Stránka 1 z 10

Stavba vyhybek samo-domo.

PříspěvekNapsal: stř 27 srp, 2008 9:04 am
od Baterfly
Ahoj, našel jsem stránku se stavebnicemi vyhybek http://www.handlaidtrack.com/ a celkem mě to zaujalo a chtěl bych si zkusit nějakou postavit. Postup je mi celkem jasný, ale nevím jak upevnit špičky jazyku na táhlo. Oni to letují přímo na pásek kuprexitu ale nejsem si jist jestli to časem nepovolí nebo nedělá jiné problémy. Mohl by někdo poradit jak to uchycení udělat aby pak s tím nebyly problémy a poradit na co si dát při stavbě vyhybek pozor. Jedná se o velikost H0 a předem díky za rady.

PříspěvekNapsal: stř 27 srp, 2008 9:43 am
od Houmr
No díky za super odkaz. Já tedy stavbu výhybek nepředpokládám, ale myslím si, že při jejich délce vyhybek (zřejmě pro stavbu modulů) to přímé připájení na kuprxit nevadí, pohyb v místě spoje bude minimální. Horší by to asi bylo u vyhybek pro domácí kolejiště, kde jsme délkou vyhybek dosti omezeni, tam by asi nějaký čep měl smysl, já jsem vcelku s úspěchem použil konec špendlíku prostrčený skrz táhlo a připájený k jazyku vyhybky, při opravě staré vyhybky Tillig. Pokud ti to tedy nějak pomůže 8) Do jazyku jsem musel udělat pilníčkem slabý žlábek, aby špendlík pěkně sedl na bok jazyku, přidělané to bylo ze strany, která nedoléhá ke kolejnici. Hlavička špendlíku je pak pod táhlem.

Re: Stavba vyhybek samo-domo.

PříspěvekNapsal: stř 27 srp, 2008 9:57 am
od PetrL
Baterfly píše:...ale nevím jak upevnit špičky jazyku na táhlo. Oni to letují přímo na pásek kuprexitu ale nejsem si jist jestli to časem nepovolí nebo nedělá jiné problémy. Mohl by někdo poradit jak to uchycení udělat aby pak s tím nebyly problémy a poradit na co si dát při stavbě vyhybek pozor. Jedná se o velikost H0 a předem díky za rady.

podívej se na níže uvedený odkaz. Je to sice pro TT, ale tvůj dotaz je tam zodpovězen. Po připájení jazyků na cuprextitový pásek dojde zákonitě k výraznému zpevnění celku jazyků a pásku, takže přestavník má problémy tak tuhý odpor překonat a nejspíš by časem došlo (jak správně předpokládáš) i k utržení spoje. Navržené řešení s připájenými háčky je vtipné a věřím, že i spolehlivé. http://lokopin.wz.cz/body.htm až u konce seznamu Stavba 1 - Stavba a úpravy výhybek Tillig

PříspěvekNapsal: stř 27 srp, 2008 6:56 pm
od milan ferdián
Stavba výhybek http://www.raw-nette.de V HO je to promenádní procházka. :D

Opraveno

PříspěvekNapsal: stř 27 srp, 2008 7:15 pm
od richard0404
milan ferdián píše:Stavba výhybek http://www.raw-nett.de V HO je to promenádní procházka. :D


Nějak to nefunguje? :(

PříspěvekNapsal: stř 27 srp, 2008 8:54 pm
od Zdenek Valter
richard0404 píše:
milan ferdián píše:Stavba výhybek http://www.raw-nett.de V HO je to promenádní procházka. :D


Nějak to nefunguje? :(


Tenhle odkaz je blbě Milan to už opravil na http://www.raw-nette.de
:wink: :wink: :wink:

PříspěvekNapsal: čtv 28 srp, 2008 10:03 am
od Baterfly
Díky za rady. Zatím chci zkusit postavit jeden prototyp abych věděl co to obnáší a jestli to má smysl se stím stavět. Uvažoval jsem i o objednání šablon a přípravků na stavbu ale zatim to asi nemá smysl. Vyhybky by měli být pro vlastní systém modulovky do paneláku. Na trati dlouhý a ve stanici kratší podle typu kolejí.

PříspěvekNapsal: sob 30 srp, 2008 10:48 am
od milan ferdián
Baterfly píše:Díky za rady. Zatím chci zkusit postavit jeden prototyp abych věděl co to obnáší a jestli to má smysl se stím stavět. Uvažoval jsem i o objednání šablon a přípravků na stavbu ale zatim to asi nemá smysl. Vyhybky by měli být pro vlastní systém modulovky do paneláku. Na trati dlouhý a ve stanici kratší podle typu kolejí.


