Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
Baterfly píše: Ještě mám dotaz ohledně angličanů a jejich způsobu přestavování. Běžně jdou všechny jazyky na jedné straně zároveň spolu a tím pádem je na angličanu pojízdný vždy jen jeden směr. Na netu jsem našel obrázek s tím že v Anglii je to jinak a jazyky jdou proti sobě nebo od sebe a tím je buď angličan pojízdný buď jako křižovatka nebo je do oblouků ve dvou směrech. Vyskytuje se tento způsob i u nás nebo někde jinde v evropě kromě Anglie?
radeksindy píše: Chci se jenom ujistit jestli tomu tak skutečně je nebo v prostoru stanic se rozteče nějak liší od rozteče na trati.
Obecně to asi platí, ale jak z pokládacích plánů plyne, tak vzdálenosti pražců se ve výhybkách mění.
A ještě k tomu drobnému kolejivu. Jeho použití určitě vhled vylepší, ale ručně detailně se dá udělat pár kusů. Ne 50ks pro větší kolejiště. Podle mne se dá kombinací továrního kolejiva (Tillig má dnes 4 výhybky s různými úhly odbočení a délkami ) a vlastních kusů (extra tvarované výhybky nebo angličaní) udělat opravdu hodně a dobře i na větší kolejiště.
Těch typů výhybkových křižovatek a křižovatkových výhybek (viz. Z. Maruna" Železniční modelářství, díl I) je více typů. Liší se právě tím jestli se všechny jízdní cesty kříže a polohou jazyků. Naše křižovatkové výhybky mají vnitřní jazyky a cesty se na nich kříží. Sice je potřeba více srdcovek, ale jsou jen dvojité. Třeba Tillig délá typ Baeseler, který u nás není.
Baterfly píše:
Milane zatím tak daleko do detailu jít nechci, ale člověk nikdy neví a tak by mě zajímalo kde se dají sehnat pokládací plány na ČSD výhybky? Díky Jarda.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků