Petr Zatrepalek píše:
Jinak čím jsem starší, tím víc se mi nějak vybavuje ta atmosféra venkovských tratí, když jsem s rodiči jezdil o víkendech na výlety - pohoda, vlaky bez zpoždění (těch pár minut vzhledem k dnešnímu chaosu nezmiňuju), ucucávání Pomely z kelímku u okénka osobáku Praha-Plzeň-Horažďovice, jindy romantika houbaření pod zkoumavým okem bdělé hlídky PS a PSVB na Šumavě, bujarý návrat s bandou kamarádů z trampu o pár let později, a celé dětství očumování Delfína z portálu Vyšehradského tunelu a nesplnitelné přání svést se s ním... Ani se nedivím že je nás tolik co sní o "svém" kolejišti - pro mě to je určitě jak návrat do doby dětství, tak i útěk z tohohle bince někam kde se svět bude řídit podle mého gusta...
To je přesný já sice nejezdil na šumavu a nedohlížela na mě střáž PSVB,ale v moravském krasu na mě dohlíželi ochránci.Najezdil jsem se tam na výlety moc let buď jako dítě s rodiči a nebo později,jako ty s kamarády na čundry.
a tak nějak jsme ani to auto nepotřebovali,vše probíhalo víc v klidu a pohodě.Na nádraží jsem si dal žlutou sodovku s klobásou tatík pivko.Vše bylo tak nějak normálnější než těd.Hlavně jsme na výlet jeli i třeba v týdnu odpoledne a oba rodiče chodili do práce.Dneska by to asi šlo jen těžko.
Z Brna se jelo vlakem směr Blansko a Rájec Jestřebí,přez Adamov.Byla to moje "tehdá" nejoblíbenější trať.Krásná romantická jízda údolím řeky Svitavy a jeden tunel za druhým.Vlak se proplítal skalami moravského krasu,kopíroval řeku,všude samej zářez,násep,nebo opěrná zeď.O jízdu se staraly Brejláci a Zamračený,který s rachotem projížděly desítky tunelů.
No v 90.letech mi tu trať zničili při stavbě koridoru na Mor.Třebovou
Dneska je moje oblíbená trať Brno -Hrušovany nad Jevišovkou.Zvláště ta část Moravské Bránice - M.Krumlov.Vřele doporučuju,původní trať ještě z dob Rakouska tusím že na portálech tunelů je vyraženo datum 1790.Proslulý železniční most přez údolí řeky Jihlavky a odbočující "uhelná trať" přez Ivančice do Oslavan.Ještě nedávno se tam proháněly 830.Nákladní vlak jen jednou deně ve stejný čas 3 742 táhnou asi 15 vagonů