Stránka 1 z 4

AERO 150

PříspěvekNapsal: čtv 02 lis, 2017 11:03 am
od mlha
nový vůz z odlitků, zatím jenom nahrubo sestavená nezačištěná stavebnice, měřítko H0

Re: AERO 150

PříspěvekNapsal: čtv 02 lis, 2017 6:16 pm
od Střelec
To bude pěkný do třetí epochy, vypadá to jak trošku zmenšená Erena. Kdo to vyrábí?

Re: AERO 150

PříspěvekNapsal: čtv 02 lis, 2017 6:30 pm
od mlha
Zatím je to prototyp, lít to budu já

Re: AERO 150

PříspěvekNapsal: čtv 02 lis, 2017 8:01 pm
od petrh
Tak si me napis jedno bych si vzal...

Re: AERO 150

PříspěvekNapsal: čtv 02 lis, 2017 9:19 pm
od jihous
až to bude k prodeji, dejte vědět i přes sz, to bych chtěl mít.

Re: AERO 150

PříspěvekNapsal: čtv 02 lis, 2017 9:49 pm
od hank
Kdybys ji dělal i v TT, taky bych si jednu vzal...

A mimochodem, když jsem byl kluk, tak v Hradišti s ní (ve skříňové verzi) rozvážel chleba a pečivo táta kamaráda mého bráchy, nějaký pan Hrabinec... Tehdy jsme jí dali přezdívku "chlebáček". :lol: A jinou Pragu A 150 - pro změnu sklápěčku - měli uhlíři. A další verze byl - dnes by se řeklo - mikrobus. Takže v 50. a 60. letech to bylo docela oblíbené vozidlo, které mělo jen jednu chybu - že se jich nevyrobilo víc... Ideální jedenapůltuna, plnohodnotně je nahradily vlastně až Avie 15 na přelomu 60. a 70. let. To, co se mezitím pro tento účel dováželo od soudruhů z NDR (Garant, Robur), nestálo za moc.

Re: AERO 150

PříspěvekNapsal: pát 03 lis, 2017 5:01 am
od mlha
skříň bude ve druhém kroku....data už jsou

Re: AERO 150

PříspěvekNapsal: pát 03 lis, 2017 6:36 am
od MkTT
hank píše:Kdybys ji dělal i v TT, taky bych si jednu vzal...

Taky bych byl pro TT verzi.

Re: AERO 150

PříspěvekNapsal: pát 03 lis, 2017 8:32 am
od mlha
Kluci, zatím vidíte prototyp, TT verze by musela být detailově dost očesaná....

Re: AERO 150

PříspěvekNapsal: pát 03 lis, 2017 10:34 am
od MiG
hank píše:A mimochodem, když jsem byl kluk, tak v Hradišti s ní (ve skříňové verzi) rozvážel chleba a pečivo táta kamaráda mého bráchy, nějaký pan Hrabinec... Tehdy jsme jí dali přezdívku "chlebáček". :lol: A jinou Pragu A 150 - pro změnu sklápěčku - měli uhlíři. A další verze byl - dnes by se řeklo - mikrobus. Takže v 50. a 60. letech to bylo docela oblíbené vozidlo, které mělo jen jednu chybu - že se jich nevyrobilo víc... Ideální jedenapůltuna, plnohodnotně je nahradily vlastně až Avie 15 na přelomu 60. a 70. let. To, co se mezitím pro tento účel dováželo od soudruhů z NDR (Garant, Robur), nestálo za moc.

Jo, mikrobus bylo pěkný vozítko. Když si člověk zvyknul, že zpátečka je ještě dál , než jednička a při rychlém rozjezdu (zvlášť na křižovatce do kopce) přestal couvat, tak se s tím jezdilo parádně.
Jen ta spotřeba. Pod 12 na sto se mi nepodařilo ani při extrémně lehké noze.

Re: AERO 150

PříspěvekNapsal: pát 03 lis, 2017 4:11 pm
od jihous
Tak už jdu pátrat po obrázkách mikrobusu ve verzi ČSD. Doma mám foto skříně na zahradě z původně vězeňského vozu. Když tak zveřejním.

