umístění výhybkového výměníku

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod sandik » pát 19 zář, 2008 7:57 pm

Pavel Dryml píše:Jasná odpověď : v zabezpečovačce asi není, dá se říct co už bylo napsáno výhybka se žlutou koulí = přestavník a pokud to není elektrický, pak musí být drátovody.
Na druhou stranu se v zabezpečovačce nedivím ničemu, protože lidová tvořivost nezná mezí


Jasně, ale co v minulosti? Pokud vím, tak tady zatím nikdo fundovaně neřekl, kdy se ty koule začaly natírat žlutě. Jediný relevantní postřeh zatím bylo to, že ve filmu Železný dědek byly bíločerné, ale to je na nějaké rozumné záměry dost málo...
sandik
 
Příspěvky: 54
Registrován: ned 17 srp, 2008 2:13 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod PetrL » sob 20 zář, 2008 8:06 am

sandik píše:Jediný relevantní postřeh zatím bylo to, že ve filmu Železný dědek byly bíločerné, ale to je na nějaké rozumné záměry dost málo...

Nemohu říct tak, ani tak, prostě to nevím, ale připadá mi úsměvné při dokazování žluté a bílé barvy vycházet z černobílého filmu navíc starého víc než 50let :wink:
TT-Analog, IIIc/IVa
Uživatelský avatar
PetrL
 
Příspěvky: 331
Registrován: čtv 02 lis, 2006 4:32 pm
Bydliště: Cheb

Příspěvekod juroH0 » sob 20 zář, 2008 10:58 am

no ked boli zlte tak bolo cele zavazie zlte...ak boli biele resp. cierno-biele tak bolo zavazie napoly biele a napoly cierne....myslim ze to rozpoznat pojde...
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod sandik » sob 20 zář, 2008 9:12 pm

Přesně tak. Rozhodně v tom filmu nebyly jednobarevné.
sandik
 
Příspěvky: 54
Registrován: ned 17 srp, 2008 2:13 pm
Bydliště: Praha

Příspěvekod juroH0 » ned 21 zář, 2008 8:31 am

tak potom boli cierno-biele :wink:
H0(e), DCC, epocha II-III
7", 1:4
Uživatelský avatar
juroH0
 
Příspěvky: 900
Registrován: stř 11 dub, 2007 12:59 pm
Bydliště: Slovensko

Příspěvekod PetrL » ned 21 zář, 2008 10:14 am

Aha! Tak takhle to samozřejmě rozpoznatelné je - připomínku beru zpět :oops:
TT-Analog, IIIc/IVa
Uživatelský avatar
PetrL
 
Příspěvky: 331
Registrován: čtv 02 lis, 2006 4:32 pm
Bydliště: Cheb

Příspěvekod Pavel Dryml » pon 22 zář, 2008 4:35 am

sandik píše:
Pavel Dryml píše:Jasná odpověď : v zabezpečovačce asi není, dá se říct co už bylo napsáno výhybka se žlutou koulí = přestavník a pokud to není elektrický, pak musí být drátovody.
Na druhou stranu se v zabezpečovačce nedivím ničemu, protože lidová tvořivost nezná mezí


Jasně, ale co v minulosti? Pokud vím, tak tady zatím nikdo fundovaně neřekl, kdy se ty koule začaly natírat žlutě. Jediný relevantní postřeh zatím bylo to, že ve filmu Železný dědek byly bíločerné, ale to je na nějaké rozumné záměry dost málo...


To já nevím, já nejsm pamětník :D
Pavel Dryml
 
Příspěvky: 183
Registrován: úte 05 čer, 2007 12:13 pm

Příspěvekod JBr » pon 22 zář, 2008 8:35 am

K te vasi "debate" o koulich... Zkuste nahodit tenhle dotaz na K-Report. Nechci snizovat odbornou uroven zdejsich diskutujicich, ale tam se spis najde nekdo, kdo se zabyva historickym badanim v tehle oblasti a bude schopen odpovedet.
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1265
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Příspěvekod mawerick » pon 22 zář, 2008 9:54 am

Kristova noho, jedna koule a furt nic. Vždyť se to tu už kolikrát řeklo, tak co pořád řešíte? :roll:
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Myšpulín » pon 22 zář, 2008 7:07 pm

Tady se bohužel zatím mluví o tom, jak to je DNES. Ale otázka byla OD KDY JE TO DNES. Už od doby první veksle na drátech?
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod Myšpulín » pon 22 zář, 2008 7:09 pm

To JBr: S tím počítám, jen čekám, až některým vychladnou hlavy, aby se to nerozpoutalo i tam.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Staré foto

Příspěvekod JanoH0e » pon 22 zář, 2008 9:56 pm

Nie som na to odborník, ale našiel som staré č.b. foto s hurvínkom, 3 trieda a " gule " sú jednofarebné, ale nie žlté. Z toho usudzujem, že farebné rozlíšenie, ako dnes, bolo až po roku 1954 ( zruš. 3 tr. ) . Ale to je otázka skôr pre historikov.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Příspěvekod kecu.p » ned 31 led, 2010 6:07 pm

Budu sem psát po roce a půl. Ale až teď jsem našel o čem jste se tu dohadovali. Pro ty co tu zmínili že byli výpravčí ... jste nějak vedle jak ta jedle !!! Předpis Z1 platí minimálně od roku 2007 kde je vše jednoznačně dáno. Jaké jsou výhybky a jejich rozdělení. Rybinové závěry se nově nezavádí!!! :!: Na koridorech jsou čelisťové závěry. A u nich výměník se závažím být nemusí, pokud mají přestavník a plnou kontrolu koncové polohy.
Barevné označení výměnových závaží bych v historii viděl jako kombinaci bílá/černá (eventuelně červený trojúhelník pro výhybku bez závěru) a žlutou (bohužel počasím a stářím nátěru se mohlo stát, že barva byla od žluté po krémovou) ale na některých fotografiich z pohlednic to vypadalo i na hnědou.
Na fotce s delfínem je jednoznačný důkaz toho že ta výhybka nebyla ručně stavěná a to ten že poloha páky se závažím je cca 45° od země :!:
Tohoto jste si jak jsem si pročetl, nikdo nevšimnul :?

A na původní dotaz s umístěním výměníku.
Výměník umísti tak jak ti to bude vyhovovat z hlediska prostoru. Počítej s průjezdným profilem kolejových vozidel. Nikde není dáno že výměník musí být na straně přestavníku, stejně tak že musí být vždy vpravo.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Re: Staré foto

Příspěvekod Petr Berka » pon 08 úno, 2010 11:50 am

JanoH0e píše:Nie som na to odborník, ale našiel som staré č.b. foto s hurvínkom, 3 trieda a " gule " sú jednofarebné, ale nie žlté. Z toho usudzujem, že farebné rozlíšenie, ako dnes, bolo až po roku 1954 ( zruš. 3 tr. ) . Ale to je otázka skôr pre historikov.


Obrázek

Já myslím, že ta "gula" je bílá. A vzhledem k lokomotivě fotografie musí být pořízená někdy kolem roku 1962. Zdroj: www.prototypy.cz

Kdysi mi někdo říkal, že žlutě natřená závaží a zarážky se na železnici začly používat cca v 60. letech na popud náčelníka tehdejší stanice Harrachov, neboť bílá ve sněhu vidět nebyla. Ovšem je to zdroj z doslechu, tzn. dosti nespolehlivý.
http://www.petr.berka.biz
Uživatelský avatar
Petr Berka
 
Příspěvky: 201
Registrován: pon 14 led, 2008 6:50 pm
Bydliště: Cvrčovice

Příspěvekod kecu.p » pon 08 úno, 2010 4:59 pm

Tak to je věrohodný důkaz (fotka) o nátěru závaží výměníků. Zde těžko se dá pochybovat o tom že závaží je bílé, navíc díky postavení páky se závážím se dá také těžko pochybovat o tom že je tato výhybka ústředně stavěná. Lepší důkaz být nemohl :-)
Naposledy upravil kecu.p dne úte 09 úno, 2010 3:29 pm, celkově upraveno 1
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

PředchozíDalší

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 návštevníků