Betonové lanovody k vyhýbkám

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod maayaa » stř 30 zář, 2009 10:26 pm

1.mechanická návěstidla,závory a přestavníky jsou podle mojí knihy na libovolnou vzdálenost,ale pak jsou u vyhybek ještě závorníky a k těm může být drátovod dlouhý max 540m.Takže pokud je dál musí se dělat stavědla(hradla jsou na trati)

2.křižovatkové vyhybky mají dva přestavníky(ještě je verze s pohyblivými srdcovkami,tam jsou 4).tzn dvakrát dráty,a dvě páky

3.pro vyhybky jsou 5mm,pro návěstidla 4mm.Pro závorníky do 450m-4mm,450-540m 5mm.(závorník slouží pro zajištění výměn,aby se mohlo jezdit vyšší rychlostí,v případě že je výhybka daleko používá se i pro zajištění správné koncové polohy,ale jen pokud na ní záleží postavení vlakové cesty-odvrat a jen do těch 540m)
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Tomáš » čtv 01 říj, 2009 8:46 am

To jsou teda věci :roll: nikdy bych neřekl,že to je takhle přesně daný
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod mawerick » čtv 01 říj, 2009 8:56 am

To víš Tome, my máme na všechno papír :roll: ... a třeba i na to, že drátovody se mažou 0,5 m od vodící kladky na obě strany. :D
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod Tomáš » čtv 01 říj, 2009 9:56 am

mawerick píše:To víš Tome, my máme na všechno papír :roll: ... a třeba i na to, že drátovody se mažou 0,5 m od vodící kladky na obě strany. :D


a myslíš že kdybych tě oslovil a moc poprosil a udělal sis na mě chvilku,že bys mi ty cesty zakreslil do plánku,+ nějaký ty "ptákoviny" který by tam měly být taky ,abych si uděll představu jak to bude konkrétně 8) :oops:

http://tauvec.rajce.idnes.cz/2009-09-26/#stanice_TT.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod mawerick » čtv 01 říj, 2009 11:14 am

Poslal jsem Ti SZ.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod kecu.p » úte 03 lis, 2009 1:57 pm

maayaa píše:2.křižovatkové vyhybky mají dva přestavníky(ještě je verze s pohyblivými srdcovkami,tam jsou 4).tzn dvakrát dráty,a dvě páky




Nečekám že někdo bude modelovat angličana s přestavitelným středem, ale kdyby přeci jen někdo se ukázal, tato výměna měla a má vždy :!: pouze elektromotorické přestavníky. V případě poruchy jsou na tuto výhybku na stálo namontované výměnové zámky v uzamčené sklopené poloze. Ještě dnes jsou někde betonové žlabové trasy vidět i ve stanicích s releovkou. Ale už tam nevedou drátovody, ale jsou využity na jako kabelové trasy. Existují stanice, kde jsou jen závorníky pro uzávorování výměn a samotné přestavování je prováděno klasicky ručně. Tato stanice je například Jablonné v Podještědí a nebo ve stanici Bečov nad Teplou (jedna spojka). Zabezpečovací zařízení je co kus to originál. To co platí tady, nemusí platit jinde.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod Tomáš » úte 03 lis, 2009 3:18 pm

Tak dost už bylo teorie a nyní by jsme mohli konečně přistoupit jak a co vyrobit.Mě momentálně trápí ty ovládací mechanismy vyhybek.(ty šachty) http://tauvec.rajce.idnes.cz/Nova_slozka/
Rád bych je umístil vedle vyhybek a zároveň s nimi zakryl ty přesuvníky co se na ně přidělává přestavník.Zkoušel jsem to tvořit z balzy,ale nic moc.Má někdo zkušenosti a třeba nějakej tip
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod mawerick » úte 03 lis, 2009 3:43 pm

Nevím Tomáši jestli jsem to dobře pochopil. Já bych tam dal spíš plast. destičku (Evergreen) do něj "trn" a pod panel přestavník. S tím, že na panelu by byla odbočná šachta "drátovodná". Chápu to dobře?
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod kecu.p » úte 03 lis, 2009 3:47 pm

Ja v tom mám také guláš ale především, Tomáši, ty sem pořád (už po druhé) vkládáš fotku elektromotorického přestavníku, ten žádnou šachtu nepotřebuje :-) Ja přestavníky dělal z kartonu, udělal jsem to jako kostičku a nevypadalo to špatně, ale dnes bych asi použil evergreen obdelníkového průřezu a pak vhodně seřízl :-)
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod Tomáš » úte 03 lis, 2009 4:29 pm

Já jinou fotku nemám. U vyhybek tedy bývá ještě co dalšího ,krom toho co jsem sem dal já.Přestavníky mám dole pod panelem,ale třeba k angličanům mi vedou ty táhla z boku dírou..dám sem fotku no rád bych to něčím zadělal jako poklopem aby do toho nepadal bordel a taky aby to chránilo při zaštěrkovávání.Proto jsem chtěl u vyhybek stvárnit nějakej ten poklop a tím to zamaskovat.Vidíte ty díry u angličanů,ty bych rád zamaskoval.
Já nevím jak se správně těm věcem nadává,ale viděl jsem u vyhybek různý kovový škatule nebo betonový částečně zapuštěný v zemi.

http://tauvec.rajce.idnes.cz/Desktop55/
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod maayaa » úte 03 lis, 2009 6:25 pm

No něco jako drátovody je tady http://magazin.modely.biz/view.php?cisl ... 2007010006 ale teda to umístění trasy je celkem blbě,kdyby byly takhle blízko ke koleji tak to za chvíli traťovka zničí.
maayaa
 
Příspěvky: 372
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:15 pm
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod mawerick » úte 03 lis, 2009 6:38 pm

Už to asi chápu. Tomáši koukni na mé stránky, v sekci "Pracovní fotky" a "Zařízení". Jsou tam výměny jak ruční, tak elektrické, tak i "poslední novinka" výměna se stavitelnou srdcovkou. Honza (kecu.p) určitě doplní.
Snad ti to pomůže.
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Příspěvekod kecu.p » úte 03 lis, 2009 11:14 pm

Doporučoval bych ti tu díru u toho angličana z boku podlepit třeba deskou z výstražné tabulky a nech si opravdu místo na vlastní pohyb toho táhla. Pokud se jedná o přestavník mechanický tak ten jsem dělal ze čtvrtky, že jsem vystříhl obdélník asi o velikosti 5mmx10mm a k tomu ještě boky kde se to ke koleji zužovalo a na straně k drátovodné kladce se mi to zvyšovalo. Ale to bylo asi před 7 lety. Dnes bych zkusil použít profil evergreen a různě seřízl.

http://rajce-jrajcani.rajce.idnes.cz/Ja ... 080515.JPG

Tady mám vyfocenou trojcestnou výhybku ve stanici Jablonné v Podještědí. Máš tu na fotce ručně stavěnou výměnu (závaží je černobílé) a je ústředně uzávorována od výpravčího z dopravní kanceláře. Všimni si jak vypadá stavba krytu závorníku, na první pohled rozdíl mezi mechanickým přestavníkem a závorníkem není žádný. Bude se ti to možná hodit. Kdyby si přesto chtěl více fotek, mohu zajet do Bečova nad Teplou a vyfotím ti jak vypadá přestavník.
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

Příspěvekod Čouda » stř 04 lis, 2009 3:35 pm

Ono vůbec výměny v modelu je zajímavý oříšek. Už jsem si pohrával i s myšlenkou funkčního hákovýho závěru a vyhýbkového závaží + návěstidla, ale to by pravděpodobně vyžadovalo spoustu úsilí. Zkoušel to někdo realzovat v praxi? Bavíme se tedy o měřítku HO.
TT V. epocha // H0 IV. epocha.
Uživatelský avatar
Čouda
 
Příspěvky: 222
Registrován: sob 11 říj, 2008 8:59 am
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod kecu.p » stř 04 lis, 2009 4:16 pm

Tak mohu tě trošinku potěšit, funkční výměník dělá Berka http://berka.vyrobce.cz/, nabízí na H0 k PECO a TILLING. Ale hákový závěr a nebo čelisťový závěr, no, maximálně že by si to zkusil z leptu ;-)
H0 DCC + H0e analog
KŽM Sokolov

ČSD ep. 3 a 4
Uživatelský avatar
kecu.p
 
Příspěvky: 613
Registrován: pon 18 kvě, 2009 8:08 am

PředchozíDalší

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků