Stránka 1 z 1

Nadchod

PříspěvekNapsal: pát 14 pro, 2018 12:05 pm
od svata60
Vážení, potřeboval bych poradit s nadchodem pro II. epochu pro kolejiště Ronov. Nemohu nic najít, jen v jedné knize je konstrukce dřevěného nadjezdu cesty třetí třídy dle normálie XI/S. Vím, že to není pro pěší, ale jestli není pro nadchod určená normálie, tak se chci zeptat, jestli se dá při konstrukci vycházet principiálně z toho nadjezdu.

Kniha: ČADA, Luděk. Místní dráha Česká Lípa-Kamenický Šenov-Česká Kamenice. 2. přeprac. vyd. Litoměřice: Vydavatelství dopravní literatury L. Čada, 2001. Pohledy do dějin zrušených tratí. ISBN 80-902706-4-6.
Strana 73

Děkuji

Re: Nadchod

PříspěvekNapsal: pát 14 pro, 2018 12:40 pm
od hank
Ve sbírce normálií kkStB pro spodní stavbu jsem našel nadjezdy kamenné klenuté a ocelové s jednoduchými plnými nosníky. Jestli existovaly ve II. epoše i normálie pro dřevěné konstrukce, to bohužel nevím; předpokládám, že tehdy už se dřevo používalo jen pro různá provizória. Asi neuděláš chybu, když si seženeš starou příručku Malé železnice Mosty, kde jsou pro dřevěné mostní stavby uvedeny obecné zásady jejich konstrukce, a zkusíš si most navrhnut sám.

Samozřejmě ti nic nebrání použít konstrukci nadjezdu pro nadchod. Spousta nadjezdů po zchátrání a zákazu silničního provozu sloužila dále jako přechody pro pěší.

Re: Nadchod

PříspěvekNapsal: pát 14 pro, 2018 1:04 pm
od svata60
hank píše:Ve sbírce normálií kkStB pro spodní stavbu jsem našel nadjezdy kamenné klenuté a ocelové s jednoduchými plnými nosníky. Jestli existovaly ve II. epoše i normálie pro dřevěné konstrukce, to bohužel nevím; předpokládám, že tehdy už se dřevo používalo jen pro různá provizória. Asi neuděláš chybu, když si seženeš starou příručku Malé železnice Mosty, kde jsou pro dřevěné mostní stavby uvedeny obecné zásady jejich konstrukce, a zkusíš si most navrhnut sám.

Samozřejmě ti nic nebrání použít konstrukci nadjezdu pro nadchod. Spousta nadjezdů po zchátrání a zákazu silničního provozu sloužila dále jako přechody pro pěší.


Moc děkuji, zkusím tu dřevěnou konstrukci.

Re: Nadchod

PříspěvekNapsal: pát 14 pro, 2018 1:55 pm
od zdeno
Zkusim neco jine,
uzivalo se nekdy lavek pro pesi taky na uchyceni navestitel ??

Re: Nadchod

PříspěvekNapsal: pát 14 pro, 2018 4:03 pm
od milan ferdián
Něco podobného jsem stavěl.Železniční modelářství I.Milan

Re: Nadchod

PříspěvekNapsal: pát 14 pro, 2018 4:06 pm
od milan ferdián
II.část dřevěný most.Milan

Re: Nadchod

PříspěvekNapsal: pát 14 pro, 2018 5:12 pm
od hank
Ty nosníky na Milanově mostě jsou ocelové profily a most na obrázku by unesl i motorová vozidla.

Dřevěné hlavní nosníky podobných mostů, jako je na obrázku, se sestavují do roštů sešroubováním, seskobováním nebo zazubením 2 až 9 trámů délky podle potřeby a průřezu podle požadované nosnosti. Rošty ze 6 (2x3) nebo 9 trámů (3x3) se dají použít i pro železniční mostní provizoria a při pojíždění krokem unesou i dost těžká vozidla. Nicméně pro pěší by zřejmě stačilo položit potřebný počet trámů (obvykle 2 - 4) jednoduše podle šířky mostovky 1,5 - 2 m od sebe; průřez trámů by byl cca 30x35 až 35x45 cm a kladly by se nastojato. Max. rozpětí takového mostu pro pěší a lehké povozy by bylo až 12 m. Pro kratší rozpětí by se ani nemusely stavět mezilehlé opěry, stačila by vzpínadla zakotvená do zemních opěr.

Re: Nadchod

PříspěvekNapsal: pát 14 pro, 2018 6:09 pm
od svata60
Moc díky Hanku a Milane. Výborná inspirace.