu trubička sloužící ke spojování drátů). :shock: :D

PříspěvekNapsal: pon 25 led, 2010 5:48 am
od kecu.p
Třeba nad hracholuskou přehradou jsou na mostovce konzole. Naštěstí, jsem přišel k ČD, později SŽDC v době kdy již nebylo vedení funkční. Uff :lol:

Re: vedení telegrafního vedení

PříspěvekNapsal: ned 18 čer, 2023 11:49 am
od Sedli-CB
Zdravím pánové, rád bych se zeptal na váš názor na vedení telegrafních drátů kolem kamenného obloukového mostu. Momentálně to řeším v souvislosti s objednávkou sloupů na mém kolejišti. Situace je následující:
20230618_132455.jpg


4 oblouky jsou naznačeny červenými čarami a označeny zleva čísly 1 až 4. Pod obloukem číslo 1 půjde vodní náhon, pod obloukem číslo 3 říčka - viz náznak rozestavěného jezu před mostem. Pod obloukem číslo 4 půjde cesta, která jde údolím souběžně s řekou. Dále jsou světle zelenou barvou naznačeny telegrafní sloupy, oranžovou barvou konzole s izolátory na zábradlí mostu. Světle modrou a fialovou barvou pak 2 varianty vedení telegrafního vedení. Ještě než je popíši, dodám, že z obou stran mostu budou v údolí skály, stejně tak na rohu u oblouku č. 1 budou tvořit skalní stěny roh. Krajinu budu dodělávat až po té, co bude most hotový.

Varianta fialová - Dráty vedené po stožárech a konzoli na zábradlí mostu, u oblouku č. 1 přejdou vzduchem na druhou stranu tratě, protože dále bude v blízkosti tratě skála (také není dosud hotová).

Varianta světle modrá - Dráty vedené po sloupech do údolí, pod obloukem mostu č. 2 na jeho druhou stranu (z fotky to tak nevypadá, ale ke kraji dílu tam malý prostor na telegrafní sloup je) a odtud nahoru na skálu a dále kolem tratě.

A teď má otázka. Která trasa těch telegrafních sloupů vám přijde logičtější? Mě přijde logičtější ta fialová, ale více se mi líbí světle modrá (pod mostem)... Předem díky za vaše rady a názory!

Re: vedení telegrafního vedení

PříspěvekNapsal: ned 18 čer, 2023 12:47 pm
od hank
Proč to vedení musí křižovat trať?

Re: vedení telegrafního vedení

PříspěvekNapsal: ned 18 čer, 2023 1:00 pm
od Sedli-CB
hank píše:Proč to vedení musí křižovat trať?

Jednak tam je/bude ve směru jízdy od mostu ta skála, o kus dál opěrná zeď (na této fotce není vidět) a také proto, že o kus dále je dopravna, kde bude staniční budova také vpravo ve směru jízdy od toho mostu, takže mi přijde logičtější, aby tam byly dráty na druhé straně. A právě zde mi to přijde nejvhodnější, protože při jízdě na druhou stranu od toho mostu jde trať téměř po kraji dílu a vně toho oblouku místo na sloupy není...

Tady jsem našel fotku, kde je to celé trochu vidět:
20230618_150358.jpg

Naproti té skále a opěrné zdi bude také trochu vyvýšený terén a malá skála dolů k trati, ale to opět dodělám až časem. Na posledním díle nemám hotovou ozubnici a takto se k tomu lépe dostanu.