Stavba vyhybek samo-domo.

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod alexander » sob 01 lis, 2008 6:03 pm

Treba otvoriť:
vľavo: Nenngrose H0
potom: H0-ELITE Gleissystem
potom: Bausätze, str.2
alexander
 
Příspěvky: 394
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Příspěvekod Baterfly » stř 05 lis, 2008 9:50 pm

Koukal jsem na to, ale objednal jsem si je od Peca a uvidím co s tím půjde vymyslet. Přiznám se však že se mi do toho vůbec nechce. Viděl jsem pár výhybek a kolejí bez patek a nevypadalo to špatně. Má vůbec smysl se s tím mazlit? Nedalo by se to nějak zamaskovat?
Baterfly
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon 23 čer, 2008 7:56 pm

Příspěvekod radeksindy » čtv 06 lis, 2008 2:56 am

Mazlit se s tím má smysl, pokud člověk ví, že to chce. Jinak ne. Navíc pokud nebudou i ostatni části kolejiště provedeny se stejnou mírou pro detail, tak to nemá smysl. Ale pokud by někdo chtěl postudovat, jak vypadá drobné kolejivo pro náročnější, doporučuji začít u Weinerta, vzít to přes malosériové výrobce určených pro modely německých lokálek (např. Udo Boehnline) a skončit u Kosaka (stavebnice výhybky tak 200eur :) )
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod Baterfly » pát 07 lis, 2008 10:47 am

Nechtěl bych to moc dramatizovat a strávit stavbou kolejí věčnost ale myslím nakonec že by to patkování vzhledu pomohlo. Zkusím s tím něco vymyslet. Na rovné useky chci dávat flexi koleje tak by to bylo zřějmě moc nápadné kdyby výhybky byly bez patek. Tím mi vzniká další problém s roztečí pražců. Ty šablony jak Fast Track tak od Wellera mají hustěji kladené pražce než flexi kolejivo. V nějaké příručce o železničním stavitelství jsem našel tabulku roztečí pražců v kolejovém poli rozdělenou podle tratí a informaci o tom že na výhybkách je rozteč stejná jako na daném typu tratě. Chci se jenom ujistit jestli tomu tak skutečně je nebo v prostoru stanic se rozteče nějak liší od rozteče na trati.

Ještě mám dotaz ohledně angličanů a jejich způsobu přestavování. Běžně jdou všechny jazyky na jedné straně zároveň spolu a tím pádem je na angličanu pojízdný vždy jen jeden směr. Na netu jsem našel obrázek s tím že v Anglii je to jinak a jazyky jdou proti sobě nebo od sebe a tím je buď angličan pojízdný buď jako křižovatka nebo je do oblouků ve dvou směrech. Vyskytuje se tento způsob i u nás nebo někde jinde v evropě kromě Anglie?
Baterfly
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon 23 čer, 2008 7:56 pm

Příspěvekod maayaa » pát 07 lis, 2008 3:18 pm

No já nevim,ale nevadí to průjezdnýmu průřezu?Nebo jsi spíš myslel s pohyblivejma srdcovkama a bez(4 nebo 2 přestavníky)?
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Baterfly » pát 07 lis, 2008 8:13 pm

Baterfly
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon 23 čer, 2008 7:56 pm

Příspěvekod maayaa » pát 07 lis, 2008 11:28 pm

Baterfly píše: Ještě mám dotaz ohledně angličanů a jejich způsobu přestavování. Běžně jdou všechny jazyky na jedné straně zároveň spolu a tím pádem je na angličanu pojízdný vždy jen jeden směr. Na netu jsem našel obrázek s tím že v Anglii je to jinak a jazyky jdou proti sobě nebo od sebe a tím je buď angličan pojízdný buď jako křižovatka nebo je do oblouků ve dvou směrech. Vyskytuje se tento způsob i u nás nebo někde jinde v evropě kromě Anglie?

Jestli jsem to pochopil správně,tak v tom článku se píše,že celý to je moc těžký na přestavování(teda pro páky)tak je to nejspíš rozdělený jen z tohohle důvodu.Angličani maj jiný páky než se používají u nás nebo v německu( http://www.youtube.com/watch?v=A8-5LYL5JSU , http://www.youtube.com/watch?v=oIQ6i_9yLJY , http://www.youtube.com/watch?v=l7FIn0Ib ... re=related )
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod radeksindy » sob 08 lis, 2008 2:13 pm

Chci se jenom ujistit jestli tomu tak skutečně je nebo v prostoru stanic se rozteče nějak liší od rozteče na trati.

Obecně to asi platí, ale jak z pokládacích plánů plyne, tak vzdálenosti pražců se ve výhybkách mění.

A ještě k tomu drobnému kolejivu. Jeho použití určitě vhled vylepší, ale ručně detailně se dá udělat pár kusů. Ne 50ks pro větší kolejiště. Podle mne se dá kombinací továrního kolejiva (Tillig má dnes 4 výhybky s různými úhly odbočení a délkami ) a vlastních kusů (extra tvarované výhybky nebo angličaní) udělat opravdu hodně a dobře i na větší kolejiště.

Těch typů výhybkových křižovatek a křižovatkových výhybek (viz. Z. Maruna" Železniční modelářství, díl I) je více typů. Liší se právě tím jestli se všechny jízdní cesty kříže a polohou jazyků. Naše křižovatkové výhybky mají vnitřní jazyky a cesty se na nich kříží. Sice je potřeba více srdcovek, ale jsou jen dvojité. Třeba Tillig délá typ Baeseler, který u nás není.
radeksindy
 
Příspěvky: 2515
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Příspěvekod milan ferdián » sob 08 lis, 2008 7:30 pm

radeksindy píše: Chci se jenom ujistit jestli tomu tak skutečně je nebo v prostoru stanic se rozteče nějak liší od rozteče na trati.

Obecně to asi platí, ale jak z pokládacích plánů plyne, tak vzdálenosti pražců se ve výhybkách mění.

A ještě k tomu drobnému kolejivu. Jeho použití určitě vhled vylepší, ale ručně detailně se dá udělat pár kusů. Ne 50ks pro větší kolejiště. Podle mne se dá kombinací továrního kolejiva (Tillig má dnes 4 výhybky s různými úhly odbočení a délkami ) a vlastních kusů (extra tvarované výhybky nebo angličaní) udělat opravdu hodně a dobře i na větší kolejiště.

Těch typů výhybkových křižovatek a křižovatkových výhybek (viz. Z. Maruna" Železniční modelářství, díl I) je více typů. Liší se právě tím jestli se všechny jízdní cesty kříže a polohou jazyků. Naše křižovatkové výhybky mají vnitřní jazyky a cesty se na nich kříží. Sice je potřeba více srdcovek, ale jsou jen dvojité. Třeba Tillig délá typ Baeseler, který u nás není.


Ano,rozteče pražců na širé trati/staniční koleje jsou od roztečí výhybek jsou jiné.U samotné výhybky,jsou ještě rozdílné rozteče pražců.Při navrhování výhybek jsem se snažil,rozteče pražců trochu zjednodušit.Na obrázku jsou ještě míry s tisícinami.Pak jsem je zjednodušil na desetiny.

ObrázekObrázek
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Baterfly » úte 11 lis, 2008 10:20 am

Kdo by chtěl vidět dlouhý výhybky na vlastní oči tak jedna je u pana Daleckého do pátku 21.11. na prodejně k prohlédnutí.
Baterfly
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon 23 čer, 2008 7:56 pm

Příspěvekod lmd » ned 16 lis, 2008 9:04 am

Nedalo mi to a preto som sa rozhodol aj ja postaviť si jednu výhybku, ktorú umiestnim na testovaci panel, ak sa podarí ju dokončiť zatiaľ pár fotiek nájdete tu 8) http://picasaweb.google.cz/LMDvlaky/VHybka
H0"- DCC- IIIažIV.
Uživatelský avatar
lmd
 
Příspěvky: 39
Registrován: ned 16 pro, 2007 5:21 pm
Bydliště: Veľká Lomnica

Příspěvekod Baterfly » ned 23 lis, 2008 11:03 am

Takže když pominu rozdíly vzdáleností pražců na výhybkách tak rozteče na trati a pražců ve stanici by mohly být stejné. To mi přináší ale jeden malý problém. Na Fast Track šablonách je asi 3mm pražec a 3mm mezera a na flexi kolejivu je 3mm pražec a 4mm mezera plus mínus desetina. Tak bud budu muset předělat šablony nebo flexi koleje, jinak to asi bude vypadat dost divně že.
Tillig jsem chtěl použít ze začátku než jsem našel Fast Track, stavba mě dost zaujala tak zůstanu u toho. Počítal jsem s tím ze bych si vystačil se třemi úhly odbočení. Uhel 6 na vjezdy do stanice a trať, 5 na stanici a 4 na depo nebo vlečku. Dalo by se vystačit i s menším počtem velikostí výhybek nebo bude rozumnější více druhů?

Imd pěknej začátek. Jak chceš pokračovat dál se stavbou? Myslím tedy technologicky. Vypadá to dost zajímavě.

Milane zatím tak daleko do detailu jít nechci, ale člověk nikdy neví a tak by mě zajímalo kde se dají sehnat pokládací plány na ČSD výhybky? Díky Jarda.
Baterfly
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon 23 čer, 2008 7:56 pm

Příspěvekod milan ferdián » ned 23 lis, 2008 6:19 pm

Baterfly píše:
Milane zatím tak daleko do detailu jít nechci, ale člověk nikdy neví a tak by mě zajímalo kde se dají sehnat pokládací plány na ČSD výhybky? Díky Jarda.


První podklady jsem měl ze starého Železničáře,něco z knížky "Železnice v oblouku" a něco z "Stručná rukověť železničního svršku ČSD".Určitě existují i jiné zdroje než jsem uvedl.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11826
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod lmd » ned 23 lis, 2008 6:33 pm

Baterfly píše: Imd pěknej začátek. Jak chceš pokračovat dál se stavbou? Myslím tedy technologicky. Vypadá to dost zajímavě.



Máš na mysli niečo konkrétne :?:
H0"- DCC- IIIažIV.
Uživatelský avatar
lmd
 
Příspěvky: 39
Registrován: ned 16 pro, 2007 5:21 pm
Bydliště: Veľká Lomnica

Příspěvekod Baterfly » ned 23 lis, 2008 8:57 pm

Imd měl ksem namysli ty pražce a uchycení kolejí k nim.
Baterfly
 
Příspěvky: 57
Registrován: pon 23 čer, 2008 7:56 pm

PředchozíDalší

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků