Baterfly píše:Díky za rady. Zatím chci zkusit postavit jeden prototyp abych věděl co to obnáší a jestli to má smysl se stím stavět. Uvažoval jsem i o objednání šablon a přípravků na stavbu ale zatim to asi nemá smysl. Vyhybky by měli být pro vlastní systém modulovky do paneláku. Na trati dlouhý a ve stanici kratší podle typu kolejí.
Nejdříve si zvol ,kterou výhybkovou sestavu,chceš pro svoji realizaci.Naše československé výhybky se vyráběly ze svršku tvaru "T","A",modernější tvar S 49 a R 65.Výhybky se dělí na stupňové a poměrové.Například ,já jsem si zvolil tvar svršku "T"/6°.Výhybku JT 6°typ III,jsem upravil na poloměr 180m/1125mm.Výhybku oboustrannou nesymetrickou OT 6° poloměr 400m/2500mm (2°) a poloměr 200m/1250mm(4°) ,jsem si musel zkonstruovat,protože originál mi nesedl do používaného zhlaví,které jsem musel pro stavbu na kolejišti zjednodušit.Anglická výhybka CT 6° poloměr 200m/1250mm,tu jsem ponechal původní a úzkorozchodná výhybka JT 7° (760mm)poloměr 80m/500mm je taktéž zkonstruovaná.Na všechny tyto typy výhybek byly zhotoveny šablony.Co se týká zhotovení pražcových polí,existují několik způsobu.Já jsem právě zvolil ,ne moc vhodné řešení a to frézování cuprecu.Jelikož náš cuprec je moc tvrdostně odolný ,tupily se mi jedna frézka za druhou a z důvodu cen frézek,jsem frézování pražcových podloží zatím pozastavil.Kolejové pruty jsou CODE40.
Pro tvoji představu,na snímku máš aspoň pohled na zhlaví,jak vypadá ze sestavených výhybek tvaru svršku "T" a na jedno nepovedeno pražcové pole (omlouvám se za špatnou kvalitu snímku).Protože zatím nemám ještě zrealizované výhybky ,použil jsem pro sestavování tohoto zhlaví papírové šablony v poměru 1:1/1:160 (modul na snímku má délku 1200mm/předloha LIPOVÁ LÁZNĚ).Doporučuji prozkoumat web stránky.