Betonové lanovody k vyhýbkám

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Betonové lanovody k vyhýbkám

Příspěvekod PaMi » úte 04 bře, 2008 11:19 pm

Poradí někdo jak nejlépe vyrobit betonové lanovody (omlouvám se jestli je to nesprávný výraz) k vyhýbkám, resp. betonové žlaby na uložení kabelů? Mně napadá pouze výroba z balzy apod.
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 487
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Příspěvekod sco_27 » stř 05 bře, 2008 6:32 am

Ahoj,
Asi by sa to dalo vyrobyt aj z plastovych dosiek urcitej hrubky, alebo potom ako ma Dan, ktoremu to vypaloval kamarat do papieru, teda ak myslim oba na to iste. Alebo posledna moznost je to kupit hotove od ES Pecky.
sco_27
 
Příspěvky: 534
Registrován: ned 06 kvě, 2007 12:24 pm

Příspěvekod kvasha » stř 05 bře, 2008 7:43 am

kup si trubku čtvercového průřezu, jednu stranu odřízni jako "dekl" a pak už jen řežeš požadované délky ... pokud do toho opravdu chceš vkládat vodiče. Pokud to chceš jen jako imitzaci, tak stačí jen řezat plastovou destičku. jinak Pečky to mají pěkné zpracované

viz.např.:
http://magazin.modely.biz/image/img_redakce/stavba/modul_depo/23/10.jpg
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod PaMi » stř 05 bře, 2008 10:14 am

Díky za tipy. Vůbec nechápu jak jsem mohl přehlédnout ES Pečky. :shock:
-- TT -- ČSD -- Jenom pro radost -- TrainController 8.0 Gold -- Moduly
Uživatelský avatar
PaMi
 
Příspěvky: 487
Registrován: úte 04 bře, 2008 1:57 pm

Příspěvekod Pája » stř 05 bře, 2008 11:17 am

Nedělá to i Tillig jako doplněk k těm molitanovým podloží/náspům pod výměny ?
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Příspěvekod Jarda H. » stř 05 bře, 2008 3:59 pm

Model drátovodů (pro zabezpečovací zařízení) nabízí i M-model / M.Hrubý v sekci doplňky, ve velikosti HO, TT, na vyžádání i N :

(obrázky hned nahoře)

http://www.m-model.wz.cz/doplnky/doplnky.html
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Matasss » pon 10 bře, 2008 7:04 pm

V jaké epoše se tyto lanovody začaly oběvovat?
Matasss
 
Příspěvky: 32
Registrován: sob 22 pro, 2007 9:07 pm
Bydliště: Holubice exit 210

Příspěvekod Rank » pon 12 kvě, 2008 2:31 pm

Drátovody, lanovody a tyčová táhla pro ústřední přetavování návěstidel, výměn apod. se začala více používat od druhé poloviny 19. století. Na území českých zemí se začaly zejména drátovody výrazně prosazovat až po roce 1860 a na konci 19. století se staly poměrně běžnou záležitostí. Takže v podstatě je možné je použít již v I. epoše.
Rank
 
Příspěvky: 5
Registrován: pon 03 pro, 2007 6:30 pm

Příspěvekod Leoš Vobořil » ned 18 kvě, 2008 10:43 am

Cus kluci
neměl by pls někdo nákres se skutečnými rozměry drátovodů???
Leoš Vobořil
 
Příspěvky: 51
Registrován: pon 24 bře, 2008 10:39 am
Bydliště: Brno a Kutná Hora

Příspěvekod Jarda H. » ned 18 kvě, 2008 11:07 am

Leoš Vobořil píše:Cus kluci
neměl by pls někdo nákres se skutečnými rozměry drátovodů???


Mrkni se třeba na Ostramo
http://ostramo.parostroj.net/clanky/dra ... kanaly.htm
Najdeš tam dosti fotek z kolejiště i podklady pro stavbu včetně rozměrů !

A tady rozměry skutečných výrobků v současnosti :
http://www.kamena.cz/2743-dilce-pro-dratovody/
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2794
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Leoš Vobořil » ned 18 kvě, 2008 1:35 pm

Díky moc, tohle přesně jsem potreboval
Leoš Vobořil
 
Příspěvky: 51
Registrován: pon 24 bře, 2008 10:39 am
Bydliště: Brno a Kutná Hora

Příspěvekod Tomáš » stř 30 zář, 2009 10:14 am

mohli by jsme se znovu k tomuhle tématu vrátit :wink:
Začínám skládat stanici a chtěl bych zde tyto lanovody znázornit.Ovšem jsou zde věci které mi nejsou jasny...
Berte to tak že jsem lajk

1.Kam všechny ty "kanály" vedou? k hradlu?
2.jak jsou napojeny křižovatkové vyhybky?
3.rozlišují se nějak drátovody semaforů a závor a vyhybek?
4.žlutá barva se používala i v 60-70.letech?

a kdo má nějakej typ jak k vyhybkám EW1 Tiilig efektně připevnit maketu přestavovadla....zatím jsem ho přilepil jen vedle vyhybky,ale nejsem spokojen..když jsem na to koukal v reálu je tam vlastně taky nějakej kanál s táhlem...nějak to zakamuflovat...ono to asi v TT pude blbě znároznit...aby bylo jasno o kterou část vyhybky mi de přikládám fotku ..

http://tauvec.rajce.idnes.cz/Nova_slozka/#album
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Příspěvekod Radek » stř 30 zář, 2009 6:07 pm

http://picasaweb.google.cz/RadovanStef/ ... u_MqYCROQ#
4. Žlutočeré pruhy se v 60. letech už dělaly, tak snad i ty rámky.
Naposledy upravil Radek dne čtv 01 říj, 2009 2:53 am, celkově upraveno 1
HO-II.-Ve stádiu oťukávání
Uživatelský avatar
Radek
 
Příspěvky: 622
Registrován: pon 03 pro, 2007 8:02 am
Bydliště: Pražmo

Příspěvekod Patrik Novák » stř 30 zář, 2009 6:43 pm

tohle už jsou motorický přestavníky

dráty můžou vést od hradla vrchem či spodem (kanály) podle umístění hradla jeho výšky nad kolejištěm , kolejiště ..........
jdouli za kolejiště můžou dál vést kanálem ale taky po povrchu na sloupkách ............
Patrik Novák
 
Příspěvky: 734
Registrován: stř 15 črc, 2009 6:51 pm
Bydliště: Horní Podluží

Příspěvekod mawerick » stř 30 zář, 2009 7:04 pm

Jen trochu upřesním. Drátovody se vedly většinou po drátovodných sloupcích. Pokud by drátovodná trasa představovala "bezpečnostní riziko" tj. možné poranění v místech možného pohybu osob (zaměstnanců) nebo v případě křižování (míjení) pozemní komunikace (koleje, silnice, cesty), potom vstupovala do drátovodné šachty. Totéž platí při vstupu "drátovodů" do místnosti (budovy). Tady musí vstupovat VŽDY drátovodnou šachtou.

Drátovody nemusí vždy končit na stavědle. Např. kdysi žst. Holýšov (drátovody - St.1, drátovody - St.2 (ve výpr. bud.) a drátovody - St.3 (závory).
TT - analog
r.v. 1975 LD Plzeň

[url]http://www.mzalarm.cz[/url]
Uživatelský avatar
mawerick
 
Příspěvky: 374
Registrován: čtv 15 bře, 2007 6:21 am
Bydliště: Dom. st. Plzeň

Další

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků