Stránka 1 z 1

RailSys

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2019 10:35 am
od milan ferdián
Pánové,potřebují poradit se systémem RailSys.O této stavebnici jsem si zjistil co se dalo,jenže jako vždy,velké "ALE".
Například nejsem schopen vystoupat ze suterénu do přízemí.Poměr stoupání mi vychází skoro na 1:16.Nelze vložit spirálu.Uprostřed rámů jsou dvě nosné příčky.Podle foto a popisu s nimi nejde posouvat a teď co s tím.Zatím jsem dospěl
jen k jednomu řešení,nechat suterén plavat a ponechat je pro příslušenství ke kolejiště a na to navrhnout kolejiště.
Poradíte mi :?: Získal někdo z vás nějaké zkušenosti :?:
Milan

Re: RailSys

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2019 11:33 am
od Miloš Pavlát
Tady píšou:
Aby bylo možno přejíždět z jedné úrovně kolejiště do druhé nebo nad horním patrem vytvořit ještě jedno, jsou v nabídce systému RailSys výškové podpěry tvaru „H“. Pro jejich montáž se použijí příčné laťky s drážkou. Do ní se vlastní podpěra vkládá. Vzhledem k tomu, že lze podpěru umístit do libovolného místa laťky a laťku do libovolného místa mezi bočnice kolejiště a střední podélnou příčku, může být vzpěra umístěna v libovolném místě kolejiště. Vladní vzpěra se skládá ze spodní části, fixované v příčné laťce a dvou svislých latěk s drážkami. Do nich se vkládají nosné příčky. Ty lze samozřejmě umístit do libovolné výšky a dokonce i jejich sklonem simulovat naklonění tratě v oblouku.
Obrázek
Obrázek

Re: RailSys

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2019 11:37 am
od milan ferdián
Miloši,ale já se potřebuji dostat ze suterénu na to horní patro a tam je problém.
Milan

Re: RailSys

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2019 3:05 pm
od Miloš Pavlát
Předpokládám, že stejný princip se dá aplikovat i na spodní patro a "H" zaříznout pod úrovní horního patra. Alespoň to tak píšou cituji: "Aby bylo možno přejíždět z jedné úrovně kolejiště do druhé nebo nad horním patrem vytvořit ještě jedno, jsou v nabídce systému RailSys výškové podpěry tvaru „H“." konec citátu. Nebo je možné "H" namontovat vzhůru nohama? Alespoň jsem to tak pochopil.

Re: RailSys

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2019 3:41 pm
od milan ferdián
Ano dá se aplikovat,ale stále mluvím o tom jak vystoupat stoupání,aby jsi se trefil výškově do otvorů v těch dvou prostředních nosníků.Polopaticky únosný poměr stoupání. :wink:
Milan

Re: RailSys

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2019 4:02 pm
od milan ferdián
Tak jinač.Délka dráhy 2500 mm,výškový rozdíl 130 mm.Poměr stoupání vyjde 1:19/52 promile.A teď co s tím :?:
Milan

Re: RailSys

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2019 4:23 pm
od hank
milan ferdián píše:Poměr stoupání vyjde 1:19/52 promile.A teď co s tím :?:


Zubačka. Tramvaj. Lanovka.

Re: RailSys

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2019 4:28 pm
od hank
Pokud si dobře vzpomínám, tak největší stoupání na adhezní tramvajové trati v bývalém Československu bylo v Jablonci nad Nisou na dnešním Mírovém náměstí - 105 ‰. A to tam bývala i nákladní doprava. :mrgreen:

Tím chci oklikou položit otázku, jestli je ten RailSys vůbec určený pro modely "normálních" železnic...

Re: RailSys

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2019 4:31 pm
od milan ferdián
V HappyModel tvrdí že ano.Hezké náměty jsi uvedl,no na tom stoupání má vést dvojkolejná trať :lol: .
Milan

Re: RailSys

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2019 6:25 pm
od Myšpulín
Asi budeš muset Milane situovat vše na a nad horní úroveň.

Re: RailSys

PříspěvekNapsal: čtv 28 bře, 2019 8:43 pm
od Jarda H.
milan ferdián píše:V HappyModel tvrdí že ano. ........


Systém jsem viděl jen na netu, na fotkách, ale z praxe vím, že při prodeji jsou prodejci (všeho možného :D ) schopní říkat cokoliv, aby prodali ! Praxe může být jiná, a čísla či spíše rozměry - jak zjistil Milan - nejdou vždy "ohnout" a vmáčknout do prostoru ....