Nejdříve si zvol ,kterou výhybkovou sestavu,chceš pro svoji realizaci.Naše československé výhybky se vyráběly ze svršku tvaru "T","A",modernější tvar S 49 a R 65.Výhybky se dělí na stupňové a poměrové.Například ,já jsem si zvolil tvar svršku "T"/6°.Výhybku JT 6°typ III,jsem upravil na poloměr 180m/1125mm.Výhybku oboustrannou nesymetrickou OT 6° poloměr 400m/2500mm (2°) a poloměr 200m/1250mm(4°) ,jsem si musel zkonstruovat,protože originál mi nesedl do používaného zhlaví,které jsem musel pro stavbu na kolejišti zjednodušit.Anglická výhybka CT 6° poloměr 200m/1250mm,tu jsem ponechal původní a úzkorozchodná výhybka JT 7° (760mm)poloměr 80m/500mm je taktéž zkonstruovaná.Na všechny tyto typy výhybek byly zhotoveny šablony.Co se týká zhotovení pražcových polí,existují několik způsobu.Já jsem právě zvolil ,ne moc vhodné řešení a to frézování cuprecu.Jelikož náš cuprec je moc tvrdostně odolný ,tupily se mi jedna frézka za druhou a z důvodu cen frézek,jsem frézování pražcových podloží zatím pozastavil.Kolejové pruty jsou CODE40.
Pro tvoji představu,na snímku máš aspoň pohled na zhlaví,jak vypadá ze sestavených výhybek tvaru svršku "T" a na jedno nepovedeno pražcové pole (omlouvám se za špatnou kvalitu snímku).Protože zatím nemám ještě zrealizované výhybky ,použil jsem pro sestavování tohoto zhlaví papírové šablony v poměru 1:1/1:160 (modul na snímku má délku 1200mm/předloha LIPOVÁ LÁZNĚ).Doporučuji prozkoumat web stránky.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

PříspěvekNapsal: sob 30 srp, 2008 5:05 pm
od Baterfly
Díky za nakopnutí Milane. Už jsem si sehnal podklady a studuji vyhybky. Dost mě zmátl ten svršek T a A ale už v tom mám jasno. Jen bych se zeptal konstrukce současných vyhybek je obdobná jako třeba z epochy III a IV nebo je tam velký rozdíl, myslím teda v konstrukci jazyků a tak.
Ještě se chci zeptak na způsoby výroby těch pražců z cuprexitu. Chtěl jsem na začátku si je nastříhat nůžkama na plech ale jak pak na ně při potřebě většího množství?
Jarda.

PříspěvekNapsal: sob 30 srp, 2008 9:08 pm
od Dan Buchtela
Ahoj,
já mám u svých stavěných výhybek řešené upevnění špiček jazyků jejich připájením na ocelovou strunku ohnutou do L. Když se pak vše zabrousí do ztracena, je to zcela plynulé a přitom dokonale pevné. Délka horního zahnutého a připájeného raménka je asi 8mm.
Táhlo je pak vyvedeno dospod, kde je n něj připájena kluzná destička z kupráku. V případě potřeby pošlu foto i tohoto detailu.

Obrázek
Princip provedení není můj vlastní, ale je převzat právě od Jense Emmmermana, jehož stránky byly zmíněny jako inspirace výše a který nám jako host pražského N-kového FREMO setkání v roce 2005 právě vlastní stavbu výhybek v N-ku předváděl.
Jen pro představu - kolejnicový prut je tzv. Code 40, tedy výška 1mm. Je to pro N-kové výhybky.

PříspěvekNapsal: ned 31 srp, 2008 5:32 pm
od milan ferdián
Baterfly píše: Ještě se chci zeptak na způsoby výroby těch pražců z cuprexitu. Chtěl jsem na začátku si je nastříhat nůžkama na plech ale jak pak na ně při potřebě většího množství?
Jarda.


Pro tvoji velikost se prodávají cuprec pražce,ale já ti neporadím kde.Kluci tento problém řeší ,že jen část pražců se použije na stavbu výhybky a potom dle vytištěné šablony,dolepí ostatní pražce ,které jsou nařezané z lišt,o správném průřezu.Dan Buchtela má větší přehled o odkazech než já.

PříspěvekNapsal: sob 13 zář, 2008 4:05 pm
od Baterfly
Ahoj, tak jsem si jednu vyhybku sletoval. Pražce jsemnakonec řezal přímočarou pilou ale ještě to neni ono. Jazyky jsem nakonec přiletoval a vypada to životaschopně a když to funguje američanům tak proč nám ne. Ještě přidám další fotky začištěné vyhybky.
Měl bych pár dotazů. Někde se psalo o tom jak se roztahují pruty od různých výrobců ale nějak to nemůžu najít. tak se ptám jaké pruty by byly nejvhodnější kvůli jejich roztažnosti.A jestli tedy mohu přilepit pražce na podložku napevno nebo je nutné pružně třeba oboustrankou?
Kamarád chce po mě postavit vyhybku UIC60 1:26,5-2500 v H0 tedy asi 108cm dlouhou. Vytyčovací schema mám ale nemáte někdo nějaký lepší podklady k této mini vexli? :lol: :lol: :lol: Předem díky.
Jarda.




Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

PříspěvekNapsal: sob 13 zář, 2008 6:17 pm
od Yarda
Baterfly: takhle nafocené to vypadá, jako že jsou kolejové pruty vyzkratované přes ty pražce... není vidět žádné přerušení měděné vrstvy na kuprextitu :?:

PříspěvekNapsal: ned 14 zář, 2008 10:12 am
od Baterfly
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek

PříspěvekNapsal: ned 14 zář, 2008 12:34 pm
od milan ferdián
Šikovný,jde vidět co chceš....