železniční přejezd se závorami

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: železniční přejezd se závorami

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 12 črc, 2015 5:50 pm

Jo,jenom o 70 kaček dražší. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: železniční přejezd se závorami

Příspěvekod Pavel-HP » ned 12 črc, 2015 8:34 pm

El. magnety demontuješ a stahovat je můžeš ŽELVOU.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1144
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: železniční přejezd se závorami

Příspěvekod Tomáš » ned 12 črc, 2015 8:46 pm

Už se v těch závorách poněkud ztrácím.. :lol: Mluvíš o těchhle ?
http://www.vlackybekr.cz/vlackybekr-cz/ ... ory-sranky
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: železniční přejezd se závorami

Příspěvekod Pavel-HP » ned 12 črc, 2015 8:52 pm

To je jedno, platí všeobecně.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1144
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: železniční přejezd se závorami

Příspěvekod fulda » pon 13 črc, 2015 6:01 am

Pavel-HP píše:El. magnety demontuješ a stahovat je můžeš ŽELVOU.

... a pak vymontuješ želvu a dáš tam servo Obrázek
Asi TAKHLE.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5173
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: železniční přejezd se závorami

Příspěvekod saman55 » pát 17 črc, 2015 8:54 pm

A takhle to ovládat želvou by se nelíbilo jak bylo navrženo před tím ?
odkaz - http://saman55.rajce.idnes.cz/Moje_moduly#P1030529.jpg
Jirka - saman55
saman55
 
Příspěvky: 285
Registrován: čtv 07 říj, 2010 1:35 pm
Bydliště: Žihle - Plzeň sever

Re: železniční přejezd se závorami

Příspěvekod trainzak » pon 20 čer, 2016 7:44 pm

Zdravím, nechci zakládat nové vlákno, ale chtěl bych se pochlubit s funkčním modelem železničního přejezdu AŽD71 se závorami. 8) Více na mém webu http://elektro-mz.webnode.cz/model-zeleznicniho-prejezdu-azd71-se-zavorami/
H0, ČD před najbrtizací
http://elektro-mz.webnode.cz/
trainzak
 
Příspěvky: 11
Registrován: ned 05 led, 2014 10:36 am

Re: železniční přejezd se závorami

Příspěvekod sidlo » pon 20 čer, 2016 8:12 pm

Parádní závory.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3752
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: železniční přejezd se závorami

Příspěvekod Střelec » pát 22 črc, 2016 5:47 pm

Stavěl jsem mechanický šraňky z leptu od Hekttora. Naštěstí už jsem je předem chtěl jen jako pevnou maketu. Teoreticky by sice šly udělat pohyblivý (tvůrce leptu s tím počítal), ale byla by to hodinařina. Lept je dost tuhej, dostat zvedací páky a vymezovací kroužky na kliku hřídele je neskutečnej vopruz a návod má taky svý mouchy. Výslednej vzhled ale neni špatnej. V pohyblivý verzi by to asi chtělo servo nebo želvu (dle osobních preferencí).
Střelec
 
Příspěvky: 1868
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: železniční přejezd se závorami

Příspěvekod Milan.D. » úte 12 srp, 2025 3:51 pm

Kvůli momentálnímu nedostatku jiných stavebnic, jsem sáhl do šuplíku po stavebnici závor PZM 1 od Hekttora. Když jsem se do nich chtěl pustit už dřív, narazil jsem na nečekaný problém, výrobce doporučuje použít na břevna dřevěné špejle o průměru 1,8mm. Normální špejle má ale 3 mm, ideální by byla špejle o průměru 2 mm a tročku zbrousit. Pak jsem jednou u vietnamců v obchodě narazil na bambusové špejle o průměru 2mm balené po pěti kusech, takže břevna byli vyřešené. Pokud bych závory stavěl jako maketu, je hotovo za jeden večer. Chtěl jsem ale závory funkční a tak bylo potřeba postupovat trochu s rozmyslem aby vše fungovalo jak má. Kliku mezi stojinami jsem nahradil naohýbaným drátkem. Závaží v leptu chybí i když je na něj v návodu odkaz, takže jsem jej vyrobil z profilu evergreen. Taky chybí typické kryty ozubených kol na stojanu se zvonkem. Doplnil jsem jen drátové napínáky na vrchní stranu břeven. Jinak to celé jde sestavit celkem bez problémů. Přejezdové kříže nebudou použity, protože v sedmdesátých letech, jimi přejezdy se závorami vybaveny nebyli. Dodám pouze tabulku s nápisem jak se chovat na přejezdu. Pohon budu řešit pomocí serva až podle situace na kolejišti. Momentálně je vše připraveno pro lakování, až bude hotovo tak se pochlubím.
Přílohy
DSCN2670.JPG
DSCN2666.JPG
Milan.D.
 
Příspěvky: 346
Registrován: čtv 20 říj, 2022 7:39 pm
Bydliště: Větrný Jeníkov

Re: železniční přejezd se závorami

Příspěvekod Zdenek Valter » úte 12 srp, 2025 6:05 pm

Jak budeš řešit zvedání břeven?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3166
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: železniční přejezd se závorami

Příspěvekod Milan.D. » úte 12 srp, 2025 6:13 pm

Zespodu břevna je předvrtaný otvor pro malé očko z leptu, do kterého povede táhlo od serva.
Milan.D.
 
Příspěvky: 346
Registrován: čtv 20 říj, 2022 7:39 pm
Bydliště: Větrný Jeníkov

Re: železniční přejezd se závorami

Příspěvekod vmucha » pát 15 srp, 2025 10:25 am

Také jsme se v klubu potýkali s potřebou užších sloupů (1,6 mm) a po všelikerém zkoušení jsme skončili u plastových trubiček od Litomyského. Fotky sloupů v článku https://ustti.cz/clanky/telegrafni-sloupy-ii-epocha/
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 658
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Předchozí

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník