Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.
hank píše:Pozor na to. U dráhy - aspoň na našem území - byly snad všechny petrolejové lucerny čtyřboké. Šestiboké - jako vyrábí ten Viesmann - jsem nikde na starých fotkách ani výkresech neviděl. Mohu se samozřejmě mýlit; jestli máte někdo jakýkoli důkaz o opaku, sem s ním.
ladiznet píše:Máme k dispozici dva dobové plány.
Jeden je se čtyřbokými podstavami sloupů, druhý s šestibokými.
Lucerny na obou projektech jsou 4-boké.
hank píše:svata60: Které mnohé další? Zatím to tedy vypadá tak, že tou jednou výjimkou mohly být tratě SNDVB.
Koukám do té publikace (Železniční trať z Pardubic do Liberce na starých pohlednicích) a na fotce z perónu v Žel. Brodě na str. 98 je jediná lucerna 6boká a 5 4bokých... Např. v publikaci téže řady o havlíčkobrodské větvi SNDVB na str. 78 je krásná zřetelná fotka z Medlešic se 4bokými lucernami... Takže takhle zobecnit bych si to asi netroufl.
svata60 píše:hank píše:svata60: Které mnohé další? Zatím to tedy vypadá tak, že tou jednou výjimkou mohly být tratě SNDVB.
Koukám do té publikace (Železniční trať z Pardubic do Liberce na starých pohlednicích) a na fotce z perónu v Žel. Brodě na str. 98 je jediná lucerna 6boká a 5 4bokých... Např. v publikaci téže řady o havlíčkobrodské větvi SNDVB na str. 78 je krásná zřetelná fotka z Medlešic se 4bokými lucernami... Takže takhle zobecnit bych si to asi netroufl.
Hanku, nejsem znalcem železniční historie jako Ty. Jen se dívám do publikací. A zajímavá věc - nevím jestli to bylo normální, ale třeba stanice Bransouze má na budově čtyřbokou a na peróně šestibokou.To samé stanice Starč-Třebíč a nebo stanice Znojmo.
svata60 píše:hank píše:svata60: Které mnohé další? Zatím to tedy vypadá tak, že tou jednou výjimkou mohly být tratě SNDVB.
Koukám do té publikace (Železniční trať z Pardubic do Liberce na starých pohlednicích) a na fotce z perónu v Žel. Brodě na str. 98 je jediná lucerna 6boká a 5 4bokých... Např. v publikaci téže řady o havlíčkobrodské větvi SNDVB na str. 78 je krásná zřetelná fotka z Medlešic se 4bokými lucernami... Takže takhle zobecnit bych si to asi netroufl.
Hanku, nejsem znalcem železniční historie jako Ty. Jen se dívám do publikací. A zajímavá věc - nevím jestli to bylo normální, ale třeba stanice Bransouze má na budově čtyřbokou a na peróně šestibokou.To samé stanice Starč-Třebíč a nebo stanice Znojmo.
milan ferdián píše:Podívejte se nalevo.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků