radim262 píše:ano,klanice se dali vyndavat,ale to co drželo ty klanice bylo přiděláno k podlaze.tohle by neudrželo ani plachtu.
Sloupky(klanice) nikdy nebyly určené na držení nebo udržení nákladu,vždycky byly jenom na konstrukci plachty.BSS delaly u návěsů i půlené ne klanice,ale sloupky,ale jedná se o období až po převratu,dřív byly jenom dlouhé na světlou výšku plachty 2,1 metru,pak se postupně přidávalo na světlé výšce.Po příchodu zahraničních návěsů se začaly dělat i sloupky půlené,různě sklopnés různým uchycením do podlahy.Sloupek byl vždy kotvený do bočního rámu návěsu nebo vleku,je možné si všimnout navařených kapes.
Kotvení nákladu na ložné ploše se většinou provádělo vázacím drátem,hupcuky a lany,další možnost je ta,že se na to prostě šofík vybodl a dojel jenom tak s nákladem navolno,pokud to šlo.