AERO 150

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

AERO 150

Příspěvekod mlha » čtv 02 lis, 2017 11:03 am

nový vůz z odlitků, zatím jenom nahrubo sestavená nezačištěná stavebnice, měřítko H0
Přílohy
WP_20171101_15_01_28_Pro – kopie.jpg
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: AERO 150

Příspěvekod Střelec » čtv 02 lis, 2017 6:16 pm

To bude pěkný do třetí epochy, vypadá to jak trošku zmenšená Erena. Kdo to vyrábí?
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: AERO 150

Příspěvekod mlha » čtv 02 lis, 2017 6:30 pm

Zatím je to prototyp, lít to budu já
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: AERO 150

Příspěvekod petrh » čtv 02 lis, 2017 8:01 pm

Tak si me napis jedno bych si vzal...
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: AERO 150

Příspěvekod jihous » čtv 02 lis, 2017 9:19 pm

až to bude k prodeji, dejte vědět i přes sz, to bych chtěl mít.
jihous
 
Příspěvky: 317
Registrován: čtv 05 kvě, 2011 12:13 pm

Re: AERO 150

Příspěvekod hank » čtv 02 lis, 2017 9:49 pm

Kdybys ji dělal i v TT, taky bych si jednu vzal...

A mimochodem, když jsem byl kluk, tak v Hradišti s ní (ve skříňové verzi) rozvážel chleba a pečivo táta kamaráda mého bráchy, nějaký pan Hrabinec... Tehdy jsme jí dali přezdívku "chlebáček". :lol: A jinou Pragu A 150 - pro změnu sklápěčku - měli uhlíři. A další verze byl - dnes by se řeklo - mikrobus. Takže v 50. a 60. letech to bylo docela oblíbené vozidlo, které mělo jen jednu chybu - že se jich nevyrobilo víc... Ideální jedenapůltuna, plnohodnotně je nahradily vlastně až Avie 15 na přelomu 60. a 70. let. To, co se mezitím pro tento účel dováželo od soudruhů z NDR (Garant, Robur), nestálo za moc.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6062
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: AERO 150

Příspěvekod mlha » pát 03 lis, 2017 5:01 am

skříň bude ve druhém kroku....data už jsou
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: AERO 150

Příspěvekod MkTT » pát 03 lis, 2017 6:36 am

hank píše:Kdybys ji dělal i v TT, taky bych si jednu vzal...

Taky bych byl pro TT verzi.
MkTT
 
Příspěvky: 566
Registrován: stř 08 úno, 2012 3:46 pm
Bydliště: Praha 10

Re: AERO 150

Příspěvekod mlha » pát 03 lis, 2017 8:32 am

Kluci, zatím vidíte prototyp, TT verze by musela být detailově dost očesaná....
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2688
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: AERO 150

Příspěvekod MiG » pát 03 lis, 2017 10:34 am

hank píše:A mimochodem, když jsem byl kluk, tak v Hradišti s ní (ve skříňové verzi) rozvážel chleba a pečivo táta kamaráda mého bráchy, nějaký pan Hrabinec... Tehdy jsme jí dali přezdívku "chlebáček". :lol: A jinou Pragu A 150 - pro změnu sklápěčku - měli uhlíři. A další verze byl - dnes by se řeklo - mikrobus. Takže v 50. a 60. letech to bylo docela oblíbené vozidlo, které mělo jen jednu chybu - že se jich nevyrobilo víc... Ideální jedenapůltuna, plnohodnotně je nahradily vlastně až Avie 15 na přelomu 60. a 70. let. To, co se mezitím pro tento účel dováželo od soudruhů z NDR (Garant, Robur), nestálo za moc.

