Stránka 1 z 1

Kinematika pro starší 4osé vozy Piko NDR

PříspěvekNapsal: pát 20 bře, 2020 6:44 pm
od jipol57
Mám dost vagonů z bývalé produkce PIKO NDR, rád bych některé provozoval na svém kolejišti. Ale problém se spřáhly. Už jsem byl téměř rozhodnutý, že budu provozovat na všem jen očková, ale dnešní kinematiky si s očkovými moc nerozumí. Nedá se sunout. Takže by se na nových vagonech musely kinematiky zalepit, na dlouhých vozech spřáhla přidělat k podvozkům.
Ale než jsem se pustil do hromadných úprav, tak jsem koupil několik spřáhel FLM, že si vyzkouším, jak to funguje při posunu a tak. A tak mně to uchvátilo, že jsem zase zavrhl očková, a rozhodl se, pro kinematiky se spřáhly FLM. A na staré vozy kinematiky dodělám. S 2osými není problém s kinematikou ROCO. Jeden z návodů http://modelyh0.com/navody/krsprah/krsprah2.htm , ale na podvozkové to nejde.
Tak jsem vymyslel toto:
Jako první jsem si vybral chladírenský INTERFRIGO. Jezdívaly i u nás ve IV. epoše (s jinými podvozky) ale líbí se mi.
Odfrézoval jsem žebra u podvozku do hladka, vytvořil a vytiskl 3d tiskem kulisu pro Bramos kinematiku.
IMG_20200320_155845.jpg

IMG_20200320_160132.jpg

Původní podvozky jsou hodně ořezané, aby nikde nezavazely
IMG_20200320_160441.jpg

Edit: píšu ořezané podvozky, ale myslím tím ty nosné části. Neviditelné.

Re: Kinematika pro starší 4osé vozy Piko NDR

PříspěvekNapsal: pát 20 bře, 2020 6:49 pm
od jipol57
Takhle se vykyvuje
IMG_20200320_160511.jpg

A takhle to vypadá na rovině
IMG_20200320_161142.jpg

A v oblouku R380
IMG_20200320_161417.jpg

Vagon má dobré jízdní vlastnosti, a z nostalgie jsem zachoval gumové nárazníky.
Jediná nevýhoda kinematik je, že se nedají spojovat v oblouku. To s očkovými šlo.

Re: Kinematika pro starší 4osé vozy Piko NDR

PříspěvekNapsal: ned 22 bře, 2020 10:59 am
od jakub_s
Přesně něco takového by se mi hodilo. Taky mám několik těchto vozů.

Re: Kinematika pro starší 4osé vozy Piko NDR

PříspěvekNapsal: ned 22 bře, 2020 3:54 pm
od Sandy
Na burze v Praze byly (a snad někdy v budoucnu i budou) k sehnání i vhodné podvozky.

Re: Kinematika pro starší 4osé vozy Piko NDR

PříspěvekNapsal: stř 01 dub, 2020 8:58 am
od jipol57
A pokračuji. Přestavěl jsem taky pikácké WAPky. Snad tento typ u nás moc nejezdil, ale na kolejišti vypadají pěkně. A mám jich dost.
U nich ale nešla použít kulisa pro bramáckou kinematiku, jak jsem to udělal na chlaďácích. Na konci bez plošiny by to šlo, ale s plošinou ne. Tak jsem použil úplně jinou metodu. Rokáckou kinematiku jsem umístil až nad podvozek. A protože je dost vzdálena od konce vozu, stačila ta na krátké vozy. A zase pomohla 3d tiskárna a vytvořil jsem táhlo, které zajistí umístění šachty na správné místo.
Nejdřív odstranit to co by zavazelo:
IMG_20200328_150417.jpg

Tady jsou přilepené ROCO kinematiky nad podvozky:
IMG_20200328_155629.jpg

Re: Kinematika pro starší 4osé vozy Piko NDR

PříspěvekNapsal: stř 01 dub, 2020 9:01 am
od jipol57
A takhle to vypadá na rovině:
IMG_20200328_160049.jpg

A v oblouku:
IMG_20200328_160127.jpg

Rosnička Vacek

PříspěvekNapsal: úte 12 kvě, 2020 1:16 pm
od jipol57
Jako další přestavba spřáhla není vůz od PIKA ale Rosnička Vacek. Neoplývá svými jízdními vlastnostmi, ale na kolejišti je pěkná. Už dávno jsem ji zdigitalizoval, a zprovoznil osvětlení, pozičky i světlo na stanovišti. Jen ty pevné šachty pro spřáhla mi dělaly starosti. A nakonec jsem vyřešil i to. Vlastní návrh a výroba kinematiky. Zase moc pomohla 3d tiskárna, že se až divím, jak malé funkční díly se na ní dají vytvořit. Mám Průšovu FMD na filament.
Pár obrázků:
IMG_20200512_134743.jpg

IMG_20200512_134829.jpg

IMG_20200512_134855.jpg

Rosnička Vacek

PříspěvekNapsal: úte 12 kvě, 2020 1:20 pm
od jipol57
Ještě další:
IMG_20200512_135049.jpg

na rovině:
IMG_20200512_135226.jpg

v oblouku r380:
IMG_20200512_135324.jpg

Re: Kinematika pro starší 4osé vozy Piko NDR

PříspěvekNapsal: ned 17 kvě, 2020 8:40 am
od richardisko
Nafotil byste a popsal digitalizaci rosničky? Budu se na to taky chystat, nějaká inspirace by se hodila. Díky.

Re: Kinematika pro starší 4osé vozy Piko NDR

PříspěvekNapsal: ned 17 kvě, 2020 3:32 pm
od jipol57
Rozdělávat k focení se mi teď zrovna nechce. Možná později, tak potom bych to sem dal. Tak jen popíšu. Je to několik let, co jsem to realizoval, tak jen na co si vzpomenu. Především jsem vyměnil motor za MASHIMA od Pojezdy.eu. Typ už si nepamatuju, ale rozměrově hodně podobný původnímu, jen asi o 1/2mm delší, tak jsem jen trochu opiloval držák. Je 5-ti pólový, tak se na digitalizaci lépe hodí. Převody ale zůstaly dost hlučné. To se nezmění. Dekodér se pohodlně vejde přilepený nad motor, nejlépe jen na drátkách. Já jsem tam dal LENZ STANDARD+ V2, ale asi by se vešel jakýkoliv na drátkách. Všechno zapojení mám jen s pájenými drátky, takže vrabčí hnízdo.
Nedávno jsem se někde dočetl o výměně závaží, které jsou původně zinková, za olověná. Že se tím ještě zlepší jízdní vlastnosti. Asi to taky udělám. Jen co seženu olovo a vymyslím formu na odlití. Potom bych to asi někdy taky nafotil.