Re: AERO 150

PříspěvekNapsal: čtv 07 pro, 2017 11:43 am
od Střelec
mlha píše:Zatím je to prototyp, lít to budu já


Až s tím začneš, dej mi vědět. Měl bych zájem o dva kousky. Pokud to časem zmenšíš i do TT, tak taky dvakrát. V jakých barvách většinou jezdila předloha? Starý civilní náklaďáky znám většinou lahvově zelený a hnědý, vzácně modrý + modro-bílý mlíkaře.

Re: AERO 150

PříspěvekNapsal: čtv 07 pro, 2017 2:48 pm
od hank
Střelec píše:V jakých barvách většinou jezdila předloha? Starý civilní náklaďáky znám většinou lahvově zelený a hnědý.


Bingo. Najdi si jakoukoli fotku civilní ereny - třeba i na stránkách nějakého veteránklubu - a máš tu barvu. A 150 se natíraly úplně stejně. Já bych sice řekl, že to i v civilu byla spíš khaki, ale když tak o tom přemýšlím, tak to mohlo být i do hněda. Naše máti pro takovou barvu měla výraz "kafebraun do zelena" :lol: . Jenže paměť je zrádná mrcha. (A to jsem s erenou v roce 1972 dva týdny jezdil jako závozník - tehdy to byla poslední pojízdná Praga RN na okrese :mrgreen: Dokonce jsem měl tu pochybnou čest být u toho, když jsme ji na Vysočině uvařili a další den šla bez milosti do šrotu. Její SPZ a jméno řidiče si pamatuju dodnes 8) )

Edit: Neradím ti moc dobře, teď koukám, že ti klubisti v tom taky mají dost značný rozptyl... Ale řekl bych, že i v civilu jich dost jezdilo v khaki. (Ona btw ani lahvová zeleň nebyla jednotná, protože záleželo na tom, kolik střepů s jakým obsahem železa ve skle se ve sklárně namíchalo.) Ale podle RAL je lahvová zeleň cca RAL 6007, řekl bych, že i ona je dost do hněda. Taky by to mohla být RAL 6008, hnědozelená. A ta khaki (přesněji šedá khaki) bude cca RAL 7008. Všechny tři jsou podle mého názoru správně.

Re: AERO 150

PříspěvekNapsal: čtv 07 pro, 2017 2:56 pm
od czcharlie
Ono v té době záleželo na tom, jestli byl (jakýkoli) náklaďák v případě mobilizace předurčen pro armádu. Potom musel být v barvě khaki a byla tam ještě další opatření (montáž tzv. NOTEK a další). Ostatní auta taková omezení neměla.

Re: AERO 150

PříspěvekNapsal: čtv 07 pro, 2017 3:45 pm
od Střelec
No - podle zkušeností z vojny armádní khaki podle várky šisuje buď do šeda, nebo do hněda (britská prvoválečná "khaki" PC-10 byla vydávaná jednou za hnědou, podruhý za zelenou a pak se přišlo na předpis o míchání černý s okrem, o RLM 83 se léta tvrdilo, že je světle zelená a teď Eduardi tvrdí, že je to námořní modř...). Civilní zelené mají tendenci časem modrat, což je patrné hlavně na starých osobních vagónech. JMPK nabízí H0 Erenu mimo jiný v tmavě červený. Když Ereny rušila armáda, muselo se jich dost dostat do civilu ve vojenským zbarvení. Jasně červený byly u hasičů, ale osobně bych dal přednost nějaké kombinaci dvou barev. Po válce se dá jednoznačně vyloučit panzergrau a evropská žlutá - všechno po Němcích se podle papírů ČSAD Plzeň šmahem přebarvovalo na civilní barvy a kořistní barvy se míchaly, aby nepřipomínaly Němce... Jenže výroba aerovky se rozběhla až po válce, takže ji to natěračské šílenství minulo.