Jo, mikrobus bylo pěkný vozítko. Když si člověk zvyknul, že zpátečka je ještě dál , než jednička a při rychlém rozjezdu (zvlášť na křižovatce do kopce) přestal couvat, tak se s tím jezdilo parádně.
Jen ta spotřeba. Pod 12 na sto se mi nepodařilo ani při extrémně lehké noze.
MiG
 
Příspěvky: 1106
Registrován: sob 14 úno, 2015 11:55 pm

Re: AERO 150

Příspěvekod jihous » pát 03 lis, 2017 4:11 pm

Tak už jdu pátrat po obrázkách mikrobusu ve verzi ČSD. Doma mám foto skříně na zahradě z původně vězeňského vozu. Když tak zveřejním.
jihous
 
Příspěvky: 317
Registrován: čtv 05 kvě, 2011 12:13 pm

Re: AERO 150

Příspěvekod Střelec » čtv 07 pro, 2017 11:43 am

mlha píše:Zatím je to prototyp, lít to budu já


Až s tím začneš, dej mi vědět. Měl bych zájem o dva kousky. Pokud to časem zmenšíš i do TT, tak taky dvakrát. V jakých barvách většinou jezdila předloha? Starý civilní náklaďáky znám většinou lahvově zelený a hnědý, vzácně modrý + modro-bílý mlíkaře.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: AERO 150

Příspěvekod hank » čtv 07 pro, 2017 2:48 pm

Střelec píše:V jakých barvách většinou jezdila předloha? Starý civilní náklaďáky znám většinou lahvově zelený a hnědý.


Bingo. Najdi si jakoukoli fotku civilní ereny - třeba i na stránkách nějakého veteránklubu - a máš tu barvu. A 150 se natíraly úplně stejně. Já bych sice řekl, že to i v civilu byla spíš khaki, ale když tak o tom přemýšlím, tak to mohlo být i do hněda. Naše máti pro takovou barvu měla výraz "kafebraun do zelena" :lol: . Jenže paměť je zrádná mrcha. (A to jsem s erenou v roce 1972 dva týdny jezdil jako závozník - tehdy to byla poslední pojízdná Praga RN na okrese :mrgreen: Dokonce jsem měl tu pochybnou čest být u toho, když jsme ji na Vysočině uvařili a další den šla bez milosti do šrotu. Její SPZ a jméno řidiče si pamatuju dodnes 8) )

Edit: Neradím ti moc dobře, teď koukám, že ti klubisti v tom taky mají dost značný rozptyl... Ale řekl bych, že i v civilu jich dost jezdilo v khaki. (Ona btw ani lahvová zeleň nebyla jednotná, protože záleželo na tom, kolik střepů s jakým obsahem železa ve skle se ve sklárně namíchalo.) Ale podle RAL je lahvová zeleň cca RAL 6007, řekl bych, že i ona je dost do hněda. Taky by to mohla být RAL 6008, hnědozelená. A ta khaki (přesněji šedá khaki) bude cca RAL 7008. Všechny tři jsou podle mého názoru správně.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6062
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: AERO 150

Příspěvekod czcharlie » čtv 07 pro, 2017 2:56 pm

Ono v té době záleželo na tom, jestli byl (jakýkoli) náklaďák v případě mobilizace předurčen pro armádu. Potom musel být v barvě khaki a byla tam ještě další opatření (montáž tzv. NOTEK a další). Ostatní auta taková omezení neměla.
czcharlie
 
Příspěvky: 344
Registrován: čtv 15 pro, 2016 10:42 pm

Re: AERO 150

Příspěvekod Střelec » čtv 07 pro, 2017 3:45 pm

No - podle zkušeností z vojny armádní khaki podle várky šisuje buď do šeda, nebo do hněda (britská prvoválečná "khaki" PC-10 byla vydávaná jednou za hnědou, podruhý za zelenou a pak se přišlo na předpis o míchání černý s okrem, o RLM 83 se léta tvrdilo, že je světle zelená a teď Eduardi tvrdí, že je to námořní modř...). Civilní zelené mají tendenci časem modrat, což je patrné hlavně na starých osobních vagónech. JMPK nabízí H0 Erenu mimo jiný v tmavě červený. Když Ereny rušila armáda, muselo se jich dost dostat do civilu ve vojenským zbarvení. Jasně červený byly u hasičů, ale osobně bych dal přednost nějaké kombinaci dvou barev. Po válce se dá jednoznačně vyloučit panzergrau a evropská žlutá - všechno po Němcích se podle papírů ČSAD Plzeň šmahem přebarvovalo na civilní barvy a kořistní barvy se míchaly, aby nepřipomínaly Němce... Jenže výroba aerovky se rozběhla až po válce, takže ji to natěračské šílenství minulo.
Střelec
 
Příspěvky: 1620
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Další

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků