Ano, vagónová zeleň, když se jí nechá dost času, tmavne až do ultramarínu - to bývalo typické pro neudržované pomocné vozy stavebních vlaků.
Ještě jsem koukal na ty veterány a došlo mi, že ta světlejší zelená byla typická pro vozidla bývalého maloobchodního podniku Ovoce a zelenina. Do tmavozelena až zelenohněda byly vozy potravinářského maloobchodu Pramen. V zelené jezdívali i pivovarští (pokud jim nedělala rozvoz ČSAD). Pekařské skříně byly (ne vždy) někde mezi světlým okrem a barvou písku.
To pravidlo o nátěrech předurčených vozů pochází ze které doby? Např. u ČSAD byly koncem 60. a začátkem 70. let nátěry zásadně modré a změnilo se to až s příchodem nových LIAZů, přidělovaných často k MKD, kde se už v té době začínalo hledět na reklamu a "repre" vzhled vozidel vysílaných do (zvlášť západní) ciziny.
Ale nechci moc zobecňovat, já jsem ty své závoznické brigády absolvoval v rámci jednoho okresu v 1. polovině 70. let a jinde mohla být situace jiná. A samozřejmě se mohu mýlit, ono už je to taky hezky dlouho...