Stránka 1 z 4

Betonové lanovody k vyhýbkám

PříspěvekNapsal: úte 04 bře, 2008 11:19 pm
od PaMi
Poradí někdo jak nejlépe vyrobit betonové lanovody (omlouvám se jestli je to nesprávný výraz) k vyhýbkám, resp. betonové žlaby na uložení kabelů? Mně napadá pouze výroba z balzy apod.

PříspěvekNapsal: stř 05 bře, 2008 6:32 am
od sco_27
Ahoj,
Asi by sa to dalo vyrobyt aj z plastovych dosiek urcitej hrubky, alebo potom ako ma Dan, ktoremu to vypaloval kamarat do papieru, teda ak myslim oba na to iste. Alebo posledna moznost je to kupit hotove od ES Pecky.

PříspěvekNapsal: stř 05 bře, 2008 7:43 am
od kvasha
kup si trubku čtvercového průřezu, jednu stranu odřízni jako "dekl" a pak už jen řežeš požadované délky ... pokud do toho opravdu chceš vkládat vodiče. Pokud to chceš jen jako imitzaci, tak stačí jen řezat plastovou destičku. jinak Pečky to mají pěkné zpracované

viz.např.:
http://magazin.modely.biz/image/img_redakce/stavba/modul_depo/23/10.jpg

PříspěvekNapsal: stř 05 bře, 2008 10:14 am
od PaMi
Díky za tipy. Vůbec nechápu jak jsem mohl přehlédnout ES Pečky. :shock:

PříspěvekNapsal: stř 05 bře, 2008 11:17 am
od Pája
Nedělá to i Tillig jako doplněk k těm molitanovým podloží/náspům pod výměny ?

PříspěvekNapsal: stř 05 bře, 2008 3:59 pm
od Jarda H.
Model drátovodů (pro zabezpečovací zařízení) nabízí i M-model / M.Hrubý v sekci doplňky, ve velikosti HO, TT, na vyžádání i N :

(obrázky hned nahoře)

http://www.m-model.wz.cz/doplnky/doplnky.html

PříspěvekNapsal: pon 10 bře, 2008 7:04 pm
od Matasss
V jaké epoše se tyto lanovody začaly oběvovat?

PříspěvekNapsal: pon 12 kvě, 2008 2:31 pm
od Rank
Drátovody, lanovody a tyčová táhla pro ústřední přetavování návěstidel, výměn apod. se začala více používat od druhé poloviny 19. století. Na území českých zemí se začaly zejména drátovody výrazně prosazovat až po roce 1860 a na konci 19. století se staly poměrně běžnou záležitostí. Takže v podstatě je možné je použít již v I. epoše.

PříspěvekNapsal: ned 18 kvě, 2008 10:43 am
od Leoš Vobořil
Cus kluci
neměl by pls někdo nákres se skutečnými rozměry drátovodů???

PříspěvekNapsal: ned 18 kvě, 2008 11:07 am
od Jarda H.
Leoš Vobořil píše:Cus kluci
neměl by pls někdo nákres se skutečnými rozměry drátovodů???


Mrkni se třeba na Ostramo
http://ostramo.parostroj.net/clanky/dra ... kanaly.htm
Najdeš tam dosti fotek z kolejiště i podklady pro stavbu včetně rozměrů !

A tady rozměry skutečných výrobků v současnosti :
http://www.kamena.cz/2743-dilce-pro-dratovody/

PříspěvekNapsal: ned 18 kvě, 2008 1:35 pm
od Leoš Vobořil
Díky moc, tohle přesně jsem potreboval

PříspěvekNapsal: stř 30 zář, 2009 10:14 am
od Tomáš
mohli by jsme se znovu k tomuhle tématu vrátit :wink:
Začínám skládat stanici a chtěl bych zde tyto lanovody znázornit.Ovšem jsou zde věci které mi nejsou jasny...
Berte to tak že jsem lajk

1.Kam všechny ty "kanály" vedou? k hradlu?
2.jak jsou napojeny křižovatkové vyhybky?
3.rozlišují se nějak drátovody semaforů a závor a vyhybek?
4.žlutá barva se používala i v 60-70.letech?

a kdo má nějakej typ jak k vyhybkám EW1 Tiilig efektně připevnit maketu přestavovadla....zatím jsem ho přilepil jen vedle vyhybky,ale nejsem spokojen..když jsem na to koukal v reálu je tam vlastně taky nějakej kanál s táhlem...nějak to zakamuflovat...ono to asi v TT pude blbě znároznit...aby bylo jasno o kterou část vyhybky mi de přikládám fotku ..

http://tauvec.rajce.idnes.cz/Nova_slozka/#album

PříspěvekNapsal: stř 30 zář, 2009 6:07 pm
od Radek
http://picasaweb.google.cz/RadovanStef/ ... u_MqYCROQ#
4. Žlutočeré pruhy se v 60. letech už dělaly, tak snad i ty rámky.

PříspěvekNapsal: stř 30 zář, 2009 6:43 pm
od Patrik Novák
tohle už jsou motorický přestavníky

dráty můžou vést od hradla vrchem či spodem (kanály) podle umístění hradla jeho výšky nad kolejištěm , kolejiště ..........
jdouli za kolejiště můžou dál vést kanálem ale taky po povrchu na sloupkách ............

PříspěvekNapsal: stř 30 zář, 2009 7:04 pm
od mawerick
Jen trochu upřesním. Drátovody se vedly většinou po drátovodných sloupcích. Pokud by drátovodná trasa představovala "bezpečnostní riziko" tj. možné poranění v místech možného pohybu osob (zaměstnanců) nebo v případě křižování (míjení) pozemní komunikace (koleje, silnice, cesty), potom vstupovala do drátovodné šachty. Totéž platí při vstupu "drátovodů" do místnosti (budovy). Tady musí vstupovat VŽDY drátovodnou šachtou.

Drátovody nemusí vždy končit na stavědle. Např. kdysi žst. Holýšov (drátovody - St.1, drátovody - St.2 (ve výpr. bud.) a drátovody - St.3 (závory).