Samovratné výhybky?

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Samovratné výhybky?

Příspěvekod michal_n_cz » sob 27 srp, 2016 1:11 am

hank61 píše:Ať jsem s velikostí přítlaku laboroval jakkoliv, tak buď mi přes výhybku spolehlivě jezdila mašina a vagony né, nebo naopak.
Dá se to ovlivnit kvalitou koleček a hmotností vagónů. Výrobci často vyrábí modely příliš lehké - doporučuji zvážit a porovnat s příslušnou NEM, případně dovážit na alespoň 80% hodnoty NEM. Negativně to může také ovlivnit příliš tuhá pružina kinematiky.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 841
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Samovratné výhybky?

Příspěvekod fulda » sob 27 srp, 2016 7:42 am

michal_n_cz píše:
fulda píše:..."přepínání polarity DCC signálu v srdcovce". ....Asi tak, že se to v DCC řeší spíš pomocí detektorů obsazení, které výhybku nastavují do správné polohy ještě před tím,...
Existuje na to řešení - detektor ano, ale funguje podobně jako smyčkový modul. Zjistí zkrat a rychle přepne "polaritu". Frog Juicers...

To je prosím jen jiné pojmenování přepínače polarity. Tohle označení používají američani. Je to zhruba podobné, jako by jsi řekl, že pro jízdu nepoužívají koleje, ale tracks.

U nás v Evropě se to moc nepoužívá - většinou máme kratší vozy a tak si mnohem více vážíme koleček a sběračů. A naše kreativita nám umožňuje být kreativnější a věnovat se prevenci.
Docela hezkej článek proběhl v Modl Railroader 12/2015 (strana 76). Tam jsou docela zajímavé a u nás ne úplně běžné metody přepínání.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4851
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Samovratné výhybky?

Příspěvekod michal_n_cz » sob 27 srp, 2016 8:00 am

fulda píše:U nás v Evropě se to moc nepoužívá - většinou máme kratší vozy a tak si mnohem více vážíme koleček a sběračů. A naše kreativita nám umožňuje být kreativnější a věnovat se prevenci.
Docela hezkej článek proběhl v Modl Railroader 12/2015 (strana 76). Tam jsou docela zajímavé a u nás ne úplně běžné metody přepínání.

Ano americe se s tím nemažou, sběrače zmiňuji.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 841
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Samovratné výhybky?

Příspěvekod look23 » ned 28 srp, 2016 8:42 am

hank píše:...

Poněkud humpolácké řešení zvolili Japonci od fy KK Eishindo v pidivelikosti T (1:450) tady:
http://www.tgauge.com/product/121/3/lef ... ay-turnout
Výhybka vůbec nemá jazyky :o :shock: , pouze plastovou srdcovku a přídržnice, takže po ní nelze jet do odbočky. Řešení tak je použitelné jedině v dopravnách se dvěma kolejemi a s odsunem osy, kde se každá kolej pojíždí vždy jen jedním směrem. (Praktická zkušenost navíc říká, že úsek bez proudu je tak dlouhý, že tam jedno hnací vozidlo spolehlivě uvázne. Proto se na těchto kolejištích buď výhybky vůbec nepoužívají :roll: nebo se jezdí nejméně s dvoudílnými jednotkami, případně s přípřežemi a/nebo postrky, čímž se úsek bez proudu překoná setrvačností.)


Stejným způsobem fungují sjezdové výhybky u tramvají. Kolo jede chvilku po okolku. Příklad užití je např. točna tramvají v Plzni Skvrňanech.
To je taková technická vsuvka. :)
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1177
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Předchozí

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků