od Petr S. » pát 16 říj, 2020 8:27 pm
Pro sypače :
Z hlediska dobrého sypání je nutné mít násypku v podélné ose vagonu a sypat SVISLE .
Při sypání do vozů s nižšími bočnicemi - Vtr ( Es ) , musíme počítat s " odskokem " sypaného materiálu . U vozů Eas odskok většinou není vyšší , než je bočnice , tedy minimální . O vozů se střechovitým dnem odskok není . V každém případě je potřebné mít pod násypkou prostor pro spad - díru , nějak zamaskovanou , pro úklid přesypaného materiálu .
Sypu a vozím Woodland scenic , černé uhlí střední nebo velké ( B1383 , B1390 ) . Při delším vlaku- 18-20 Eas/ Falls už musíme počítat s váhou materiálu . Na modulovce se jede až na vyjímky v rovině a na relativně velkých poloměrech , ale tahat vlak skoro o 1 kg těžší na poloměru 500 mm a 30 promilích bude asi problém .
Pozor na skutečný štěrk , je VÝRAZNĚ těžší a odírá barvu na modelech .
Rotační vykládací systém jsem zatím viděl jen jeden - Walters - ve zkušebním provozu ve Wolowě , před 2mi léty . V začátku otáčení klesaly přídržné čelisti na vagon . Bylo možné vykládat Eas i Falls . Vtr - Es ( a pod. ) byly už mimo dosah čelistí .
Otevírací Falls od Pika občas trousí náklad nebo mají problém při vykládání . Síla pružiny není jednotná . Asi se to musí poladit .
Otevírací Falls Fleischmann fungovaly před dvěmi léty v Sársku bez problémů - za cenu nemodelové otevírací páky na boku .
Petr.S