Ty balíky slámy nebo sena nebo co to je jsou anachronismus, v době, kdy se sláma a seno vozily dráhou, se ještě ani zdaleka takhle nebalily. A za parního provozu se zásadně zakrývaly plachtami. Na internetu se dají najít obrázky, jak to tenkrát vypadalo. Rozhodně se při té nakládce využívalo celého průjezdného profilu, na výšku i na šířku, takže sláma i po zaplachtování trčela i přes bočnice/klanice - dost často se ložilo do nízkostěnných vozů s klanicemi. A platívalo pravidlo, jak daleko od parní lokomotivy se takové vozy mají řadit.
Pokud jde o to dřevo, tak to v měřítku odpovídá nějakým 1000letým stromům, které se kácely v pralesích Severní Ameriky v době dobývání Divokého Západu. Nebo tomu krásnému snímku z počátku 20. století z lochovické lokálky, kdy se tuším v Litni kácely staré stromy v zámeckém parku a pak se to nakládalo na vagóny. A nejspíš by na těch výřezech byla kůra a neměly by tak dokonalý válcovitý tvar.
Rozhodně běžná kulatina takhle nevypadá.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.