Stránka 2 z 2

Re: Samovratné výhybky?

PříspěvekNapsal: sob 27 srp, 2016 1:11 am
od michal_n_cz
hank61 píše:Ať jsem s velikostí přítlaku laboroval jakkoliv, tak buď mi přes výhybku spolehlivě jezdila mašina a vagony né, nebo naopak.
Dá se to ovlivnit kvalitou koleček a hmotností vagónů. Výrobci často vyrábí modely příliš lehké - doporučuji zvážit a porovnat s příslušnou NEM, případně dovážit na alespoň 80% hodnoty NEM. Negativně to může také ovlivnit příliš tuhá pružina kinematiky.

Re: Samovratné výhybky?

PříspěvekNapsal: sob 27 srp, 2016 7:42 am
od fulda
michal_n_cz píše:
fulda píše:..."přepínání polarity DCC signálu v srdcovce". ....Asi tak, že se to v DCC řeší spíš pomocí detektorů obsazení, které výhybku nastavují do správné polohy ještě před tím,...
Existuje na to řešení - detektor ano, ale funguje podobně jako smyčkový modul. Zjistí zkrat a rychle přepne "polaritu". Frog Juicers...

To je prosím jen jiné pojmenování přepínače polarity. Tohle označení používají američani. Je to zhruba podobné, jako by jsi řekl, že pro jízdu nepoužívají koleje, ale tracks.

U nás v Evropě se to moc nepoužívá - většinou máme kratší vozy a tak si mnohem více vážíme koleček a sběračů. A naše kreativita nám umožňuje být kreativnější a věnovat se prevenci.
Docela hezkej článek proběhl v Modl Railroader 12/2015 (strana 76). Tam jsou docela zajímavé a u nás ne úplně běžné metody přepínání.

Re: Samovratné výhybky?

PříspěvekNapsal: sob 27 srp, 2016 8:00 am
od michal_n_cz
fulda píše:U nás v Evropě se to moc nepoužívá - většinou máme kratší vozy a tak si mnohem více vážíme koleček a sběračů. A naše kreativita nám umožňuje být kreativnější a věnovat se prevenci.
Docela hezkej článek proběhl v Modl Railroader 12/2015 (strana 76). Tam jsou docela zajímavé a u nás ne úplně běžné metody přepínání.

Ano americe se s tím nemažou, sběrače zmiňuji.

Re: Samovratné výhybky?

PříspěvekNapsal: ned 28 srp, 2016 8:42 am
od look23
hank píše:...

Poněkud humpolácké řešení zvolili Japonci od fy KK Eishindo v pidivelikosti T (1:450) tady:
http://www.tgauge.com/product/121/3/lef ... ay-turnout
Výhybka vůbec nemá jazyky :o :shock: , pouze plastovou srdcovku a přídržnice, takže po ní nelze jet do odbočky. Řešení tak je použitelné jedině v dopravnách se dvěma kolejemi a s odsunem osy, kde se každá kolej pojíždí vždy jen jedním směrem. (Praktická zkušenost navíc říká, že úsek bez proudu je tak dlouhý, že tam jedno hnací vozidlo spolehlivě uvázne. Proto se na těchto kolejištích buď výhybky vůbec nepoužívají :roll: nebo se jezdí nejméně s dvoudílnými jednotkami, případně s přípřežemi a/nebo postrky, čímž se úsek bez proudu překoná setrvačností.)


Stejným způsobem fungují sjezdové výhybky u tramvají. Kolo jede chvilku po okolku. Příklad užití je např. točna tramvají v Plzni Skvrňanech.
To je taková technická vsuvka. :)