umístění výhybkového výměníku

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

umístění výhybkového výměníku

Příspěvekod Libor » úte 09 zář, 2008 5:09 pm

Existují nějaká pravidla, která říkají na které straně výhybky má být umístěn výhybkový výměník ?
Libor
 
Příspěvky: 117
Registrován: sob 19 led, 2008 8:40 am

Příspěvekod mawerick » úte 09 zář, 2008 6:12 pm

Hlavu za to nedám ale většinou záleží na prostorové situaci. Pokaždé je však určena základní polohy výhybky a ta může být jak "do rovna" tak "do odbočky".
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Pavel Dryml » úte 09 zář, 2008 8:09 pm

já si taky myslím, že podle prostoru, několikrát jsem viděl i těleso až za si sousedný kolejí
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Re: umístění výhybkového výměníku

Příspěvekod maayaa » úte 09 zář, 2008 8:53 pm

Libor píše:Existují nějaká pravidla, která říkají na které straně výhybky má být umístěn výhybkový výměník ?

Říkej tomu prosím výměnové,nebo výhybkové návěstidlo.Poloha se určitě řeší v nějakém předpisu(zkusim zjistit).
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod TTmili » stř 10 zář, 2008 4:52 am

Hlavu za předpis bych nedal. V Jihlavě na Městský nádraží vede z koleje do výtopničky kolej do nějakého skladu. Ale z jedné strany výhybky je moc blízko obočující kolej a na druhý straně sou položený panely. No a vyhýbkové návěstidlo je až za tím panelem pod takovým svahem. Něco jako když se montovali přestavníky u TT do baráků :lol: . Takže se asi na nějaký předpisy můžeš vykašlat.
TT
DIGITÁL
Epocha: IV
Snažíme se dokonale napodobit skutečnou nedokonalost, má to význam?
Uživatelský avatar
TTmili
 
Příspěvky: 1688
Registrován: čtv 17 črc, 2008 9:48 am
Bydliště: Jihlava

Příspěvekod mawerick » stř 10 zář, 2008 6:29 am

Tak je to jak jsem psal výše. Pokud se umísťuje výhybka a k ní výměnové návěstidlo, záleží na požadavku zadavatele a nebo na místní situaci (viditelnost, přehlednost). Nově osazované výhybky na "koridorových nebo optimalizovaných" tratích jsou bez výměnového návěstidla. Atypické umístění výměnového návěstidla se pak dále řeší ve staničním řádu příslušné ZDD (základní dopravní dokumentace).

Doufám, že to takhle stačí.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Myšpulín » stř 10 zář, 2008 7:29 am

Dovolím si využít tohoto vlákna a zeptat se zde:

Od kterého roku jsou závaží na dálkově stavěných výměnách natírány na žluto? Nebo spíše obráceně, do kdy byly černo-bílé (pokud se nepletu) při přestavování drátovody ze stavědla?

Díky za odpovědi.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod vlastimil vašíček » stř 10 zář, 2008 7:36 am

pleteš se.

bílo-černé mají výhybky přestavované místně ručně
žluté mají výhybky přestavované ústředně

kapišto??? :D
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod Myšpulín » stř 10 zář, 2008 8:06 am

To vím, že teď ano! Ale mám za to, že to kdysi tak nebylo. Prostě se ptám, od kdy je ta žlutá a do kdy to bylo stejné jako u místně stavěných.

Tapišto.

P.S. Možná se jedná o rok 18xx. :lol:
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod vlastimil vašíček » stř 10 zář, 2008 10:28 am

vzhledem k tomu, že i ve starých filmech o železnici....železný dědek, přednosta stanice atd, jsou místně stavěné výměny nabarveny dvěma barvami (na černobílém filmu prd poznáš jestli je ta jedna černá ale půlka je bílá určitě) tak žlutě se začaly natírat po zavádění stavědel. kdy to bylo by šlo zjistit leda tak z dobových fotek.

ale myslím, si že je to taková pitomina že bych to neřešil. výhybky ovládané ze stavědla žluté, ostatní bíločerné
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod maayaa » stř 10 zář, 2008 12:50 pm

Ještě jsem to nenašel,ale půjde asi jen o průjezdný průřez a pak ještě aby bylo patrný,který návěstidlo je ke který vyhybce.
Jo a podle toho co jsem slyšel ta bílá má bejt nahoře a měla by to bejt základní poloha
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod nadkachna » stř 10 zář, 2008 3:23 pm

vlastimil vašíček píše:vzhledem k tomu, že i ve starých filmech o železnici....železný dědek, přednosta stanice atd, jsou místně stavěné výměny nabarveny dvěma barvami (na černobílém filmu prd poznáš jestli je ta jedna černá ale půlka je bílá určitě) tak žlutě se začaly natírat po zavádění stavědel. kdy to bylo by šlo zjistit leda tak z dobových fotek.

ale myslím, si že je to taková pitomina že bych to neřešil. výhybky ovládané ze stavědla žluté, ostatní bíločerné



Já po tom také nedávno pátral a jedním znalcem historie mi bylo řečeno následující. Žlutě se začali hromadně přebarvovat v roce 2003, kdy vyšel jakýsi předpis. Do té doby byly bílé. U ručně ovládaných se původní černobílé provedení ponechalo. Jo a je-li výhybka v základní poloze, má černá polovina směřovat k zemi - to jen taková třešnička pro počítače nýtů :D
G
TT
nadkachna
 
Příspěvky: 391
Registrován: stř 28 lis, 2007 12:02 pm

Příspěvekod vlastimil vašíček » stř 10 zář, 2008 8:19 pm

tak to ani omylem. já se na dráze pohybuju skoro profesně od 1993 a veksle už byly žluté a černobílé.
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod vlastimil vašíček » stř 10 zář, 2008 8:32 pm

to se spíš v roce 2003 začaly hromadně s příchodem rybinových závěrů sundávat a dávat do šrotu. proto už jsou závaží na tratích spíše rarita
E103 001 moje životní láska

Digital by Roco & Lenz silver

r.v. 1979, bývalý výpravčí ČD
vlastimil vašíček
 
Příspěvky: 576
Registrován: úte 24 říj, 2006 8:57 pm

Příspěvekod Myšpulín » čtv 11 zář, 2008 6:33 am

Nějak vnitřně bych asi souhlasil s nadkachnou, protože mám dojem, že žluté byly ty, které byly stavěny motoricky (sak.a, měly vůbec závaží?) a bílé ty na drátech.

To nadkachna: Výměny na drátech ani předtím tedy neměly označenu základní polohu černou půlkou a byly celé bílé?

Ach jo, ta skleroza. Hlavně že jsem 4 roky jezdil vlakem do školy. Jenže to už je čtvrt století.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Další

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků