Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
Zippich píše:Michal Šuhajda píše:Proč rovnou nedbalý, nebo ovíněný natěrač, co když je to naprosto střízlivý a pečlivý levák...
Michale, myslím, že ani střízlivý a pečlivý autobusák-levák by neměl jezdit po silnici vlevo...
Zippich píše:Michal Šuhajda píše:Proč rovnou nedbalý, nebo ovíněný natěrač, co když je to naprosto střízlivý a pečlivý levák...
Michale, myslím, že ani střízlivý a pečlivý autobusák-levák by neměl jezdit po silnici vlevo...
Michal Šuhajda píše:Zippich píše:Michal Šuhajda píše:Proč rovnou nedbalý, nebo ovíněný natěrač, co když je to naprosto střízlivý a pečlivý levák...
Michale, myslím, že ani střízlivý a pečlivý autobusák-levák by neměl jezdit po silnici vlevo...
No to ne, ale zrovna u nátěru sloupu je mi vcelku fuk na kterou stranu se šroubovice krpoutí.
mawerick píše:Tyhle bezpečnostní nátěry řeší norma
TNŽ 34 2605 NÁVĚSTNÍ NÁTĚRY A BEZPEČNOSTNÍ SDĚLENÍ NA ŽELEZNIČNÍCH SDĚLOVACÍCH A ZABEZPEČOVACÍCH ZAŘÍZENÍCH
kde se v článku č.110 říká:
BN na venkovních železničních sdělovacích a zabezpečovacích zařízeních jsou žluté barvy. Pokud žlutá značka není vzhledem k rozměrovému nebo barevnému provedení značeného předmětu na něm dostatečně výrazná, kombinuje se ve značce žlutá barva s kontrastní černou barvou nebo se značka jinak zvýrazní (rozdělení značky na více dílčích značek oddělených nátěrem neutrální barvy, sklon pruhu značky ap.).
Značky složené z pruhů žluté a černé barvy se obecně provádějí se sklonem a rozměry pruhů (obr. č. 1).
Není-li stanoveno jinak, platí 0,7 d ≤ e ≤ 0,75 d ,
kde d je šířka značky a e je šířka žlutých a černých pruhů.
Od sklonu pruhů a dodržení rozměrového vzorce se může upustit, jde-li o nátěr tyčí, trubek, pásů ap. s malým příčným rozměrem (obr. č. 2) (při příliš malém rozměru pro značku lze označení řešit připevněním tabulky s BN vyhovujících rozměrů).
Žlutá barva musí pokrývat nejméně 50% plochy značky.
BN = bezpečnostní nátěr.
mawerick píše:Honza168: Bohužel i v tak konzervativním prostředí, jakým je železnice, si eisenboňáci nemohou malovat pruhy, jak se jim líbí. Jelikož veškeré stavby, konstrukce, skutečnosti, činnosti apod. jsou řízeny a zapracovány v řídících dokumentech (interní předpisy ČD, TNP (TNŽ, ČSN, vzorové listy, zaváděcí listy)). Z toho vyplívá např. i odstín barvy.
Nechci se tu dohadovat. Ale výše zmíněné "normy" (v případě problémů jako jsou např. nehody) velice zajímají vyšetřovatele. Ať už z řad PČR ale i RIBŽD a dalších. Ti se bohužel nebudou obracet na Kriminalistickou příručku. (Mimo jiné ji mám také).
TNP = technicko normativní předpisy
TNŽ = technická norma železnic
RIBŽD = regionální inspektorát bezpečnosti žel. dopravy
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků