umístění výhybkového výměníku

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Myšpulín » úte 09 úno, 2010 5:50 am

On je na druhé straně za loko vidět i dekl. Samozřejmě s veklí souviset nemusí, ale to by byla náhoda. To Petr Berka, díky. Teď ještě upřesnit, od kdy a jak rychle se žlutá vlna šířila.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod mawerick » úte 09 úno, 2010 6:04 am

Tak jsem rozhazoval dotaz i na starší a důchodové zabezpečováky. Víceméně se jich většina shodla, že žluté koule se začali objevovat s příchodem releovek a tím i motorických přestavníků, tj. kolem roku 1960 a víš. Na konkrétní datum by se musel prohledat archiv SDC SSZT ale asi by to byl datum na tu kterou trať (stanici) jinej.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Myšpulín » úte 09 úno, 2010 6:59 am

Tak jsem se ještě podíval do minulosti této diskuse a myslím, že příspěvek z 10.9.2008 je nejspíš pravdivý a zodpovídá mou otázku (jestli ten rok sedí na 100% a nebo to bylo +- do pěti let neřeším).
nadkachna píše:Já po tom také nedávno pátral a jedním znalcem historie mi bylo řečeno následující. Žlutě se začali hromadně přebarvovat v roce 2003, kdy vyšel jakýsi předpis. Do té doby byly bílé. U ručně ovládaných se původní černobílé provedení ponechalo. Jo a je-li výhybka v základní poloze, má černá polovina směřovat k zemi - to jen taková třešnička pro počítače nýtů :D

A ještě jedna připomínka. Řešily jsme koule u drátů, ne u motorů.
Tímto tedy děkuji i člověku nadkachna, pokud sem ještě chodí. A dovolím si tuto diskusi tímto ukončit.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod mawerick » úte 09 úno, 2010 7:30 am

Myšpulíne to tě stačí hodně málo. Je tady dost zabezpečováků, kteří tě odpoví (a už i odpověděli) určitě fundovaněji než nadkachna. Ke všemu určitě né pojmem "znalec historie", "jakýsi předpis" apod. Několikrát jsem tady (a nejen já) psal, že "na dráze" máme na všechno předpisy, normy atd.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod kecu.p » úte 09 úno, 2010 9:49 am

Souhlasím s Martinem, že je tu mnoho lidí z oboru. A oni řekli k tomuto tématu již dosti. I ja rozvířil dotaz mezi kolegy ale nikdo mi nedal uspokojivou odpověd. Ale budu to zkoušet dále.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod mawerick » úte 09 úno, 2010 10:23 am

Honzíku, mě to připadá jako bych chtěl zjistit kdy se měnili petrolejky za el. osv. na mechanikách. Mám pocit, že každý řekne "no tak kolem toho a toho". A určitě na to vyšla i TNŽ a jelikož se nejedná o návěst, tak se úpravy (natírání) řešili postupně (s údžbou), nikoliv plošně a ihned. To je podobný případ jako např. "pískáčky" a jejich výměna za "viaflexy".
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod kecu.p » úte 09 úno, 2010 10:29 am

Myšpulín píše:On je na druhé straně za loko vidět i dekl. Samozřejmě s veklí souviset nemusí, ale to by byla náhoda....



Samozřejmě, může to být třeba k tomu mechanickému návěstidlu co je za karkulkou. Ale jak jsem odpověděl ... uvedená výhybka na fotce s karkulkou byla dálkově stavěná. A protože je tam právě ta rozbočovací šachta na drátovody, tak je nedaleko přestavník :!: který je i vidět těsně pod pluhem karkulky.

Další tvůj dotaz jak je to s přestavníky motorickými ti to vysvětlím:

Hákový závěr a EP různé konstrukce ... musí být výměník se závažím žluté barvy, návěstidlo jen v tom případě pokud výhybka je i místně stavěná a nemá svoji optickou kontrolu v PSt.

Čelisťový závěr a EP 600 ... nemusí mít výměník se závažím, návěstidlo jen v tom případě že je výhybka místně stavěná z PSt a nemá svoji optickou kontrolu v PSt.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod Myšpulín » stř 10 úno, 2010 6:15 am

mawerick píše:Myšpulíne to tě stačí hodně málo. Je tady dost zabezpečováků, kteří tě odpoví (a už i odpověděli) určitě fundovaněji než nadkachna. Ke všemu určitě né pojmem "znalec historie", "jakýsi předpis" apod. Několikrát jsem tady (a nejen já) psal, že "na dráze" máme na všechno předpisy, normy atd.

Proč málo? Na dotaz, který jsem zde položil už před rokem a půl a mimo smršti od ... (ale to si klidně můžete přečíst v tomto vláknu) jsem se nic nedozvěděl, jen jaký jsem ... . A poptával jsem se i mimo tuto konferu a nic.
Moje otázka pramenila z toho, že jsem si při jedné návštěvě u nás na nádru (po xx letech) všiml, že koule jsou žluté a že si je žluté nepamatuji z doby, kdy jsem jezdil do školy. V tý době (80 - 84) byly žluté na 1. koridoru na motorech. A tak jsem se zeptal, od kdy tedy byly i na drátech natřeny na žluto a že si myslím, že předtím byly bílé. Mě se totiž na modelech žluté koule nelíbí (nevím proč, asi že v tom podvědomí byly bílé) a tak mě, který se chystám postavit svůj vlakodrom v období přelomu 3. a 4. epochy plně stačí vědomí, že je mám natřít celé bílé (pro mnoho "odborníků" asi velké překvapení, že to taky bylo), tak, jak se mi to líbí (a jak zde dokázal Petr Berka - ještě jednou díky), a nebudu mimo. A rok 2003 (i kdyby to nebyl tento rok) je od tohoto období dostatečně daleko.

Takže pokud někdo ví více, klidně to tu může zveřejnit. Ale už opravdu jen příspěvky znalců. Děkuji.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod mawerick » stř 10 úno, 2010 6:42 am

Já se distancuji od jakékoliv (nejen) zdejší diskuze. Tady je to samý odborníka znalec.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Myšpulín » stř 10 úno, 2010 7:03 am

mawerick píše:Já se distancuji od jakékoliv (nejen) zdejší diskuze. Tady je to samý odborníka znalec.

Já jsem taky nemyslel tebe. Bohužel, jak si to tak po sobě pročítám, tak po různých úpravách svého textu zjišťuji, že článek vyznívá tak, že je daná připomínka adresovaná autorovi citace. Ne, byla myšlena obecně. Tímto se ti omlouvám.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1506
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod mawerick » stř 10 úno, 2010 7:21 am

OK beru. Není proč se omlouvat. V pohodě.

Jenom se asi nepřestanu divit co je možné vypustit jako zaručenou zprávu nebo skutečnost (myšleno všeobecně). Na dráze jsem už pár "pětiletek" a za tu dobu jsem "toho měl v ruce" dost a řešil hodně situací (někdy i velmi nepříjemných), kde bylo třeba dokazovat danou skutečnost konkrétně tj. článek v předpise, normu, ZDD apod., proto tady možná vyznívá, že jsem "chytrej jak rádio" ale je to možná za ty léta už profesionální deformace. V žádném případě si ale nedovolím pouštět nepodložené informace nebo skutečnosti.

Ještě pro informaci. Ty zmiňované situace nebyly nějaké porušení z mojí strany.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Předchozí

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků