AERO 150

Postupy, návody a dotazy k výrobě doplňků - stromy, porosty, stavby, no prostě vešketé příslušenství.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: AERO 150

Příspěvekod hank » čtv 07 pro, 2017 4:42 pm

Ano, vagónová zeleň, když se jí nechá dost času, tmavne až do ultramarínu - to bývalo typické pro neudržované pomocné vozy stavebních vlaků.

Ještě jsem koukal na ty veterány a došlo mi, že ta světlejší zelená byla typická pro vozidla bývalého maloobchodního podniku Ovoce a zelenina. Do tmavozelena až zelenohněda byly vozy potravinářského maloobchodu Pramen. V zelené jezdívali i pivovarští (pokud jim nedělala rozvoz ČSAD). Pekařské skříně byly (ne vždy) někde mezi světlým okrem a barvou písku.

To pravidlo o nátěrech předurčených vozů pochází ze které doby? Např. u ČSAD byly koncem 60. a začátkem 70. let nátěry zásadně modré a změnilo se to až s příchodem nových LIAZů, přidělovaných často k MKD, kde se už v té době začínalo hledět na reklamu a "repre" vzhled vozidel vysílaných do (zvlášť západní) ciziny.

Ale nechci moc zobecňovat, já jsem ty své závoznické brigády absolvoval v rámci jednoho okresu v 1. polovině 70. let a jinde mohla být situace jiná. A samozřejmě se mohu mýlit, ono už je to taky hezky dlouho... :(
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 1992
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Předchozí

Zpět na Výroba doplňků

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Karel73 a 3 návštevníků